Kosárfonás. könnyen érthető tanulási segédanyag
|
|
- Réka Szabóné
- 6 évvel ezelőtt
- Látták:
Átírás
1 Kosárfonás könnyen érthető tanulási segédanyag
2 Kosárfonás könnyen érthető tanulási segédanyag Készítette Aigner Petra Ildikó Bélteki Berta Borsodi Judit Vass Nikolett a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus-képző Intézet hallgatói Lektor Aigner Dániel Zoltán Demjén Ottó Szabó Viktor Vass Gábor a Szivárvány Autizmus Közhasznú Egyesület dolgozói
3 Ezt a segédanyagot a Könnyen érthetően - kommunikáció értelmi sérült emberekkel című kurzus keretein belül készítettük el. Ebben segítségünkre volt Harter Árpádné Radicsné Lengyel Helga Barthel Ildikó Király Csaba Vass Gábor Demjén Ottó Aigner Dániel Zoltán Harter Xénia Szabó Viktor Kardos Zsolt Ezúton mondunk köszönetet a Szivárvány Autizmus Közhasznú Egyesületnek és mindazoknak, akik segítették a kiadvány létrejöttét Inclusion Europe: Az európai könnyen érthető kommunikáció logója. Bővebb információ a oldalon.
4 Tartalomjegyzék ELSŐ LÉPÉS: PAPÍR VÁGÁSA... 9 MÁSODIK LÉPÉS: PAPÍR SODRÁSA HARMADIK LÉPÉS: A KOSÁR OLDALA NEGYEDIK LÉPÉS: A KOSÁR TETEJE ÖTÖDIK LÉPÉS: A KOSÁR FESTÉSE HATODIK LÉPÉS: A KOSÁR LAKKOZÁSA... 93
5 Kosárfonás könnyen érthető tanulási segédanyag Ez a kiadvány azért jött létre, hogy segítse a fogyatékossággal élő embereket abban, hogy részt vehessenek az egész életen át tartó tanulásban. Segít abban, hogy új dolgokat tanuljanak a könnyen érthető kommunikáció segítségével. A megértési nehézséggel élő emberek számára a munkára és az önálló életvitelre való felkészítés nagyon fontos. 3
6 SZÜKSÉGES ESZKÖZÖK: Olló Újságpapír Toll 4
7 Ragasztó Hegesztő pálca vagy vékony hurkapálca Műanyag edény és kövek 5
8 Csipeszek Vízspriccelő Ecset 6
9 Tálka Papírrúd Csípőfogó 7
10 Festék Tálka 8
11 ELSŐ LÉPÉS: PAPÍR VÁGÁSA Készítsd elő a következő eszközöket: Olló Újságpapír 9
12 Toll 10
13 Tedd magad elé az újságot a kép szerint. 11
14 Illeszd a csíkhoz az újságodat. Jelöld be az újságon 12
15 A jelölés vonalában vágd el ollóval az újságot. 13
16 Nyisd szét a levágott újságpapírt. Vágd el középen. Egy vágott csík így néz ki. A kész újságcsíkokat tedd egymásra. 14
17 MÁSODIK LÉPÉS: PAPÍR SODRÁSA Készítsd elő a következő eszközöket: Ragasztó Hegesztő pálca vagy vékony hurkapálca Újságpapír csík 15
18 Vegyél magad elé 1 darab újságpapír csíkot. Ragasztózd be a papír felső részét. 16
19 Tedd a hurkapálcát az újságpapír sarkához ferdén. 17
20 Kezdd el szorosan felcsavarni a hurkapálcára a papírt. 18
21 Csavard fel a papírt az egyik sarkáig. Ragasztózd be a papír sarkát. 19
22 Nyomd rá a hurkapálcára a papír sarkát. 20
23 Húzd ki a hurkapálcát a papírból. 21
24 Elkészültél egy papírrúddal. Ha jól dolgoztál, akkor az egyik vége a papír rúdnak kicsit vastagabb. Vastagabb Vékonyabb 22
25 Ismételd a folyamatot, amíg sok papír rudad nem lesz. 23
26 HARMADIK LÉPÉS: A KOSÁR ALAPJA Készítsd elő a következő eszközöket: Papír rudak Olló Ragasztó 24
27 Tegyél 6 darab papír rudat egymás mellé. 6 darab Ragasztózd be a rudakat, ahogy a kép mutatja. 25
28 Tegyél magad elé még 6 darab papír rudat. 6 darab 26
29 Tedd a másik 6 rudat a ragasztós felületre, keresztbe. Nyomd rá! 27
30 Kész vagy a kereszttel. A keresztnek 4 szára van. A szárakat betűkkel jelöltük. Vegyél a kezedbe 1 új papír rudat. 28
31 Hajlítsd félbe a papír rudat. A fényképen lévő piros csík mutatja, hol hajlítsd meg a rudat. Így néz ki a félbehajtott rúd. 29
32 A meghajlított papír rudat ráhúzzuk a keresztre. A kereszt tövéhez húzd a meghajlított rudat. 30
33 A rúdnak 2 szála van. A képen és jelöli a szálakat. 31
34 A keresztnek 4 szára van. A szárakat betűkkel jelöltük. 32
35 Hajtsd rá a szálat az A szárra. 33
36 Van, hogy túl rövid a szál. Ilyenkor pótolni kell a szálat. A pótlás azt jelenti, hogy meghosszabbítjuk a szálat. Fogd meg a rövid szálat. Ragasztózd be. 34
37 Fogj meg egy új papírrudat. Csúsztasd be a rövidebb szálba az új papírrudat. Mindig hosszabbíts, amikor rövid a szálad. Ne felejtsd el! 35
38 Fogd meg a Hajtsd a szálat. szálat az A szár alá. 36
39 Egyik kezeddel emeld fel a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd rá a szálat a B szárra. szálat a B szárra. 37
40 Fogd meg a Hajtsd a szálat. szálat a B szár alá. 38
41 Egyik kezeddel emeld fel a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd rá a szálat a C szárra. szálat a C szárra. 39
42 Fogd meg a Hajtsd a szálat. szálat a C szár alá. 40
43 Egyik kezeddel emeld fel a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd rá a szálat a D szárra. szálat a D szárra. 41
44 Ismételd a kék vonalak közötti lépéseket. A kék vonalat így jelöltük. Még 1 körön keresztül ismételd a folyamatot. Fogd meg a kereszt egyik szárát. A kép segítségével párosítsd a szálakat. A párosítás azt jelenti, hogy két szálat fogsz össze. Erősen húzd szét a párokat. 42
45 Egyik kezeddel emeld fel a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd rá a Hajtsd a szálat az 1. párra. szálat az 1. párra. szálat az 1. pár alá. 1. pár 43
46 Egyik kezeddel emeld fel a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd rá a Hajtsd a szálat a 2. párra. szálat a 2. párra. szálat a 2. pár alá. 2. pár 44
47 Egyik kezeddel emeld fel a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd rá a Hajtsd a szálat a 3. párra. szálat a 3. párra. szálat az 3. pár alá. 3. pár 45
