Komplex támogatási szükségletfelmérés. Könnyen érthető tananyag

Hasonló dokumentumok
Készségek, szükségletek, igények felmérési. Sebestyénné Veisz Anna

MIT JELENT A MODELL ALKALMAZÁSA A SZERVEZET, A MENEDZSMENT, A VEZETŐ SZAKEMBEREK, A TEAM, A SEGÍTŐK ÉS A TÁMOGATÁST IGÉNYBE VEVŐK SZINTJÉN

Mikrocenzus 2016 Egészségproblémából fakadó akadályozottság kiegészítő felvétel Az elektronikus kérdőíven található kérdések és válaszlehetőségek

Helyzetképek: középiskolások infokommunikációs kultúrája

SZAKÉRTŐI BIZOTTSÁGI VÉLEMÉNY IRÁNTI KÉRELEM. ... település,... irányító sz. (Előző név, ha van:. ) Születési hely:..., év: hó:. nap:.. Anyja neve:.

A kiadványt a TÁRS Projekt Foglalkoztatási Munkacsoportja állította össze

Házi segítségnyújtás a gyakorlatban. Márta Anna

2. SZEMÉLYKÖZPONTÚ, HOLISZTIKUS SZOLGÁLTATÁSRENDSZER, TÁMOGATÁSSAL

Értékelő adatlap. Születési hely, idő:. Lakcím: Törvényes képviselőjének neve, elérhetősége:... Mérőtábla

Értékelő adatlap MÉRŐTÁBLA

SZASZÁK TIBOR minőségirányítási megbízott. Minőségirányítás a Támogatott lakhatási

Témakörök az idegen nyelvi érettségihez

Egyéni projektek a felnőttkori gyógypedagógiai fejlesztésben. Mentálisan akadálymentes közlekedés

SZÓBELI ÉRETTSÉGI TÉMAKÖRÖK ANGOL NYELVBŐL

A kiadványt a TÁRS Projekt Foglalkoztatási Munkacsoportja állította össze

Interjú kezdete: hónap: nap: óra perc. Interjú vége: óra perc

Angol nyelv. 5. évfolyam

Támogatott Lakhatás workshop

N Y I L A T K O Z A T a szakértői minősítéshez

Jelen rövid kérdőíves felmérés célja a lakossági igények megismerése a Normafa tervezett rehabilitációjával kapcsolatban.

Támogass, hogy dönthessek!

Angol nyelv közép- és emelt szintű szóbeli érettségi témakörök 2018

A következő kérdések az digitális média és a digitális eszközök használatát vizsgálják különböző szempontokból. Ideértjük az asztali számítógépeket,

Hasznos információk a fogyatékosságról. Összeállította: Kovács Tímea

KÉRELEM. Az ellátást igénybe vevő adatai:

6900 Makó, Szerecsen u. 15/a. Számlaszám: (OTP) Adószám:

A nagy utazás. Dánia

Kedves nyolcadik osztályos fiatal!

A kiadványt a TÁRS Projekt Foglalkoztatási Munkacsoportja állította össze

TIMSS & PIRLS Tanulói kérdőív. 4. évfolyam. Azonosító címke

Regisztrációs űrlap Kéz a kézben - Tolerancia tábor július Gyermek neve:... Póló méret:... Gyermek kora (év):... Gyermek lakcíme:...

Szóbeli érettségi témakörök spanyol nyelv

Osztályozóvizsga-követelmények olasz nyelvből. 4+1 évfolyamos nyelvi előkészítő gimnáziumi képzés

Tájékoztató a támogatott lakhatáshoz kapcsolódó komplex szükségletfelmérés jogi szabályozásáról, igényléséről, eljárási folyamatáról

TE HOGY VAGY? AZ UNICEF MAGYAR BIZOTTSÁG JELENTÉSE A MAGYAR GYEREKEK JÓLLÉTÉRŐL

TE HOGY VAGY? AZ UNICEF MAGYAR BIZOTTSÁG JELENTÉSE A MAGYAR GYEREKEK JÓLLÉTÉRŐL

A kiadványt a TÁRS Projekt Foglalkoztatási Munkacsoportja állította össze

Hogyan kell használni a SZÓFOGADÓ füzeteket? SZÓFOGADÓ füzetek

Óvodai jelentkezési lap 2015/2016. Alulírott (név), kérem, hogy gyermekem számára 2015.(hó) napjától..óvodában férőhelyet biztosítani szíveskedjék.

