DOLGOZNI JÓ! ÚTMUTATÓ ÉS FELADATTÁR KÖNNYEN ÉRTHETŐ KOMMUNIKÁCIÓVAL

Hasonló dokumentumok
DOLGOZNI JÓ! SEGÉDLET A MUNKAFÜZET HASZNÁLATÁHOZ

A kiadványt a TÁRS Projekt Foglalkoztatási Munkacsoportja állította össze

A kiadványt a TÁRS Projekt Foglalkoztatási Munkacsoportja állította össze

A kiadványt a TÁRS Projekt Foglalkoztatási Munkacsoportja állította össze

A kiadványt a TÁRS Projekt Foglalkoztatási Munkacsoportja állította össze

A kiadványt a TÁRS Projekt Foglalkoztatási Munkacsoportja állította össze

DOLGOZNI JÓ! SEGÉDLET A FÜZETSOROZAT HASZNÁLATÁHOZ

DOLGOZNI JÓ! SEGÉDLET A FÜZETSOROZAT HASZNÁLATÁHOZ

Bemutatkozik a TÁRS projekt Foglalkoztatási Munkacsoportja

BEMUTATKOZIK A TÁRS PROJEKT HÁLÓZAT MUNKACSOPORTJA

BEMUTATKOZIK A TÁRS PROJEKT KUTATÁSI MUNKACSOPORTJA

BEMUTATKOZIK A TÁRS PROJEKT SZAKMAI KOORDINÁCIÓS MŰHELYE

nyelv: 2) Kérdezz meg 3 embert a környezetedben arról, milyen nyelven tud beszélni, írni, olvasni. Írd le a válaszaikat!

Támogatott döntéshozatal

Bulizz egy tündéri partin Útmutató

#énisszavazniakarok. Európai Parlamenti választások 2019

ÉTA Értelmi Sérülteket Szolgáló Társadalmi Szervezetek és Alapítványok Országos Szövetsége

Kosárfonás. könnyen érthető tanulási segédanyag

SZKB101_06 SZKB_101_06. Kippkopp és Tipptopp. Egyedül nem jó. A modul szerzõje: Iván Márta SZOCIÁLIS, ÉLETVITELI ÉS KÖRNYEZETI KOMPETENCIÁK

SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYI FÉRŐHELY KIVÁLTÁS A KÖZÖTTI FEJLESZTÉSI IDŐSZAKBAN

Empátia mások. mondanivalójának megértése 5. ÉVFOLYAM. A modul szerzõi: Andóczi Balogh Éva Palánkainé Sebők Zsuzsanna SZKB_105_03

BEMUTATKOZIK A TÁRS PROJEKT INTÉZMÉNYTÁMOGATÁSI MUNKACSOPORTJA

6. óra TANULÁSI STÍLUS

Játékok 3-4 éveseknek

Játékok 4-5 éveseknek

Kedves Első Osztályos! Rajzold be az óvodai jeledet!

szka102_27 É N É S A V I L Á G Készítette: Özvegy Judit SZOCIÁLIS, ÉLETVITELI ÉS KÖRNYEZETI KOMPETENCIÁK A 2. ÉVFOLYAM

Szegedi Tudományegyetem

Játékok 6-7 éveseknek

A feladatok közötti eligazodásban segítenek a következő jelek: A feladat megoldása több gondolkodást kíván. Törd egy kicsit a fejed

SZOCIÁLIS FOGLALKOZTATÁS 2011.évi feladatmutató módosítás főigazgatói döntés alapján ELFOGADOTT kérelmek szeptember 29.

ISTEN TENYERÉN Református hit- és erkölcstan munkafüzet egyházi iskolák 1. osztályos tanulói részére

szka102_21 É N É S A V I L Á G Készítette: Nahalka István SZOCIÁLIS, ÉLETVITELI ÉS KÖRNYEZETI KOMPETENCIÁK A 2. ÉVFOLYAM

szka102_33 É N É S A V I L Á G Készítette: Ádám Ferencné (Szabó Anna Kornélia) SZOCIÁLIS, ÉLETVITELI ÉS KÖRNYEZETI KOMPETENCIÁK A 2.