48 Ismételd a piros vonalak közötti lépéseket. A piros vonalat így jelöltük. 3 körön keresztül ismételd a folyamatot. 46
49 Válaszd szét a páros rudakat. A szétválasztás azt jelenti, hogy minden szál egyedül áll. 47
50 Egyik kezeddel szorítsd le a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd le a szálat az 1. szál alá. szálat. 1. szál 48
51 Fogd meg a Hajtsd rá a szálat. szálat az 1. szálra. 1. szál 49
52 Egyik kezeddel szorítsd le a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a szálat az 2. szál alá. 2. szál 50
53 Szorítsd le a szálat. 51
54 Egyik kezeddel szorítsd le a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a szálat az 2. szálra. 2. szál 52
55 Egyik kezeddel szorítsd le a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd le a szálat az 3. szál alá. szálat. 3. szál 53
56 Egyik kezeddel szorítsd le a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a szálat az 4. szál alá. 4. szál 54
57 Szorítsd le a szálat. Ismételd a lila vonalak közötti lépéseket. A lila vonalat így jelöltük. 7 körön keresztül ismételd a folyamatot. 55
58 HARMADIK LÉPÉS: A KOSÁR OLDALA Készítsd elő a következő eszközöket: Műanyag edény és kövek Csipeszek Papírrudak 56
59 Most hosszabbítás következik. Fogd meg a rövid szálat. Ragasztózd be. 57
60 Fogj meg egy új papírrudat. Csúsztasd be a rövidebb szálba az új papírrudat. Hosszabbíts minden rövid szálat. 58
61 Kész vagy az alappal. Az alapot fordítsd a másik oldalára. 59
62 Az alap közepére tegyél egy műanyag edényt és köveket. 60
63 Fogj meg 2 szálat. Ezt nevezzük egy párnak. A másik kezedbe vegyél 1 csipeszt. Csipeszeld fel a 2 szálat az edény szélére. Ismételd ezt a folyamatot. 61
64 A pár egyik szálát csipeszeld le. Ezt a szálat hajtsd le. Lehajtott szál 62
65 Fogd meg a Elemd fel a szálat. szálat. Lehajtott szál 63
66 Hajtsd a Szorosan fond! szálat a lehajtott szálra. Lehajtott szál 64
67 Fogd meg a lehajtott szálat. Csipeszeld fel az edény szélére. 65
68 A piros nyíl mutatja, hogy melyik irányba haladj a fonással. Ismételd a zöld vonalak közötti lépéseket. A zöld vonalat így jelöltük. 17 körön keresztül ismételd a folyamatot. 66
69 NEGYEDIK LÉPÉS: A KOSÁR TETEJE Készítsd elő a következő eszközöket: Vízspriccelő Ragasztó Ecset 67
70 Tálka Csípőfogó 68
71 Vedd le a csipeszeket az edény széléről. 69
72 Vedd ki a műanyag edényt a kosárból. 70
73 3 fújással spricceld le vízzel a kiálló pálcát. 71
74 Fogj meg 3 szálat. Az első szálat hajtsd a másik 2 szál mögé. Az első szálnak kifelé kell állnia. Első szál 72
75 A fonás irányát nyíllal jelöljük. 73
76 Most 2 szál van a kezedben. A képen bekarikázott rudat fogd hozzá a másik 2 szálhoz. 74
77 A második szálat hajtsd a másik 2 szál mögé. Az második szálnak kifelé kell állnia. Második szál Ismételd a rózsaszín vonalak közötti lépéseket. A rózsaszín vonalat így jelöltük. 1 körön keresztül ismételd a folyamatot. Minden szálnak kifelé kell állnia. 75
78 Fogj meg egy szálat. 76
79 2 kiálló rúd felett vezesd át a szálat. Fűzd be a résen. A befűzött szál a kosár belseje felé áll. 77
80 Minden második résbe fűzz be egy szálat. Ismételd a narancssárga vonalak közötti lépéseket. A narancssárga vonalat így jelöltük. 1 körön keresztül ismételd a folyamatot. Minden szálnak befelé kell állnia. 78
81 Így néz ki a kosár, amikor kész vagy a tetejével. 79
82 Fogj meg egy tálkát. Nyomj bele egy kis ragasztót. 80
83 2 fújásnyi vizet spriccelj bele. 81
84 Keverd össze az ecsettel. 82
85 A kosár tetejét ragasztózd be vele. Hagyd megszáradni a ragasztót a kosár tetején. 83
86 Fogd meg a csípőfogót. Vágd le a kosár belseje felé álló szálakat. 84
87 Így néz ki a kosár belseje, amikor levágtad a szálakat. 85
88 ÖTÖDIK LÉPÉS: A KOSÁR FESTÉSE Készítsd elő a következő eszközöket: Festék Tálka 86
89 Ecset Újságpapír 87
90 Teríts ki magad elé egy újságpapírt. Tedd rá a festékes tálat. Nyomj a tálba festéket. A kosár belsejét fesd ki. Kezd a kosár aljával. 88
91 A kosár belső oldalát is fesd ki. Hagyd a kifestett kosarat száradni. 89
92 Fesd be a kosár külsejét. Hagyd a kifestett kosarat száradni. 90
93 Fesd be a kosár alját. Hagyd a kifestett kosarat száradni. 91
94 Így néz ki a kosár, amikor megszáradt. 92
95 HATODIK LÉPÉS: A KOSÁR LAKKOZÁSA Készítsd elő a következő eszközöket: Ragasztó Vízspriccelő 93
96 Tálka Ecset 94
97 Nyomj a tálkába egy kis ragasztót. 95
98 2 fújásnyi vizet spriccelj bele. 96
99 A vizet és a ragasztót keverd össze az ecsettel. 97
100 Lakkozd be a kosár belsejét. Hagyd megszáradni. Lakkozd be a kosár külsejét. Hagyd megszáradni. Elkészültél a kosárral. Ügyes vagy. 98
Háztartási gépek használata
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus képző Intézet Tárgy: Felnőttek pedagógiai kísérése Oktató: Horváth Péter Háztartási gépek használata Használati útmutató Készítette:
RENDŐRAUTÓ villogó LED-del és PRINT-Kojak-szirénával WINKLER - Nr. 101391
RENDŐRAUTÓ villogó LED-del és PRINT-Kojak-szirénával WINKLER - Nr. 101391 Anyaglista: 1 Nyárfafurnérlap 230 x 110 x 8 mm 2 Nyárfafurnérlap 230 x 90 x 6 mm 1 Nyárfafurnérlap 230 x 62 x 10 mm 3 Nyárfafurnérléc
TERMÉK ADATLAP. Szív nagy. Termék neve
Szív nagy fonal X szalag egyéb: gipsz, festék, lakk, Alkalmazott technikák varrás X ragasztás X festés gyöngyözés 125 g gipsz, 3ml lakk, 10 cm organza szalag, 5 ml festék Szükséges eszközök gipsz kiöntő
Kedves Első Osztályos! Rajzold be az óvodai jeledet!