Kérelem a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás igénybevételéhez

Értékelő adatlap. ételkészítéshez, időnként segítséget igényel, bevásárláshoz rendszeres segítségre van szüksége. kisebb segítségre szorul

1152 Budapest XV., Petőfi utca 24. GPS: É K

Copies of this questionnaire and authorized translations can be obtained after signing a user s agreement.

Értékelő adatlap. 1 ételkészítéshe z időnként. segítséget. igényel, bevásárláshoz rendszeres segítségre van szüksége. 1 kisebb.

Osztályozó és javítóvizsga témakörei és követelményei angol nyelvből. 9. évfolyam

PÁLYÁZATI ADATLAP 2012

TELC nyelvvizsga feladatok

Tisztelt Szülők! A 2017/2018-as nevelési évre a beiratkozás időpontja május 4-5. (csütörtök - péntek)

5. Otthoni Gondozási Csomag

Értékelő adatlap 3. számú melléklet a 36/2007. (XII. 22.) SZMM rendelethez 1

RENDSZERES ÚJBUDAI TÁMOGATÁS iránti kérelem

SZÓBELI TRÉNINGEK TÉMAKÖREI

ÜGYMENET LEÍRÁS ÁPOLÁSI DÍJ. fokozott ápolást igénylő, súlyosan fogyatékos és tartósan beteg közeli hozzátartozó otthoni ápolása

Quality of Life Questionnaire

Generációk közötti együttműködés. Tehetséggondozó foglalkozások

Az osztályozóvizsgák témakörei évfolyamonként angol nyelvből 2019.

OSZTÁLYOZÓVIZSGA KÖVETELMÉNYEI OROSZ NYELV

Német nyelv évfolyam

A következő kérdések az digitális média és a digitális eszközök használatát vizsgálják különböző szempontokból. Ideértjük az asztali számítógépeket,

HUMÁN SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 4800 Vásárosnamény Bartók Béla út 20/a Telefon: 45/ TÁJÉKOZTATÓ SZOCIÁLIS ÉTKEZTETÉS

Születési hely, idő: ; 19 év hó nap. Telefonszám 1: cím: Telefonszám 2: Személyi ig. száma: Lakóhelye: ;

1 (Mozgáskorlátozottak Baranya Megyei Egyesülete) Egyesületi tagnyilvántartó lapja Személyes adatok BELÉPÉSI NYILATKOZAT

KÉRELEM az ápolási díj megállapítására

ÉLETMÓD KÉRDŐÍV 5. A és B OSZTÁLY 2015.

A tételekhez segédeszközként a vizsgázó szabadidős vagy rekreációs program jegyzőkönyve használható.

Értelmi fogyatékos ügyfelek felkészítése önálló

Ö.T.V.E.N. Tartalom. 1. fejezet Én és a külsőm Mit fogok tanulni?...1 Bevezető a fejezethez...2 A fejezet célja...3

Kérelem a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás igénybevételéhez

Támogatott lakhatás. Serafin József EMMI. Hajléktalanellátás Országos Konferenciája 2013.

A KÉRDŐÍV BIZALMASAN KEZELENDŐ! A VÁLASZADÁS ÖNKÉNTES! március. Gondozás 2013 SZ2. Intézmény sorszáma: Intézmény neve:

Az osztályozóvizsga témakörei évfolyamonként angol nyelvből 2019.

Az Ön Egészsége és Közérzete

Mit szerettünk volna?