TIMSS & PIRLS Tanulói kérdőív. 4. évfolyam. Azonosító címke

TÁMOGATOTT LAKHATÁS SEGÍTŐK KÉPZÉSE

Záródolgozat Projekt a gyakorlatban

Segítünk egymásnak. A matematika nem játék? 2. ÉVFOLYAM É N É S A M Á S I K. Készítette: Lissai Katalin

KONFLIKTUSOK MEGJELENÉSE SZÓLÁSOKBAN, KÖZ - MONDÁSOKBAN

Támogass, hogy dönthessek!

Játéklehetőségek a logi munkafüzetben

Könnyen érthetõ kommunikáció nyelvi szintjei

Szia Kedves Elsős! Remélem, jól megtanulsz írni év végéig! Jutalmad ez az érme lesz. Színezd ki, vágd ki, és viseld büszkén! Megérdemled! Jó munkát!

Nyertes lista CH2014

É N É S A V I L Á G. Készítette: ádám Ferencné Szabó Anna Kornélia Zágon Bertalanné SZOCIÁLIS, ÉLETVITELI ÉS KÖRNYEZETI KOMPETENCIÁK A 5.

Súlyosan és halmozottan fogyatékos személyek fejlesztése, nevelése fókuszban a felnőtt súlyosan és halmozottan fogyatékos személyek

ESZTÉTIKAI-MŰVÉSZETI TUDATOSSÁG ÉS KIFEJEZŐKÉSZSÉG KOMPTETENCIA. Projekt az Alapfokú Művészeti Iskolák számára Klasszikus zene műfaj (8-16.

FINY PETRA:A CSODÁLATOS SZEMÜVEG

A kísérlet célkitűzései: A súrlódási erőtípusok és a közegellenállási erő kísérleti vizsgálata.

UTASÍTÁSOK. Tekergó veszélyben

1. TÁJÉKOZÓDÁS A SAKKTÁBLÁN 1

Feladat, tevékenység Módszer Eszköz Idő

Feladatkörök a kooperatív munkában

Hogyan kell használni a SZÓFOGADÓ füzeteket? SZÓFOGADÓ füzetek

szka102_35 É N É S A V I L Á G Készítette: Ádám Ferencné Szabó Anna Kornélia SZOCIÁLIS, ÉLETVITELI ÉS KÖRNYEZETI KOMPETENCIÁK A 2.

Zöldbarátok óravázlat a környezettudatos nevelésért

Egészséges élet. Munkafüzet. Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége

MagyarOK A2+ Szita Szilvia - Pelcz Katalin: Tanmenetek. A2.1. Célnyelvi és forrásnyelvi környezet Egy 120 órás tanfolyam 1 60.

Témaválasztás, anyaggyűjtés

Az én helyem, az én kuckóm III.

A pillangóval jelölt feladatok mindenki számára könnyen megoldhatók. a mókussal jelölt feladatok kicsit nehezebbek, több figyelmet igényelnek.

A Down Alapítvány weboldalának (honlap) használata Weboldal szerkesztés

Alkossunk, játsszunk együtt!

ESLC teszt Útmutató diákok számára (HU)

Munkarend, munkaidő betartása a Lágymányosi Foglalkoztató Centrumban KÉR anyag ügyfelek részére

TÁRSADALMI RÉSZVÉTEL, KÖZÖSSÉGI PROJEKTEK III. MODUL A KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLATI/ÖNKÉNTES PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA TÁMOP IV. RÉSZ BUDAPEST, 2010

Fejlesztőfeladatok a. MATEMATIKA és az ANYANYELVI KOMMUNIKÁCIÓ. standardleírás szintjeihez

I. TEMATIKAI EGYSÉG: KI VAGYOK ÉN? ÓRAVÁZLATOK

A kreativitás az a folyamat, amikor a semmiből valamit teremtünk. (Bencze K.) 3. rész. Két hetente megjelenő ingyenes kiadvány