Kedves Első Osztályos! Rajzold be az óvodai jeledet! Ez a szép, színes feladatgyűjtemény segíti munkádat a matematika tanulásában. Érdekes, játékos feladatokon keresztül ismerkedhetsz meg a 20-as számkörrel.
1. osztályban szükséges tanszerek és felszerelések
1. osztályban szükséges tanszerek és felszerelések 5 db 14-32-es füzet (vonalas) 1 db 27-32-es füzet (négyzetrácsos) 1 db 80-32-es füzet (sima A4) 1 db üzenőfüzet 1 db leckefüzet (2. félévtől) 12 db-os
1. A OSZTÁLYOSOK FELSZERELÉSI JEGYZÉKE
1. A OSZTÁLYOSOK FELSZERELÉSI JEGYZÉKE Táska Törölköző Pohár Tolltartó: 3db HB ceruza, 2 db postairon (vastag piros-kék), 2db vékony piros-kék, 2 db zöld színű ceruza, színes ceruzák 4 db 14-32 számú vonalas
LH - MARKOLÓ (kanállal vagy markoló kézzel) WINKLER - Nr. 101440
LH - MARKOLÓ (kanállal vagy markoló kézzel) WINKLER - Nr. 101440 Anyaglista: 1 Lucfenyőléc 170 x 40 x 40 mm 5 Nyárfafurnérlap 200 x 38 x 10 mm 1 Nyárfafurnérlap 220 x 55 x 6 mm 2 Bükkfarúd Ø 4 x 220 mm
Karácsonyi neszeszer
Karácsonyi neszeszer 2016/12. Patchwork Design 2016. www.szilvifoltvarras.hu Ez a PDF sablon személyes használatra készült. Tilos megosztani, másolni vagy feltölteni bármilyen weboldalra. A sablonok és
Szegedi Tudományegyetem
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula pedagógusképző kar Tanító- és Óvóképző Intézet Óvóképző Szakcsoport Játékpedagógia Készítette: Szikora Andrea (SZAVAIF.SZE) 2014.12.01. Oktató: Dr. Sztanáné dr. Babics
10 legjobb tipp egy modell elkészítéséhez
Gödi Padlás Webáruház www.godipadlas.hu godipadlas@gmail.com 0620/361-4894 10 legjobb tipp egy modell elkészítéséhez Remek modelleket építeni alapjában véve nem nehéz. Vannak modellek kezdőknek, azoknak
Taneszközszükséglet 1. osztályosok számára a 2018/2019-es tanévre
Taneszközszükséglet 1. osztályosok számára a 2018/2019-es tanévre matematika: 2 db négyzetrácsos füzet, 1 db kicsi egyenes vonalzó, 1 csomag pálcika, 1 doboz korong, 1 db műanyag óra magyar nyelv és irodalom:
Bizonyítvány nyomtatása hibamentesen
Bizonyítvány nyomtatása hibamentesen A korábbi gyakorlat A nyomtatásra kerülő bizonyítványokat, pontosabban a lap egy pontját megmértük, a margót ehhez igazítottuk. Hibalehetőségek: - mérés / mérő személy
PHŐNIX - sikló 900 WINKLER - Nr
PHŐNIX - sikló 900 WINKLER - Nr. 100782 Anyaglista: 2 Balza-szárnyprofil 460 x 100 x 10 mm... Szárnyprofil (A), (B) 2 Fenyőléc 460 x 3 x 3 mm... Orrléc (C) 1 Fenyőléc 120 x 10 x 2 mm... Szárnytartó (D)
Napaszaló sörösdobozokból
Napaszaló sörösdobozokból A www.jovomeno.org és a www.essrg.org által készített leírás alapján kezdtük el készíteni a napaszalónkat, ám útközben sok minden eszünkbe jutott és hozzátoldottuk saját tapasztalatainkat.
DOLGOZNI JÓ! ÚTMUTATÓ ÉS FELADATTÁR KÖNNYEN ÉRTHETŐ KOMMUNIKÁCIÓVAL
DOLGOZNI JÓ! ÚTMUTATÓ ÉS FELADATTÁR KÖNNYEN ÉRTHETŐ KOMMUNIKÁCIÓVAL A kiadvány az EFOP-1.9.1-VEKOP-15-2016-00001 kódszámú TÁRS PROJEKT Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely
Windowfarm keretben. A keret talpa szélesebb (150 mm), hogy ne boruljon fel a szerkezet.