DOLGOZNI JÓ! ÚTMUTATÓ ÉS FELADATTÁR KÖNNYEN ÉRTHETŐ KOMMUNIKÁCIÓVAL

A SZOLGÁLTATÓ CENTRUMOK SZEREPE A TÁMOGATOTT LAKHATÁST IGÉNYBEVEVŐK KISZOLGÁLÁSÁBAN

Város Polgármestere. Előterjesztés. A helyi ifjúság helyben maradásának elősegítését szolgáló csomag

Jogszabály alapján kötelező dokumentumok

ELHÍZÁS KONZULTÁCIÓS KÉRDŐÍV

Hatósági ügyek, ügyleírások. Veszprém Megyei Kormányhivatal Veszprémi Járási Hivatal Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály

A Ciszterci Szent István Gimnázium 8. évfolyama számára készült angol - német alapvizsga témajegyzéke

1. 1 Az ellátások formái

Taktaharkányi Szociális Szolgáltató Központ Idősek Otthona 3922 Taktaharkány, Rákóczi utca 36. Tel.: /

K É R E L E M SZEMÉLYGÉPKOCSI SZERZÉSI/ÁTALAKÍTÁSI TÁMOGATÁSRA TÁMOGATÁS MEGHOSSZABBÍTÁSÁRA *

1.Család Otthon 9. 3.Étkezés 8. 4.Idő, időjárás 8. 5.Öltözés 8. 6.Sport 6. 7.Iskola, barátok 9. 8.Tanórai tevékenységek 9. 9.

Egyesített Szociális Intézmény és Árpád-házi Szent Erzsébet Idősek Otthonai 2400 Dunaújváros, Duna sor 15. Tel: 25/ , Fax: 25/

50+ kérdőív. Kérdezés kezdete: Kérdezés vége:

KÉRELEM települési gyógyszertámogatás megállapítására

Kérelem. Súlyos mozgáskorlátozottak közlekedési kedvezményeinek igénybevételére. Születési neve:. Település irányítószámmal:

ÁPOLÁSI DÍJ. Az ápolási díj a tartósan gondozásra szoruló személy otthoni ápolását ellátó nagykorú hozzátartozó

KÉRELEM TELEPÜLÉSI ÉS RENDKÍVÜLI TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS MEGÁLLAPÍTÁSÁHOZ

sorszám osztály

Andor Mihály: Az alternatív gimnáziumi képzés első évtizede (OTKA T ) TANULÓI KÉRDŐÍV

Tájékoztató a jogairól

Figyelemzavar-hiperaktivitás pszichoterápiája. Kognitív-viselkedésterápia1

VÁSÁRLÁSI SZOKÁSOK - VÍZÖNTŐ GYÓGYSZERTÁR

Helyzetképek: általános iskolások infokommunikációs kultúrája. Készítette: Illyés Dávid

KÉRELEM. az ápolási díj megállapítására Neve:...

Elégedettség mérés március

MESÉL A SZÁMÍTÓGÉP. Interaktív mesekészítés óvodás és kisiskolás korban

ALAPÍTÓ OKIRAT - módosításokkal egységes szerkezetben - Kristály Szociális és Gyermekjóléti Társulás Szociális Szolgáltató Központ

Átírás:

Komplex támogatási szükségletfelmérés Könnyen érthető tananyag I. Bevezetés Komplex támogatási szükségletfelmérést akkor kell készíteni, ha valaki támogatott lakhatásban szeretne élni. Hogyan értelmezhetjük azt, hogy komplex támogatási szükségletfelmérés? Komplex felmérés azt jelenti, hogy minden területre kiterjedő felmérés. Például ha támogatott lakhatásba szeretnél költözni, akkor a felnőtt életben fontos területeket kell felmérni. Ilyen terület lehet például az önkiszolgálás, a közlekedés, a vásárlás, munka. Szükséglet jelentése: Mi kell ahhoz, hogy megfelelő felnőtt életet tudj élni úgy, hogy jól érzed magad. Ilyen szükséglet lehet például: a napi étkezés, a megfelelő lakhatás, a munka és pénzkereseti lehetőség, a pihenés és a szórakozás. Az is fontos szükséglet, hogy legyenek körülötted olyan emberek, akikkel biztonságban érezd magad. Támogatás: Azt jelenti, hogy segítenek abban, amit önállóan nem tudsz megcsinálni. Például elkísérnek a munkahelyedre, ha önállóan nem tudsz odamenni. Igény: Azt jelenti, hogy szeretnél valamit elérni. Például a támogatott lakhatásban szeretnél egy ágyas szobában lakni. A felmérésre azért van szükség, hogy minél jobban megismerjünk. Ez azért szükséges, mert csak így tudunk segíteni abban, hogy minél önállóban tudj élni. II. Mit kell tenned először, ha támogatott lakhatásba szeretnél költözni? Elhelyezési kérelmet kell beadni a kiválasztott támogatott lakhatás vezetőjének. Ebben a kérelemben jelezned kell, hogy a kiválasztott lakhatásban szeretnél lakni. A felméréshez szükséges iratokat gyűjtsd össze! személyi igazolvány lakcímkártya TAJ kártya szakértői vizsgálat szakvéleménye egyéb orvosi igazolások a betegségeidről határozatok arról, hogy milyen ellátásokat kapsz. Ilyen lehet a családi pótlék, rokkantsági ellátás stb. gondnoki kijelölő határozat, ha gondnokság alatt állsz iskolai bizonyítványok munkahelyi igazolás, ha dolgozol valahol Ezeket le kell fénymásolni, és a másolatokat oda kell adni a támogatott lakhatás vezetőjének. Ezután a lakóotthon vezetője kérelmet ad be a Hivatalnak, amelyben kéri egy szakember felmérését.

A Hivatal ügyintézője levélben értesíti a támogatott lakhatás vezetőjét arról, hogy mikor és hol lesz a felmérés. Erről a lakóotthon vezetője tájékoztat Téged és a gondnokodat, ha van gondnokod. III. Hogyan történik a felmérés? A felmérés a kiválasztott lakhatásban, egy barátságos szobában történik. A felmérésen részt vesz a hivatalos szakember, de mások is segíteni fognak. A felmérésen ott lehet a családtagod, a gondnokod és olyan segítő szakember, akivel biztonságban érzed magát. A felmérő elolvassa az összegyűjtött iratokat. Leírja a fontos adatokat. Kérdezni fognak, beszélgetni fognak Veled. Ha valamire nem tudsz válaszolni, akkor a többi ember segíteni fog. IV. Mikre terjed ki a felmérés? Megismerjük a képességeidet. Mi az, amit önállóan meg tudsz csinálni. Például ha önállóan mosakszol, önállóan közlekedsz, akkor ebben nincs szükséged segítségre. Megismerjük az igényeidet, a vágyaidat és a céljaidat. Például hol szeretnél élni, kivel szeretnél lakni, szeretnél-e dolgozni vagy tanulni. Megtudjuk azt, hogy miben van szükséged segítségre. Például bevásárlásnál, ügyintézésnél, a gyógyszerek kiadagolásánál szeretnéd, hogy segítsenek, mert önállóan nem tudod elvégezni. Megismerjük a lehetőségeidet: Például dolgozol, ezért fizetést kapsz. A pénzedből meg tudod vásárolni azt, amire szükséged van. Segítséget tudsz kérni a családodtól, barátaidtól, ha bajban vagy. Megismerjük a nehézségeidet: Például ha van olyan betegséged, ami nehezíti a mindennapi életedet. V. A felmérés eredménye: A felmérés eredményei alapján a felmérő szakember szakvéleményt ír. Javasolja, hogy milyen körülmények között lakj. Például egy ágyas szobában vagy egy barátoddal közös szobában. Megállapítja, hogy mi az, ami önállóan megy és nincs szükséged segítségre. Például önállóan öltözködsz. Megállapítja, hogy miben kell segíteni, milyen támogatásra van szükséged. Például ha nem tudsz önállóan közlekedni, akkor kísérni kell a munkahelyedre. Arról is nyilatkozik a felmérő szakember, hogy a felmérés alapján jogosult vagy-e támogatott lakhatásra. VI. Intézkedések Az elkészült szakvéleményt a felmérő szakember levélben elküldi: Neked a Hivatalnak