SZKC 103_02. Motívumok különböző. Népek és tárgyaik. A modul szerzője: Dobrovitzky Katalin SZOCIÁLIS, ÉLETVITELI ÉS KÖRNYEZETI KOMPETENCIÁK

Fenntarthatósági Témahét 2018 óravázlat. 1. változat

MESÉL A SZÁMÍTÓGÉP. Interaktív mesekészítés óvodás és kisiskolás korban

Bevezető. Kedves! Írd ide a neved, ha tudod, vagy kérd anyukád, apukád segítségét!

Tanulási kisokos szülőknek

Óvodai Búcsúalbum ONLINE SCRAPBOOK TANFOLYAM

PHŐNIX - sikló 900 WINKLER - Nr

Hogyan tervezz? 45 óra munka 1 héten. 20 óra munka 1 héten. 10 telefonhívás telefonhívás. 8 sikeres meghívás 21 sikeres meghívás

Vásárlás. Munkafüzet. Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége

Megnyílás. 2. összejövetel

1. rész BEVONÁS, RÉSZVÉTEL.


Készségfejlesztés, konfliktuskezelő képesség, egyéni megküzdő-képesség fejlődését elősegítő programok

TÁRSak vagyunk! Bízunk benne, hogy közösen képesek vagyunk minél több fogyatékos ember életét jobbá tenni! Ehhez hívjuk, várjuk a partnereket!

Kérdéstípusok és kérdőívek

OLVASÁS FEJLESZTÉSE 6.HÉT PROGRAMJA

A játék összeköt! Legyen neked is befogadó a játszótered! Játszótér mindenkinek!

VI.3. TORPEDÓ. A feladatsor jellemzői

INTÉZMÉNYI FÉRŐHELY- KIVÁLTÁST KOORDINÁLÓ ORSZÁGOS TESTÜLET IFKKOT HÍRLEVÉL január I. szám MEGHÍVÓ

MINTA. Kedves Elsőéves Egyetemi POLGÁRUNK!

IDŐMÉRÉS AZ IDŐ MÚLÁSA

SZKC_105_05. A modul szerzõi: Kardos Ágnes, Korbai Katalin. a z é n d i m e n z i ó i SZOCIÁLIS, ÉLETVITELI ÉS KÖRNYEZETI KOMPETENCIÁK 5.

Így gyakorold a nyelvet! 8 tipp a kávészünetre

DOLGOZAT/FELADATLAP SZERKESZTÉS KÖNNYEN

Gyakran Ismételt Kérdések. Támogatott lakhatás

Magyaros motívumok játékcsomag

Fogyatékos személyek jogai, esélyegyenlőségük biztosítása évi XXVI. tv. Kiss Györgyi

Átírás:

DOLGOZNI JÓ! ÚTMUTATÓ ÉS FELADATTÁR KÖNNYEN ÉRTHETŐ KOMMUNIKÁCIÓVAL

A kiadvány az EFOP-1.9.1-VEKOP-15-2016-00001 kódszámú TÁRS PROJEKT Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely kialakítása című kiemelt projekt keretében készült. 2018 A könnyen érthető kiadványt írta: Farkasné Gönczi Rita Szemők Krisztina A kiadványt lektorálták az IRMÁK Nonprofit Kft. Kraxner Alajos Speciális Foglalkoztató Otthon lakói Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft. 1138 Budapest, Váci út 191. Telefon: +36 1 450 3230, +36 1 450 3240 E-mail: titkarsag@fszk.hu Weboldal: www.fszk.hu

BEVEZETŐ A TÁRS Projekt 1 kiemelt feladat. A projekt feladata, hogy segítse a fogyatékos emberek munkavállalását. Sok fogyatékos ember kiköltözik a nagylétszámú intézményből. Nagylétszámú intézményben sok fogyatékos ember lakik együtt. Az emberek kiköltöznek a nagylétszámú intézményekből. Támogatott lakhatásba költöznek. Például lakóotthonba költöznek az emberek. A lakóotthonban 12 ember él együtt. A lakóotthon családias. A támogatott lakhatásba költöző fogyatékos emberek munkavállalását támogatja a TÁRS projekt. 1