Windowfarm keretben Az eredeti windofarm több PET palack egymás alá szereléséből állt. Ezzel sok problémám volt a cserepek esetleges cseréjekor. Főleg amikor benőtte a növényzet az egészet. Ezért készítettem
Felszerelésjegyzék 1. osztály
Felszerelésjegyzék 1. osztály Vonalas füzet 14-32. számú 8 db Négyzetrácsos füzet 6 db Ének füzet Üzenő füzet Írólap 3 cs Rajzlap (fehér dipa) 40 db Rajzlaptartó (mappa) 3 db Rajztábla (kisméretű) Színespapír
Készíts az itt látható útmutató alapján a pizzadobozokból
A AlAphAjtás: útmutató a pizzadobozokhoz! Pizza doboz újrahajtása úgy, hogy ami eddig a külső oldala volt, most az lesz a belső!. eges em izza doboz onalak lak: vágás, t vonalak: hajtás) Készíts az itt
TANESZKÖZJEGYZÉK 2015/2016. 5.évfolyam
TANESZKÖZJEGYZÉK 5.évfolyam Magyar 4 db kisméretű nem spirál vonalas füzet (irodalom, nyelvtan, fogalmazás, gyakorló) Történelem Matematika 3 db A/4-es négyzethálós füzet 3 db A/4-es sima füzet 1 db egyenes
SZÜKSÉGES TANESZKÖZÖK A 2011/2012-es TANÉVRE
1. osztály : 3 db 14-32.sz.vonalas 2 cs.írólap 2 db vázoló ceruza (postaírón), 2 db piros-kék ceruza 4 db HB-s (háromszögletű) ceruza 1 db Rajz-vázoló Újság Betűkészlet, betűtartó, betűsín Műanyag zárható
SATORHAJTAs. BATYUHAJTAs
HAJTOGATÖSKÖNYV o Az ORGAM. ez a japán erederű papírhujtogutó-rn űvészet csodákra kúpes. Ha ismerünk mal' néhány ulup-múveletet, percek alatt hajtogathatunk lepkét, virágot, madarut, bármilyen figurál
XSTAMPER BÉLYEGZŐK. Tiszta, Újra festékezhető, Hosszú élettartam, Költséghatékony. minőséget jelent
XSTAMPER BÉLYEGZŐK Tiszta, Újra festékezhető, Hosszú élettartam, Költséghatékony minőséget jelent Az Xstamper bélyegzők elsőrangú technológiát, felülmúlhatatlan csúcsminőséget, kreatív újítást és tartósságot
1.a Eszköz-és felszerelésigény a tanévre
1.a Eszköz-és felszerelésigény a tanévre 2 db 1. osztályos vonalas füzet 2 db. négyzethálós füzet 2 db. sima füzet 1 db. üzenő füzet (vonalas) 1 db. vonalas napközis gyakorló füzet 1 db. négyzetrácsos
Szükséges felszerelések listája a 2015/2016-os tanévben
Szükséges felszerelések listája a 2015/2016-os tanévben 1. évfolyam számára 4 db matematika füzet (négyzetrácsos) 4 db vonalas füzet (14-32) 1 db üzenő füzet (vonalas füzet) grafitceruzák 3 db HB és 1
Baka Judit Makár Júlia 1+1. I. rész
Baka Judit Makár Júlia Egyszer volt 1+1 I. rész Kolozsvár, 2010 Támogatta a Magyar Köztársaság Oktatási és Kulturális Minisztériuma Írta: Baka Judit Illusztrálta: Makár Júlia Véleményezte: dr. P. Dombi
Szia Kedves Elsős! Remélem, jól megtanulsz írni év végéig! Jutalmad ez az érme lesz. Színezd ki, vágd ki, és viseld büszkén! Megérdemled! Jó munkát!
Szia Kedves Elsős! Ugye ismersz? Én vagyok BÖLCS BAGOLY! Remélem, jól megtanulsz írni év végéig! Jutalmad ez az érme lesz. Színezd ki, vágd ki, és viseld büszkén! Megérdemled! Jó munkát! 3 4. Játsszunk
Füzet és taneszköz lista 2015-16-os tanév 1.a
1.a vonalas füzet 14-32 számú négyzetrácsos füzet 27-32 számú 3db sima füzet 80-32 számú 3 csomag (gumis) félfamentes rajzlaptömb A/4 1X(Lizzy card) famentes rajzlaptömb A/4 1X(Lizzy card) rajzlap A/3
Szükséges tankeszközök 2018/2019. tanévre
Szükséges tankeszközök 2018/2019. tanévre 1.osztály Tolltartóba: 3 db HB-s grafit ceruza radír nélkül (nem rotring) 2 db postairón (piros-kék vastag) 2 db vékony piros-kék ceruza 6 db-s színes ceruza készlet
Füzet és taneszköz lista os tanév 1.a, 1.b
2016-17-os tanév 1.a, 1.b vonalas füzet 14-32 számú négyzetrácsos füzet 27-32 számú hangjegyfüzet 36-16 számú sima füzet 80-32 számú vázlattömb B/4 32 lapos 3 csomag (gumis) félfamentes rajzlaptömb A/4
VITORLÁS KATAMARÁN WINKLER - Nr. 100759
VITORLÁS KATAMARÁN WINKLER - Nr. 100759 Anyaglista: 2 Styrodur lapok 380 x 45 x 30 mm 1 Nyárfafurnérlap 380 x 140 x 6 mm 1 Nyárfafurnérlap 380 x 100 x 10 mm 1 Nyárfafurnérléc 380 x 20 x 10 mm 1 Nyárfafurnérléc
TANESZKÖZJEGYZÉK 2016/ évfolyam
TANESZKÖZJEGYZÉK 2016/2017 5.évfolyam Magyar 4 db kisméretű nem spirál vonalas füzet (irodalom, nyelvtan, fogalmazás, gyakorló) 1 db lefűzhető mappa Történelem 1 db A/4-es vonalas füzet Matematika 3 db
A kreativitás az a folyamat, amikor a semmiből valamit teremtünk. (Bencze K.) 3. rész. Két hetente megjelenő ingyenes kiadvány
3. rész Két hetente megjelenő ingyenes kiadvány A kreativitás az a folyamat, amikor a semmiből valamit teremtünk. (Bencze K.) Készítette: Burián Mónika FonalDesign(er) www.fonaldesign.cafeblog.hu 2 Tartalom
1.osztály A tanító néni által májusban kiadott lista szerint. 2. osztály
1.osztály A tanító néni által májusban kiadott lista szerint. 2. osztály Füzetek: 36-16 kicsi ének füzet A/5 1 db 27-32 négyzethálós füzet A/5 2 db: matematikára és környezetre 16-32 vonalas füzet A/5
Az alábbi eszközök használata szükséges 1. osztályban
Az alábbi eszközök használata szükséges 1. osztályban betűtartó sín (papír vagy műanyag) kivágva a betűkkel, zacskóba téve grafitceruza (nem Rotring!) HB-s piros és kék 2- postairon számolókorong 1 doboz
Puriter. Szerzés: vásárlás - Lektorátus Érték: 700.000.-Ft Származás: a művésztől Állapot: Ép Fénykép száma: Lemez száma:
Leltári szám: 2011/1 Puriter Baglyas Erika, 2005 Szappan, tükör, szöveg 90x30x300 cm Üveglapon három sorba rendezett szappandarabkákba vésett szórészletekből a tökéletes tisztaság lehetetlenségéről értekező
* * A csillagok közti részt a megjelölt számban ismételni kell. Ez általában egy egész oldalra vonatkozó ismétlés és összetett utasításokat tartalmaz.