a Támogatott Lakhatás vezetőjének a Támogatott lakhatás fenntartójának VII. Szolgáltatások Megállapodnak Veled arról, hogy milyen szolgáltatásokat szeretnél igénybe venni. Például étkeztetés, szállítás, gyógypedagógiai segítségnyújtás. A megállapodás alapján Egyéni szolgáltatási tervet fognak Neked írni. A szolgáltatási tervben részletesen leírják, hogy miben fognak támogatni és fejleszteni. 2018. 06. 29. Készítette: Veisz Anna- támogatási szükségletfelmérő mentor

Melléklet Ebben a részben részletesen elolvashatod, hogy mit fog kérdezni a felmérő szakember: Adatok: A felmérő szakember kérdezni fog és leírja a válaszaidat. Mi a neved? Hol születtél, mikor születtél? Hol laksz most? Melyik iskolába jártál? Milyen iskolai végzettséged van? Dolgozol-e? Hány órát dolgozol naponta? Kapsz-e valamilyen ellátást? Ilyen lehet például a családi pótlék, a rokkantsági ellátás, a nyugdíj stb. Van-e férjed/feleséged, van-e gyermeked? Van-e gondnokod? Éltél-e már a családon kívül? Például más intézményben, albérletben. Támogató környezet, eszközök: A felmérő szakember kérdezni fog és leírja a válaszaidat. A mozgásodhoz és az utazásodhoz kell-e valamilyen segédeszközt használnod? Például kerekesszéket. A fürdéshez kell-e valamilyen segédeszközt használnod? Például szék, amire fürdés közben leülhetsz. Van-e szemüveged? Van-e hallókészüléked? Van-e mobiltelefonod? Használsz-e számítógépet? A családoddal van-e kapcsolatod? Vannak-e barátaid? Kikkel tartasz még kapcsolatot? Például tagja vagy-e valamilyen csoportnak (tánc, sport) Kérdések a vágyaidról és az igényeidről A felmérő szakember kérdezni fog és leírja a válaszaidat. Jelenlegi helyzeted Most hol laksz? Jól érzed-e magad ebben a helyzetben? Mi az, amin változtatni szeretnél? Kapcsolatok Milyen a kapcsolatod a családoddal? Vannak-e barátaid? Kitől kérsz segítséget, ha bajban vagy? Egészség, biztonság Kivel érzed magad biztonságban? Hogyan érzed magad biztonságban? Tervek, vágyak, célok

Melyik városban szeretnél élni? Kivel szeretnél együtt lakni? Szeretnél-e dolgozni? Szeretnél-e tanulni? Mi az, amit nagyon szeretnél elérni? A szükségletfelmérés területei A felmérő szakember kérdezni fog és leírja a válaszaidat. 1. Személyi higiéné Kell-e segíteni az arcmosásánál a fogmosásnál az orrfújásnál a fürdésnél és törülközésnél a hajmosásnál a borotválkozásnál a WC használatánál? Ki szokott segíteni? 2. Személyi függetlenség Kell-e segíteni az étkezésnél? Szoktál-e ételeket készíteni? Szoktál-e főzni? Szoktál-e tálalni? Kell-e segíteni az öltözködésnél és vetkőzésnél? Kell-e segíteni a ruhák összeválogatásánál? Ki szokott segíteni? 3. Mozgás, közlekedés Kell-e kísérni az utcán, ha gyalog közlekedsz? Hová szoktál gyalog menni? Szoktál-e busszal, villamossal vagy metróval utazni? Munkába önállóan jársz-e? Iskolába önállóan jársz-e? Hová kell elkísérni? Ki szokott elkísérni? Utazásnál használsz-e a térképet vagy menetrendet? 4. Életvezetés Szoktál-e a bankban intézkedni? (például pénzt felvenni) Szoktál-e a postán intézkedni? (például levelet feladni, csekket befizetni)