Például információs füzeteket készítünk, hogy segítsük a munkák megismerését, a munkajogi ismeretek megszerzését. Az útmutató segíti az információs füzetek használatát. Az útmutatóban ötleteket és játékokat írtunk le. Jó szórakozást az útmutató játékaival! 2

KÖNNYEN ÉRTHETŐ KOMMUNIKÁCIÓ A Dolgozni jó! című munkafüzetet könnyen érthető kommunikációval írtuk. A munkafüzeteket többféleképen írtuk. 1. Köznyelven írt füzet 2. Könnyen érthetően írt füzet 3. Könnyen érthető mondatok képekkel Válaszd ki a neked megfelelő füzetet! A könnyen érthető kommunikáció fogalma A könnyen érthető kommunikáció információkat mutat be. Az információkat az emberek megosztják. Könnyen érthetően adhatunk saját információt, vagy más ember információját átalakíthatjuk könnyen érthetőre. 3

Szabályok írják le, hogyan fogalmazzunk könnyen érthetően. A könnyen érthető átalakításnál be kell tartani a szabályokat. A könnyen érthető írásnál képeket használhatunk. A képek segítik az információ megértését. Könnyen érthetően írhatunk vagy beszélhetünk. A könnyen érthető kommunikáció szabályai szóban és írásban azonosak. 1 A könnyen érthető kommunikáció az egyenlő esélyű hozzáférést segíti. A tájékoztató füzet mondatai rövidek. A szóismétlések segítenek a szöveg megértésében. 1 Farkasné Gönczi R. (2018). A könnyen érthető kommunikáció fogalma és szabályrendszere nemzetközi és hazai példák, illetve magyar tapasztalati szakértők javaslatai alapján. Gyógypedagógiai Szemle, 46.(2), 64-76. 4

ÖTLETEK A FÜZETEK FELDOLGOZÁSÁHOZ A Dolgozni jó! című könnyen érthető füzetek megértését segítik a játékos feladatok. A feladatokat egyedül vagy csoportban végezheted. A feladatok közül válaszd ki a neked tetszőt! A feladatok megoldását segítik a képek. Kérdezz bátran! A tájékoztató füzet olvasásakor nem értesz valamit, kérdezz meg egy támogató személyt. A támogató személyben megbízol. Megmagyarázza az ismeretlen szavakat. Példákat mond az ismeretlen szóra. 5

FELADATTÁR Elkészültek a Dolgozni jó! című munkafüzetek. A 3 füzetet könnyen érthető kommunikációval írták. A 3 füzethez játékokat írtunk le. A játékokkal érthetőbbek a munkafüzetek. A játékokat az útmutatóban írtuk le. Az útmutató címe: Dolgozni jó! Útmutató és feladattár könnyen érthető kommunikációval A játékokhoz készítettünk 1 füzetet. A füzet címe: Dolgozni jó! Munkafüzet A füzetbe mondatokat és képeket tettünk. A füzet segít felkészülni a munkára. 6

A feladattár használata A mondatok és képek együtt és külön használhatóak. A feladattár játékait csinálhatod egyedül vagy csoportban. A feladatokat elvégezheted egyedül, vagy kérhetsz segítséget. A segítő sokféle ember lehet. A segítőben megbízol. A segítő jót szeretne neked. Segítő lehet a családtagod, a barátod, a gondozód, a tanárod. Kérj segítséget bátran! 7