Cosmic Cal 4. Rész Szerzi jog: Helen Shrimpton, 2018. Minden jogot fenntartva. Szerz: Helen www.crystalsandcrochet.com Szponzorálta: Stylecraft fonal Amerikai kifejezésről fordított magyar nyelvre. Sz
III. osztály 1 Orchidea Iskola IV. Matematika verseny 2011/2012 II. forduló
III. osztály 1 Orchidea Iskola IV. Matematika verseny 2011/2012 II. forduló 1. Mennyi az eredmény 15+17 15+17 15+17=? A) 28 B) 35 C) 36 D)96 2. Melyik szám van a piramis csúcsán? 42 82 38 A) 168 B) 138
Ma is sok területen használják ezt az anyagában is szép természeti kincset.
Technika Nyersanyagunk, a fa Az ember számára ôsidôk óta a legkönnyebben elérhetô természetes nyersanyag a fa volt. (A nyersanyagok: a természeti környezetbôl kitermelt, további feldolgozásra váró anyagok.)
LÁNCTALPAS JÁRMŰ WINKLER - Nr
LÁNCTALPAS JÁRMŰ WINKLER - Nr. 100715 Anyaglista: 1 Nyárfafurnérlap 150 x 92 x 20 mm 1 Nyárfafurnérlap 136 x 70 x 10 mm 1 Nyárfafurnérlap 65 x 92 x 10 mm 1 Nyárfafurnérlap 150 x 46 x 6 mm 2 Nyárfafurnérlap
*** 1.A taneszközök. Egyéb:
Iskolába lépő gyermeke számára a legfontosabb taneszközök - a tankönyvek, munkatankönyvek, munkafüzetek - az ingyenes tankönyvellátás keretében lesznek biztosítva. Az egyéb taneszközök listáját - osztályonkénti
Füzetcsomag a 2016/2017. tanévre Alsó tagozat 1. osztály
Füzetcsomag a 2016/2017. tanévre Alsó tagozat 1. osztály 4 db HB-s vagy F-es grafit ceruza 1 db postairon 1 db rövid vonalzó (15-20 cm) 1 db faragó 1 db radír 2 db vonalas füzet (14-32) 2 db négyzetrácsos
Megújuló és tiszta energia
World Robot Olympiad 2017 Regular Kategória SENIOR Játékleírás, szabályok és pontozás Sustainabots [Robotok a fenntarthatóságért] Megújuló és tiszta energia Ez a dokumentum a World Robot Olympiad magyarországi
Veszélyes anyagok álruhában
Veszélyes anyagok álruhában SZKA103_29 Vegyszerek a környezetben tanulói Veszélyes anyagok álruhában 3. évfolyam 121 Diákmelléklet D1 Megfigyelési feladatok A csoport Figyeljétek meg, milyen hatással van
Szükséges felszerelések. 1. évfolyam számára
Szükséges felszerelések 1. évfolyam számára 4 db matematika füzet (négyzetrácsos) 4 db vonalas füzet (14-32) 1 db üzenő füzet (vonalas füzet) grafitceruzák 3 db HB és 1 db 2B 3 db piros-kék színű postairon
Szükséges taneszközök
Szükséges taneszközök Tájékoztatjuk a Tisztelt Szülőket, hogy a füzetcsomagok a levéli papírboltban megvásárolhatók! 1. osztály Magyar: 2 db elsős vonalazású, kisméretű, vonalas füzet /14-32/ 1 cs famentes
2. Kisszoknya háta készítése
2. Kisszoknya háta készítése 1. Az alkatrészek hosszanti oldalát és az alját tisztázzuk le lockkal 2. A HK összevarrása(cipzár helyén nem kell) a. A két háta testrészt fordítsuk színt színnel szembe, gombostűzzük
1. osztály. 2015-2016 -os tanévben szükséges taneszközök
5 db vonalas füzet (kódszáma: 14-32) 5 db négyzetrácsos füzet 1 db hangj egyfüzet 1. osztály 2015-2016 -os tanévben szükséges taneszközök 1 db gyűjtő mappa rajz órára, mely tartalmazzon: 30 db rajzlapot,
Tisztasági csomag: 1 folyékony szappan, 2 tekercs WC papír,1 csomag 100db-os papír zsebkendő,1 csomag szalvéta
1. osztály Magyar nyelv és irodalom: 3db vonalas füzet (14-32) 5 csomag írólap 3db négyzetrácsos füzet (27-32) 1 doboz számolókorong 1 csomag színes pálcika 1db szabó centiméter 1db játékóra 1db kistükör
Szent Mihály Görögkatolikus Általános Iskola. Tanszerlista - 5. osztály
Tanszerlista - 5. osztály 2 db 27-32 sz. négyzetrácsos füzet 3 db 87-32 sz. négyzetrácsos füzet 2 db 21-32 sz. vonalas füzet 5 db 81-32 sz. vonalas füzet 4 db 20-32 sz. sima füzet 4 db 80-32 sz. sima füzet
Szükséges felszerelés 1.osztály
Szükséges felszerelés 1.osztály Tanszerek: 5 db vonalas füzet 5 db négyzetrácsos füzet 2 db sima füzet 1 db kottafüzet 3 csomag írólap 4 db ceruza (2 db HB, 2 db B) 1 csomag színes ceruza (12 színű) 1
Taneszközök jegyzéke
Taneszközök jegyzéke 1. osztály Ceruzák (tolltartóba) Matematika 2 db B-s grafit 2 db HB-s grafit 2 db piros 2 db kék színes 2 db zöld 1 db vastag postairon 1 db radír 1 db faragó 1 db rövid vonalzó 1
Felszerelési jegyzék 1. osztály
1. osztály MATEMATIKA ANGOL TISZTASÁGI FELSZERELÉS CERUZÁK 4 db vonalas füzet (14-32) 3 db négyzetrácsos füzet (27-32) 1 db vonalas (14-32) vagy sima füzet 60 db A/4-es rajzlap famentes, ecsettál, ecsettörlőruha,
Óvodai Búcsúalbum ONLINE SCRAPBOOK TANFOLYAM
Első lépésként elkészítjük magát, az album alapot. 40 db 15 x 20 cm-es alapkartont kaptatok, ebből 15 db-ot használunk fel az album alapjához, 10 pedig megmarad fotóalátétnek illetve a díszítőelemek elkészítéséhez.
