Kosárfonás. könnyen érthető tanulási segédanyag

Hasonló dokumentumok
Háztartási gépek használata

RENDŐRAUTÓ villogó LED-del és PRINT-Kojak-szirénával WINKLER - Nr

TERMÉK ADATLAP. Szív nagy. Termék neve

Kedves Első Osztályos! Rajzold be az óvodai jeledet!

1. osztályban szükséges tanszerek és felszerelések

1. A OSZTÁLYOSOK FELSZERELÉSI JEGYZÉKE

LH - MARKOLÓ (kanállal vagy markoló kézzel) WINKLER - Nr

Karácsonyi neszeszer

Szegedi Tudományegyetem

10 legjobb tipp egy modell elkészítéséhez

Taneszközszükséglet 1. osztályosok számára a 2018/2019-es tanévre

Bizonyítvány nyomtatása hibamentesen

PHŐNIX - sikló 900 WINKLER - Nr

Napaszaló sörösdobozokból

DOLGOZNI JÓ! ÚTMUTATÓ ÉS FELADATTÁR KÖNNYEN ÉRTHETŐ KOMMUNIKÁCIÓVAL

Windowfarm keretben. A keret talpa szélesebb (150 mm), hogy ne boruljon fel a szerkezet.

Felszerelésjegyzék 1. osztály

Készíts az itt látható útmutató alapján a pizzadobozokból

TANESZKÖZJEGYZÉK 2015/ évfolyam

SZÜKSÉGES TANESZKÖZÖK A 2011/2012-es TANÉVRE

SATORHAJTAs. BATYUHAJTAs

XSTAMPER BÉLYEGZŐK. Tiszta, Újra festékezhető, Hosszú élettartam, Költséghatékony. minőséget jelent

1.a Eszköz-és felszerelésigény a tanévre

Szükséges felszerelések listája a 2015/2016-os tanévben

Baka Judit Makár Júlia 1+1. I. rész

Szia Kedves Elsős! Remélem, jól megtanulsz írni év végéig! Jutalmad ez az érme lesz. Színezd ki, vágd ki, és viseld büszkén! Megérdemled! Jó munkát!

Füzet és taneszköz lista os tanév 1.a

Szükséges tankeszközök 2018/2019. tanévre

Füzet és taneszköz lista os tanév 1.a, 1.b

VITORLÁS KATAMARÁN WINKLER - Nr

TANESZKÖZJEGYZÉK 2016/ évfolyam

A kreativitás az a folyamat, amikor a semmiből valamit teremtünk. (Bencze K.) 3. rész. Két hetente megjelenő ingyenes kiadvány

1.osztály A tanító néni által májusban kiadott lista szerint. 2. osztály

Az alábbi eszközök használata szükséges 1. osztályban

Puriter. Szerzés: vásárlás - Lektorátus Érték: Ft Származás: a művésztől Állapot: Ép Fénykép száma: Lemez száma:

* * A csillagok közti részt a megjelölt számban ismételni kell. Ez általában egy egész oldalra vonatkozó ismétlés és összetett utasításokat tartalmaz.

III. osztály 1 Orchidea Iskola IV. Matematika verseny 2011/2012 II. forduló

Ma is sok területen használják ezt az anyagában is szép természeti kincset.

LÁNCTALPAS JÁRMŰ WINKLER - Nr

*** 1.A taneszközök. Egyéb:

Füzetcsomag a 2016/2017. tanévre Alsó tagozat 1. osztály

Megújuló és tiszta energia

Veszélyes anyagok álruhában

Szükséges felszerelések. 1. évfolyam számára

Szükséges taneszközök

2. Kisszoknya háta készítése

1. osztály os tanévben szükséges taneszközök

Tisztasági csomag: 1 folyékony szappan, 2 tekercs WC papír,1 csomag 100db-os papír zsebkendő,1 csomag szalvéta

Szent Mihály Görögkatolikus Általános Iskola. Tanszerlista - 5. osztály

Szükséges felszerelés 1.osztály

Taneszközök jegyzéke

Felszerelési jegyzék 1. osztály

Óvodai Búcsúalbum ONLINE SCRAPBOOK TANFOLYAM

Felszerelési jegyzék 1. osztály

Felszerelési jegyzék 1. osztály Tantárgy Füzet Egyéb felszerelés

TANESZKÖZÖK évfolyam

MATEMATIKA A. feladatlapok. 1. évfolyam. 1. félév

1. OSZTÁLYBAN SZÜKSÉGES FELSZERELÉSEK Névvel és óvodai jellel ellátva Tolltartóban: -7 db grafitceruza (5 db HB-s írásra, 2 db 2B-s rajzolásra) - 2

KÉTÜTEMŰ MOTOR WINKLER - Nr

[] Súgó: lilával és dlt betkkel íródott, azért vannak hogy segítsenek és irányítsanak, és remélhetleg megkönnyítsék az életet, fleg kezdknek.

Füzet és taneszköz lista as tanév 1.osztály. vonalas füzet számú négyzetrácsos füzet számú 3 db hangjegyfüzet számú

1. osztály. 3 db írásfüzet es 1 db matematika füzet 1 db kotta füzet

[] Súgó: lilával és dlt betkkel íródott, azért vannak hogy segítsenek és irányítsanak, és remélhetleg megkönnyítsék az életet, fleg kezdknek.

es tanév 1. a osztály Taneszközök

Kedves Szülık! Természetesen a meglévı és használható felszerelésekbıl nem kell újat vásárolni.