I. EGYÉNI FELADATOK 1. Szöveg és kép párosítása A feladat előkészítése Vágd ki a munkafüzet mondatcsíkjait! Vágd ki a munkafüzet képeit! A kivágásban kérhetsz segítséget. A mondatcsíkokat és a képeket tedd az asztalra! A feladat leírása A segítőd tegye sorrendbe a mondatcsíkokat. Tedd a mondatcsíkok mellé a képeket! A mondat és a kép ugyanazt jelentse. A segítőd tegye sorrendbe a képeket. Tedd a képek mellé a mondatcsíkokat! A kép és a mondat ugyanazt jelentse. A feladathoz szükséges eszközök: mondatcsíkok a mondatokhoz tartozó képek olló 8

2. Tedd sorrendbe! A feladat előkészítése Vágd ki a munkafüzet mondatcsíkjait! Vágd ki a munkafüzet képeit! A kivágásban kérhetsz segítséget. A mondatcsíkokat és a képeket tedd az asztalra! A feladat leírása Tedd sorrendbe a mondatcsíkokat, vagy tedd sorrendbe a képeket! 2. feladat ötlet: Tedd sorrendbe a mondatcsíkokat! Tedd a mondatcsíkok mellé a képeket! A mondat és a kép ugyanazt jelentse. A feladathoz szükséges eszközök: mondatcsíkok a mondatokhoz tartozó képek olló 9

3. Meséljünk, segítek! A feladat előkészítése Vágd ki a munkafüzet képeit! A kivágásban kérhetsz segítséget. A képeket tedd az asztalra! A feladat leírása A segítőddel tedd sorrendbe a képeket! Meséljétek el együtt, miről szólnak a képek! A feladathoz szükséges eszközök: mondatcsíkok a mondatokhoz tartozó képek olló 10

4. Mesélj a képek segítségével! A feladat előkészítése Vágd ki a munkafüzet képeit! A kivágásban kérhetsz segítséget. A képeket tedd az asztalra! A feladat leírása Tedd a képeket sorrendbe! Meséld el, miről szólnak a képek! A feladathoz szükséges eszközök: mondatcsíkok a mondatokhoz tartozó képek olló 11

5. Mondd el egy társadnak! A feladat előkészítése Vágd ki a munkafüzet mondatcsíkjait! Vágd ki a munkafüzet képeit! A kivágásban kérhetsz segítséget. A mondatcsíkokat és a képeket tedd az asztalra! A feladat leírása Tedd a képeket sorrendbe! Mondd el egy társadnak, miért jó dolgozni! Használd a képeket! Vagy meséld el, mik a munkavállalás lépései! 2. feladat ötlet: Tedd a mondatcsíkokat sorrendbe! Mondd el egy társadnak, miért jó dolgozni! Meséld el, mik a munkavállalás lépései! Használd a mondatcsíkokat! 12

3. feladat ötlet: Tedd a mondatcsíkokat sorrendbe! A társad tegye a mondatcsíkok mellé a képeket. A mondat és a kép ugyanazt jelentse. Meséljétek el közösen, miért jó dolgozni! 4. feladat ötlet: Tedd a képeket sorrendbe! A társad tegye a képek mellé a mondatcsíkokat. A kép és a mondat ugyanazt jelentse. Meséljétek el közösen, miért jó dolgozni! Ugyanezt játszhatjátok a többi füzet mondatcsíkjaival, képeivel is. A feladathoz szükséges eszközök: mondatcsíkok a mondatokhoz tartozó képek olló 13

6. Állíts össze egy napirendet! A feladat előkészítése Vágd ki a munkafüzet mondatcsíkjait! Vágd ki a munkafüzet képeit! A kivágásban kérhetsz segítséget. A mondatcsíkokat és a képeket tedd az asztalra! A napirendi táblát tedd az asztalra! A feladat leírása Tedd sorrendbe a képeket a napirendi táblán! Meséld el, mit csinálsz egész nap! 2. feladat ötlet: Tedd sorba a mondatcsíkokat a napirendi táblán! Meséld el, mit csinálsz egész nap! 3. feladat ötlet: Tedd sorrendbe a képeket a napirendi táblán! Tedd a képek mellé a mondatcsíkokat! A kép és a mondat ugyanazt jelentse. Meséld el, mit csinálsz egész nap! 14