Felszerelési jegyzék 1. osztály
1. osztály MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM ANGOL TISZTASÁGI FELSZERELÉS CERUZÁK 4 db vonalas füzet (14-32) 3 db négyzetrácsos füzet (27-32) 1 db vonalas (14-32) vagy sima füzet 60 db A/4-es rajzlap famentes,
Felszerelési jegyzék 1. osztály Tantárgy Füzet Egyéb felszerelés
1. osztály MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM ANGOL HTTAN TISZTASÁGI FELSZERELÉS CERUZÁK 4 db vonalas füzet (14-32) 2 db sima füzet 2 db négyzetrácsos füzet (27-32) 1 db vonalas füzet (14-32) 60 db A/4-es rajzlap
TANESZKÖZÖK évfolyam
5. évfolyam 1 db A/4-es vonalas füzet (dolgozatíráshoz) 1. Molnár Ferenc. a Pál utcai fiúk (szeptember) 2. 1-t kötelező választani: Fekete István.:Tüskevár J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve
MATEMATIKA A. feladatlapok. 1. évfolyam. 1. félév
MATEMATIKA A feladatlapok 1. évfolyam 1. félév A kiadvány KHF/3995-17/2008. engedélyszámon 2008.08.18. időponttól tankönyvi engedélyt kapott Educatio Kht. Kompetenciafejlesztő oktatási program kerettanterv
1. OSZTÁLYBAN SZÜKSÉGES FELSZERELÉSEK Névvel és óvodai jellel ellátva Tolltartóban: -7 db grafitceruza (5 db HB-s írásra, 2 db 2B-s rajzolásra) - 2
1. OSZTÁLYBAN SZÜKSÉGES FELSZERELÉSEK Névvel és óvodai jellel ellátva Tolltartóban: -7 db grafitceruza (5 db HB-s írásra, 2 db 2B-s rajzolásra) - 2 féle postairon (1 db vastag, 2 db vékony) - 12 db színes
KÉTÜTEMŰ MOTOR WINKLER - Nr
KÉTÜTEMŰ MOTOR WINKLER - Nr. 100548 Anyaglista: 1 Leírás + 2 Sablon (160 g) 1 Nyárfafurnérlap 275 x 130 x 8 mm 1 Nyárfafurnérlap 275 x 130 x 6 mm 1 Nyárfafurnérdeszka 170 x 50 x 6 mm 1 Nyárfafurnérléc
[] Súgó: lilával és dlt betkkel íródott, azért vannak hogy segítsenek és irányítsanak, és remélhetleg megkönnyítsék az életet, fleg kezdknek.
Cosmic Cal 3. Rész Szerzi jog: Helen Shrimpton, 2018. Minden jogot fenntartva. Szerz: Helen www.crystalsandcrochet.com Szponzorálta: Stylecraft fonal Amerikai kifejezésről fordított magyar nyelvre. Sz
Füzet és taneszköz lista as tanév 1.osztály. vonalas füzet számú négyzetrácsos füzet számú 3 db hangjegyfüzet számú
1.osztály vonalas füzet 14-32 számú hangjegyfüzet 86-32 számú 3 csomag félfamentes rajzlap rajztábla hurkapálca 10 db színes papírok origamihoz jó minőségű, hegyes végű jó minőségű 6 színű tempera nagy
1. osztály. 3 db írásfüzet 14-32-es 1 db matematika füzet 1 db kotta füzet
1. osztály 3 db írásfüzet 14-32-es 1 db matematika füzet 1 db kotta füzet 1 csomag korong 2 csomag írólap 2 db HB-s grafitceruza 1 db postairon /piros-kék/ 12-es vékony színesceruza 12-es vastag színesceruza
[] Súgó: lilával és dlt betkkel íródott, azért vannak hogy segítsenek és irányítsanak, és remélhetleg megkönnyítsék az életet, fleg kezdknek.
Cosmic Cal 9. Rész Szerzi jog: Helen Shrimpton, 2018. Minden jogot fenntartva. Szerz: Helen www.crystalsandcrochet.com Szponzorálta: Stylecraft fonal Amerikai kifejezésről fordított magyar nyelvre. Rövidítések
es tanév 1. a osztály Taneszközök
2016-2017-es tanév 1. a osztály Taneszközök 3 db kis vonalas füzet (14-32), 2 db sima, kicsi füzet vázlatok (sima lapokkal) B/5-32 2 db HB-s és 2 db 2B-s grafit ceruza (fogása miatt javaslom a háromszög
Kedves Szülık! Természetesen a meglévı és használható felszerelésekbıl nem kell újat vásárolni.