A gyógyszertárban kiváltod-e a gyógyszereket? Vásárlás előtt fel szoktad-e írni, hogy mit kell vásárolnod? Vásárlás után hogyan szoktál fizetni? Ki tudod-e számolni, hogy mennyit kell fizetned? Használsz-e bankkártyát? Kell-e segíteni a napirend elkészítésében? (például abban, hogy miket kell elvégeznem aznap, mikor kell felkelnem, mikor kell elindulnom munkába) Milyen munkákat szoktál otthon végezni? (például takarítás, elpakolás, ágyazás, mosás, teregetés) 5. Kapcsolatok A családodból kikkel van kapcsolatod? (például szülőkkel, testvérekkel, nagyszülőkkel, rokonokkal) Hogyan tartod velük a kapcsolatot? (például találkoztok, leveleztek, telefonálnak, közös programokat szerveztek) Vannak-e barátaid? Szoktál-e új barátságokat kötni? Hogyan tartod velük a kapcsolatot? (például találkoztok, leveleztek, telefonáltok, közös programokat szerveztek) Vannak-e munkahelyi kapcsolataid? Hogyan tartod velük a kapcsolatot? (például találkoztok, leveleztek, telefonáltok, közös programokat szerveztek) Ismered-e a szomszédokat? Van-e olyan kedvenc bolt, ahol szívesen vásárolsz, mert például beszélgethetsz az eladóval? Van-e párod? Hogyan tartjátok egymással a kapcsolatot? (például találkoztok, leveleztek, telefonáltok, közös programokat szerveztek) 6. Közösségi részvétel Szeretnél-e valamilyen szakmát megtanulni? Kell-e segíteni az iskola kiválasztásánál? Kell-e segíteni az iskolára való felkészülésben vagy a tanulásban? Szeretnél-e dolgozni? Kell-e segíteni a munka kiválasztásában? Kell-e segíteni a munkavállalásnál? (például önéletrajz írása) Szoktál-e szabadidős programokon részt venni? (például kirándulás, táncos mulatság, mozi) Ki szervezi meg ezeket a programokat? Szoktál-e a szervezésben segíteni? A szabadidődben szoktál-e olvasni, zenét hallgatni, filmet nézni? Sportolsz-e? Mit sportolsz rendszeresen? Ki szervezi meg ezeket a sportolási lehetőségeket? Szoktál-e a szervezésben segíteni? 7. Egészségmegőrzés

Diétázol-e? Miért? Kell-e az étrend összeállításánál segíteni? Kell-e gyógyszereket szedned? Kell-e segíteni a gyógyszerek kiadagolásánál? Iszol-e elég folyadékot a nap során? (víz, tea, üdítőital) Kell-e figyelmeztetni arra, hogy rendszeresen igyál? Mozogsz-e eleget naponta? 8. Egészségkockázatok: A felmérő szakember elolvassa az orvosi irataidat. Ebből látja, hogy milyen betegségeid vannak. Kérdezni is fog: Kinek szólsz, például akkor, ha valami fáj? Kinek szólsz, ha szomorú vagy, esetleg megbántottak? 9. Viselkedési kockázatok: A felmérő szakember kérdezni fog például arról, hogy Ismeretlen emberek között hogyan szoktál viselkedni? (például egy kicsit bátortalan vagy) Hogyan szoktál viselkedni akkor, ha valakivel nem értesz egyet? (például megmondod a véleményedet, vagy haragos leszel) 2018. 06. 29. Készítette: Veisz Anna- támogatási szükségletfelmérő mentor