A feladathoz szükséges eszközök: mondatcsíkok a mondatokhoz tartozó képek napirendi tábla olló 15

7. Csináljunk szivárványos pókhálót! A feladat előkészítése Vágd ki a munkafüzet mondatcsíkjait! Vágd ki a munkafüzet képeit! A kivágásban kérhetsz segítséget. Tegyél az asztalra egy óriási papírlapot! A feladat leírása Tedd a papírlap egyik felére keverve a képeket! Tedd a papírlap másik felére a mondatcsíkokat! Keresd meg a párokat! Vastag színes filcekkel kösd össze a párokat! A feladathoz szükséges eszközök: mondatcsíkok a mondatokhoz tartozó képek egy óriási papírlap olló 16

8. Egészítsd ki a történetet! A feladat előkészítése Vágd ki a munkafüzet mondatcsíkjait! Vágd ki a munkafüzet képeit! A kivágásban kérhetsz segítséget. A mondatcsíkokat és a képeket tedd az asztalra! A feladat leírása A segítőd tegye sorrendbe a képeket. A segítőd vegyen ki néhány képet a sorból. Keresd meg a kiszedett képek helyét! Tedd vissza a sorba a képeket! 2. feladat ötlet: A segítőd tegye sorrendbe a mondatcsíkokat. A segítőd vegyen ki néhány mondatcsíkot a sorból. Keresd meg a kimaradt mondatcsíkok helyét! Tedd vissza a sorba a mondatcsíkokat! 17

3. feladat ötlet: A segítőd tegye sorrendbe a képeket. A segítőd vegyen ki néhány képet. Olvasd el a mondatcsíkokat! A kivett képek helyére tedd a mondatcsíkot! Tedd bele a sorba a megfelelő mondatcsíkot! 4. feladat ötlet: A segítőd tegye sorrendbe a mondatcsíkokat. A segítőd vegyen ki néhány mondatcsíkot. Keresd meg az üres helyekhez tartozó képeket! Tedd bele a sorba a megfelelő képet! A feladathoz szükséges eszközök: mondatcsíkok a mondatokhoz tartozó képek olló 18

II. CSOPORTOS FELADATOK 1. Játsszunk közösen a képekkel vagy a mondatcsíkokkal! A feladat előkészítése Vágd ki a munkafüzet mondatcsíkjait! Vágd ki a munkafüzet képeit! A kivágásban kérhetsz segítséget. A mondatcsíkokat és a képeket tedd az asztalra! A feladat leírása Mindenki húzzon egy képet. Beszéljük meg, mi látható a képen! Képpel a kezünkbe álljunk sorba! Meséljük el közösen a történést! 19

2. feladat ötlet: Mindenki húzzon egy mondatcsíkot. Beszéljük meg a mondatcsíkok tartalmát! A mondatcsíkkal a kezünkben álljunk sorba! Meséljük el közösen a történést! A feladathoz szükséges eszközök: mondatcsíkok a mondatokhoz tartozó képek olló nagyobb terület, ahol mindenki felállhat, könnyen mozoghat 20

2. Játsszunk közösen képekkel és mondatcsíkokkal! A feladat előkészítése Vágd ki a munkafüzet mondatcsíkjait és képeit! A kivágásban kérhetsz segítséget. A mondatcsíkokat és a képeket tedd az asztalra! A feladat leírása A csoport fele húzzon képeket. Minden ember 1 képet húz. A csoport másik fele húzzon mondatcsíkokat. Minden ember 1 mondatcsíkot húz. Beszéljük meg, mi látható a képeken! A képekkel a kezünkben álljunk sorba! Beszéljük meg, mit jelentenek a mondatcsíkok! A mondattal a kezünkben álljunk a képek mellé! A képek és a mondatok ugyanazt jelentsék. Meséljük el közösen a történést! A feladathoz szükséges eszközök: mondatcsíkok a mondatokhoz tartozó képek olló 21