Németh László Általános Iskola és Alapfokú Mővészetoktatási Intézmény 2132 Göd, Ifjúság u. 1-3. Pf. 23. / : (27)532-115 E-mail: godinemeth@invitel.hu : www.godinemeth.hu OM: 032351 Kedves Szülık! Szeretnénk
Felszerelési jegyzék 1.osztály
1.osztály MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM ANGOL TISZTASÁGI FELSZERELÉS CERUZÁK HITTAN 4 db vonalas füzet (14-32) 2 db sima füzet 2 db négyzetrácsos füzet (27-32) 1 db vonalas füzet (14-32) 60 db A/4-es rajzlap
A választók névjegyzéke
A választók névjegyzéke 1. Czikhardt Gyula 41. Fekete Lídia 81. Tarcsi Béla 2. Egyházy Béla 42. Csizmadia Zoltán 82. Tarcsi Béláné 3. Egyházy Sarolta 43. Ifj. Csizmadia Zoltán 83. Kovács Gáspárné 4. Ifj.
TANSZERLISTA 1. osztály Taneszköz neve, típusa 14-32 vonalas füzet 6 db 27-32 négyzetrácsos füzet 2 db sima A/4 füzet hangjegyfüzet (kicsi)
TANSZERLISTA 1. osztály 14-32 vonalas füzet 6 db 27-32 négyzetrácsos füzet sima A/4 füzet hangjegyfüzet (kicsi) grafitceruza (HB) PL. Kohinor ill. jó minőségű 4-5 db postairon vékony kék-piros ceruza erős
A körülmények és a környezet hatnak ránk, de magunkért csakis mi vagyunk felelősek. (Paulo Coelho) Ballagási meghívó
A körülmények és a környezet hatnak ránk, de magunkért csakis mi vagyunk felelősek. (Paulo Coelho) Ballagási meghívó 2007 2012 A MÁTÉSZALKAI SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM végzős diákjai 2012. május 4-én
Az alábbi eszközök használata szükséges 1. osztályban
Az alábbi eszközök használata szükséges 1. osztályban betűtartó sín (papír vagy műanyag) kivágva a betűkkel, zacskóba téve grafitceruza (nem Rotring!) HB-s piros és kék 2- postairon számolókorong 1 doboz
Felszerelés és füzetjegyzék a 2015/16-os tanévre
Felszerelés és füzetjegyzék a 2015/16-os tanévre 1.osztály Füzetek: 27-32 (mat.) 3 db 14-32 (Írás) 4 db 36-16 (ének) 1 db 20-32 (sima) 1db házi feladat 2 db Felszerelés: grafitceruzák: 3 db HB-s, 2H-s
Felszerelési jegyzék 1. osztály
1. osztály MATEMATIKA ANGOL TISZTASÁGI FELSZERELÉS CERUZÁK 4 db vonalas füzet (14-32) 3 db négyzetrácsos füzet (27-32) 1 db vonalas (14-32) vagy sima füzet 60 db A/4-es rajzlap famentes, ecsettál, ecsettörlőruha,
TANESZKÖZLISTA 1. évfolyam
1. évfolyam Hátitáska Tolltartó Vonalas füzet (14-32) 2 db Radír Hegyző 2 B-s ceruza 2 db HB-s ceruza 5 db Matek füzet 2 db Írólap 2 csomag Rajzlap 30 db Színes ceruza 12 db-os 1 doboz Iratgyűjtő (rajztömbnek)
TANSZERCSOMAG 2011/2012 TANÉV 1. a osztály
TANSZERCSOMAG 2011/2012 TANÉV 1. a osztály Szülői értekezleten megbeszéltek szerint történik a tanszerek beszerzése. 1.b osztály - 1 db papír cm - 2 db ragasztó (cseppmentes) pritt stift - 1 db zsírkréta
Mire van szükség? Kés Mini fûrész Mérôszalag TAKARÉKOSKODJUNK A FÛTÉSSEL SPÓROLJUNK A PÉNZZEL TIPPEK ÉS ÖTLETEK. www.praktiker.hu
Mire van szükség? Kés Mini fûrész Mérôszalag TAKARÉKOSKODJUNK A FÛTÉSSEL SPÓROLJUNK A PÉNZZEL TIPPEK ÉS ÖTLETEK www.praktiker.hu Tipp_fuzet_insulation_2_insulation_2 2010.10.06. 11:57 Page 1 TIPPEK ÉS
Adam Kałuża játéka Piotr Socha rajzaival J á t é k s z a b á l y
Adam Kałuża játéka Piotr Socha rajzaival Játékszabály A JÁTÉK ELŐKÉSZÍTÉSE Az első játék előtt le kell választani a sablonról a zsetonokat és a játékos jelölőket. TÁRSASJÁTÉK 2 4 FŐ RÉSZÉRE JÁTÉKIDŐ KB.
Leendő 2. a. Leendő 1. évfolyam
Leendő 1. évfolyam 1 db tolltartó 3 db 1. osztályos vonalazású füzet (14-32 számú) 3 db négyzetrácsos füzet (27-32 számú) (10-50) B (háromszög alakú) 2 db kék-piros postaíron (vastag) 2 db zöld színes
Életvitel és gyakorlati ismeretek
Életvitel és gyakorlati ismeretek A Földet nem nagyszüleinktől örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön. (Indián mondás) Gyömrő, 2017. április. 04 Készítette: Garádiné Koszorúffy Erika gyógypedagógus
Eszközlista 1-8. osztály 1. osztály
Eszközlista 1-8. osztály 1. osztály grafit ceruza - HB 5 db postairon - vastag 3 db, vékony 2 db színesceruza 12 színű vonalas füzet 14-16 5 db négyzetrácsos füzet 3 db sima füzet 1 db írólap 3 csomag
Lovagok és királylányok lapbook
Lovagok és királylányok lapbook ÁRNYÉKOK PÁROSÍTÓ SZIMBÓLUMOK PÁROSÍTÓ A lovagokat és a királylányokat vágd ki, majd ragaszd a következő oldalon lévő négyzetlapokra! Tedd növekvő/csökkenő sorrendbe,
Móra Ferenc: A kesztyű - Lapbook
Móra Ferenc: A kesztyű - Lapbook Hogyan képzeled el az erdőt és benne az ottfelejtett kasztyűt? Szerinted ki felejtette ott? Színezd ki a kártyákat, és ragaszd a megfelelő helyre: egy pár vagy fél pár
Animáció készítése Scratch-ben
Animáció készítése Scratch-ben az előző foglalkozás összefoglalása animációs lehetőségek a Scratch-ben időzítés és szinkronizáció gyakorlás animációs kisfilm készítésével Mi a program? utasítások sorozata
Grafomotoros fejlesztés
Grafomotoros fejlesztés Nagyon sok szülőnek feltűnik az iskola megkezdése előtt, hogy gyermeke nem jól fogja a ceruzát, nem úgy rajzol, mint a többiek. Sőt, esetleg le sem lehet ültetni papír-ceruza feladatok
Sajtóközlemény. Csillogó karácsonyi fények saját kezűleg Lépésről lépésre a Dremellel. 2011. október 10.
Sajtóközlemény Csillogó karácsonyi fények saját kezűleg Lépésről lépésre a Dremellel 2011. október 10. Készítsen vidám, különleges, csillogó karácsonyi izzósort saját kezűleg. Szép színárnyalatú csillogó
ügyeskedünk és tanulunk
és ügyeskedünk és tanulunk LONDON, NEW YORK, MUNICH, MELBOURNE, and DELHI A Dorling Kindersley Book www.dk.com A fordítás alapja: Mummy & Me: Craft First published in Great Britain, 2014 Copyright Dorling
Tapasztalat: Magyarázat:
1. Kísérlet Szükséges anyagok: 3,2 g cinkpor; 1,5 g kénpor Szükséges eszközök: porcelántál, vegyszeres kanál, vas háromláb, agyagos drótháló, Bunsen-égő Végrehajtás: Keverjük össze a cinkport és a kénport,
Váll-, hát-, és mellizom fejlesztő gyakorlatok nemcsak kismamáknak
Váll-, hát-, és mellizom fejlesztő gyakorlatok nemcsak kismamáknak Nagyon fontos, hogy szülés után erős legyen a váll és hátizmod, mert a gyereket sokat kell majd cipelned, a mellizom gyakorlatok pedig
Én is tudok számolni 2.
Én is tudok számolni 2. ELSŐ KÖTET A kiadvány 2018. november 11-én tankönyvi engedélyt kapott a TKV/3490-11/2018. számú határozattal. A tankönyv megfelel az 51./2012. (XII. 21.) számú EMMI-rendelet 11.
Kedves Szülők, kedves Diákok! Az eszközök beszerzéséhez türelmet, a nyári szünetre kellemes időtöltést kívánok: Darnózseli,
Kedves Szülők, kedves Diákok! Közeleg az új tanév. Az iskolai ek és felszerelések megvásárlásánál az alábbi tájékoztatót kérem figyelembe venni. Az eszközök beszerzéséhez türelmet, a nyári szünetre kellemes
2.osztály. füzetek: (vonalas): 5 db (négyzetrácsos): 3 db (ének): 1 db leckefüzet. vonalzók: 20 cm-es 30 cm-es
2.osztály füzetek: 16-32 (vonalas): 5 db 27-32 (négyzetrácsos): 3 db 36-16 (ének): 1 db leckefüzet vonalzók: 20 cm-es 30 cm-es papír mérőszalag (100 cm-es) radír hegyező grafitceruzák (H, HB, B) 2-2 db
Tanszerjegyzék a 2013/14-es tanévre
Tanszerjegyzék a 2013/14-es tanévre Testnevelés órára iskolánk tanulói részére az alábbi felszerelést kérjük: 1 pár tornacipő (a tornacsarnokot utcai cipőben nem lehet használni), lehetőleg pamut, csere
Mozogj Játszva. NetBees. 5+1 ok, amiért érdemes kipróbálni a gyermekjógát! +Ajándék: Gyermekjóga gyakorlatok a nyugodt alváshoz
Mozogj Játszva 5+1 ok, amiért érdemes kipróbálni a gyermekjógát! +Ajándék: Gyermekjóga gyakorlatok a nyugodt alváshoz NetBees 5+1 ok, amiért érdemes kipróbálni a gyermekjógát Hallottál már a gyermekjógáról,
1. osztályban szükséges felszerelések
1. osztályban szükséges felszerelések 5 db vonalas füzet (1. oszt. vonalazású száma 14-32) 2 db négyzethálós füzet (száma 27-32) 2 db sima füzet (száma 20-32) 1 db hangjegy füzet (száma 36-16) 3 csomag
Tavasz van, kikelet. Olvasószint: A. Megoldások:
Az Olvass magyarul! kiskönyvsorozat azoknak a tengeren túl élő magyar gyerekeknek készül, akik az angol mellett magyarul is tanulnak írni és olvasni. Természetesen a világ bármely részén élő magyar gyermekeknek
Lapok száma: 1 Oldalarány: A/4 Lépésszám: 58. Szarvasbogár
1. Egy A/4-es lappal kezdünk. A sarkot hajtsuk oda-vissza. 2. A másik oldalt is tegyük ugyanezt. 3. Az alsó területen is végezzük el az élképzéseket. 4. A felső részt hajtsuk az alsóra. laszlo.papp@openorigami.net
Shaggy szőnyeg 51 Bone
Shaggy szőnyeg 51 Bone RENDELÉSRE - - 5 990 Ft - 24 900 Ft 1.oldal Shaggy szőnyeg 63 Bone RENDELÉSRE - - 5 990 Ft - 24 900 Ft 2.oldal Shaggy szőnyeg 690 Bone RENDELÉSRE - - 5 990 Ft - 24 900 Ft 3.oldal
Felszerelés és füzetjegyzék a 2016/17 tanévre
Felszerelés és füzetjegyzék a 2016/17 tanévre 1.osztály Füzetek: 27-32 (mat.) 3 db 14-32 (Írás) 4 db 36-16 (ének) 1 db 20-32 (sima) 2db házi feladat 2 db Felszerelés: grafitceruzák: 3 db HB-s, 3 db B-s,