3. Játsszuk el a napirendet! A feladat előkészítése Vágd ki a munkafüzet mondatcsíkjait! Vágd ki a munkafüzet képeit! A kivágásban kérhetsz segítséget. A mondatcsíkokat és a képeket tedd az asztalra! A feladat leírása A csoport egyik fele húzzon egy-egy képet. A csoport másik fele húzzon egy-egy mondatcsíkot. Beszéljük meg, mi látható a képeken! A képekkel a kezünkben álljunk sorba! Beszéljük meg, mit jelentenek a mondatcsíkok! A mondattal a kezünkben álljunk a képek mellé! A képek és a mondatok ugyanazt jelentsék. Játsszuk el a napirendet reggeltől estig! 22

Például eljátsszuk, hogy reggel felkelünk, megmosakszunk és felöltözünk. Eljátsszuk, hogy dolgozunk. A feladathoz szükséges eszközök: mondatcsíkok a mondatokhoz tartozó képek olló nagy terület, ahol mindenki felállhat, könnyen mozoghat 23

III. SZEMÉLYES FELADATOK 1. Mutasd meg, milyen munka érdekel, milyen munkát szeretnél végezni! A feladat előkészítése Gyűjts képes újságokat! Keress képet, ahol dolgoznak! Például a képen a kertész locsol. A doktor gyógyít. 24

Vágd ki az újság képeit! A kivágásban kérhetsz segítséget. A feladat leírása Tegyél az asztalra egy nagy kartont! Ragaszd a képeket a kartonra! Beszéljétek meg, mi látható a képeken! Beszéljétek meg, milyen munkát szeretnél csinálni! A feladathoz szükséges eszközök: régi újságok nagy karton ragasztó olló 25

2. Mutasd meg, mivel szeretsz foglalkozni! A feladat előkészítése Kérd meg a segítődet, hogy készítsen rólad fényképeket! A feladat leírása A segítő fényképezzen le, amikor azt teszed, amit nagyon szeretsz. Több szeretett elfoglaltságod is lehet. Néhány ember szeret főzni. Néhány ember szeret olvasni. 26

Néhány ember szeret kutyát sétáltatni. Nyomtassátok ki a rólad készült képeket! Vágd körbe a képeket! Ragaszd fel 1 nagy kartonra! A feladathoz szükséges eszközök: fényképezőgép nyomtató rólad készült kinyomtatott képek nagy karton olló ragasztó 27

3. Saját napirendem A feladat előkészítése Kérd meg a segítődet, hogy készítsen rólad fényképeket! A feladat leírása A segítő fényképezzen téged reggeltől estig. Fényképezze le a fontosabb eseményeket. Például amikor felkelsz, munkába, iskolába indulsz. 28

Egészen a lefekvésig készüljenek a képek. Nyomtassátok ki a képeket! A saját fotóidból állítsd össze a napirended! A felkeléstől kezdve a lefekvésig. Vágd fel a napirendi táblát! Ragaszd a napirendi táblát a fotóiddal egy nagy kartonra! A feladathoz szükséges eszközök: fényképezőgép nyomtató rólad készült kinyomtatott képek nagy karton olló ragasztó 29

4. Így dolgozom én A feladat előkészítése Kérd a segítődet, hogy készítsen rólad fényképet! A feladat leírása Akkor készüljenek a fényképek, amikor dolgozol. A fényképeken látszódjon, milyen munkát végzel. Mutasd be részletesen a munkádat! Például ha parkgondozó vagy, fényképezzenek le, mikor gereblyézel. 30

Fényképezzenek le, hogy összeszeded a falevelet. Fényképezzenek le, hogy fát ültetsz. Fényképezzenek le, hogy locsolsz. Nyomtassátok ki a rólad készült képeket! Ragaszd fel 1 nagy kartonra! 31

A feladathoz szükséges eszközök: fényképezőgép nyomtató rólad készült kinyomtatott képek nagy karton olló ragasztó 32