Felszerelési jegyzék 1.osztály

A választók névjegyzéke

TANSZERLISTA 1. osztály Taneszköz neve, típusa vonalas füzet 6 db négyzetrácsos füzet 2 db sima A/4 füzet hangjegyfüzet (kicsi)

A körülmények és a környezet hatnak ránk, de magunkért csakis mi vagyunk felelősek. (Paulo Coelho) Ballagási meghívó

Az alábbi eszközök használata szükséges 1. osztályban

Felszerelés és füzetjegyzék a 2015/16-os tanévre

Felszerelési jegyzék 1. osztály

TANESZKÖZLISTA 1. évfolyam

TANSZERCSOMAG 2011/2012 TANÉV 1. a osztály

Mire van szükség? Kés Mini fûrész Mérôszalag TAKARÉKOSKODJUNK A FÛTÉSSEL SPÓROLJUNK A PÉNZZEL TIPPEK ÉS ÖTLETEK.

Adam Kałuża játéka Piotr Socha rajzaival J á t é k s z a b á l y

Leendő 2. a. Leendő 1. évfolyam

Életvitel és gyakorlati ismeretek

Eszközlista 1-8. osztály 1. osztály

Lovagok és királylányok lapbook

Móra Ferenc: A kesztyű - Lapbook

Animáció készítése Scratch-ben

Grafomotoros fejlesztés

Sajtóközlemény. Csillogó karácsonyi fények saját kezűleg Lépésről lépésre a Dremellel október 10.

ügyeskedünk és tanulunk

Tapasztalat: Magyarázat:

Váll-, hát-, és mellizom fejlesztő gyakorlatok nemcsak kismamáknak

Én is tudok számolni 2.

Kedves Szülők, kedves Diákok! Az eszközök beszerzéséhez türelmet, a nyári szünetre kellemes időtöltést kívánok: Darnózseli,

2.osztály. füzetek: (vonalas): 5 db (négyzetrácsos): 3 db (ének): 1 db leckefüzet. vonalzók: 20 cm-es 30 cm-es

Tanszerjegyzék a 2013/14-es tanévre

Mozogj Játszva. NetBees. 5+1 ok, amiért érdemes kipróbálni a gyermekjógát! +Ajándék: Gyermekjóga gyakorlatok a nyugodt alváshoz

1. osztályban szükséges felszerelések

Tavasz van, kikelet. Olvasószint: A. Megoldások:

Lapok száma: 1 Oldalarány: A/4 Lépésszám: 58. Szarvasbogár

Shaggy szőnyeg 51 Bone

Felszerelés és füzetjegyzék a 2016/17 tanévre

Átírás:

Kosárfonás könnyen érthető tanulási segédanyag

Kosárfonás könnyen érthető tanulási segédanyag Készítette Aigner Petra Ildikó Bélteki Berta Borsodi Judit Vass Nikolett a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus-képző Intézet hallgatói Lektor Aigner Dániel Zoltán Demjén Ottó Szabó Viktor Vass Gábor a Szivárvány Autizmus Közhasznú Egyesület dolgozói

Ezt a segédanyagot a Könnyen érthetően - kommunikáció értelmi sérült emberekkel című kurzus keretein belül készítettük el. Ebben segítségünkre volt Harter Árpádné Radicsné Lengyel Helga Barthel Ildikó Király Csaba Vass Gábor Demjén Ottó Aigner Dániel Zoltán Harter Xénia Szabó Viktor Kardos Zsolt Ezúton mondunk köszönetet a Szivárvány Autizmus Közhasznú Egyesületnek és mindazoknak, akik segítették a kiadvány létrejöttét. 2018. Inclusion Europe: Az európai könnyen érthető kommunikáció logója. Bővebb információ a www.easy-to-read.eu oldalon.

Tartalomjegyzék ELSŐ LÉPÉS: PAPÍR VÁGÁSA... 9 MÁSODIK LÉPÉS: PAPÍR SODRÁSA... 15 HARMADIK LÉPÉS: A KOSÁR OLDALA... 56 NEGYEDIK LÉPÉS: A KOSÁR TETEJE... 67 ÖTÖDIK LÉPÉS: A KOSÁR FESTÉSE... 86 HATODIK LÉPÉS: A KOSÁR LAKKOZÁSA... 93

Kosárfonás könnyen érthető tanulási segédanyag Ez a kiadvány azért jött létre, hogy segítse a fogyatékossággal élő embereket abban, hogy részt vehessenek az egész életen át tartó tanulásban. Segít abban, hogy új dolgokat tanuljanak a könnyen érthető kommunikáció segítségével. A megértési nehézséggel élő emberek számára a munkára és az önálló életvitelre való felkészítés nagyon fontos. 3

SZÜKSÉGES ESZKÖZÖK: Olló Újságpapír Toll 4

Ragasztó Hegesztő pálca vagy vékony hurkapálca Műanyag edény és kövek 5

Csipeszek Vízspriccelő Ecset 6

Tálka Papírrúd Csípőfogó 7

Festék Tálka 8

ELSŐ LÉPÉS: PAPÍR VÁGÁSA Készítsd elő a következő eszközöket: Olló Újságpapír 9

Toll 10

Tedd magad elé az újságot a kép szerint. 11

Illeszd a csíkhoz az újságodat. Jelöld be az újságon 12

A jelölés vonalában vágd el ollóval az újságot. 13

Nyisd szét a levágott újságpapírt. Vágd el középen. Egy vágott csík így néz ki. A kész újságcsíkokat tedd egymásra. 14

MÁSODIK LÉPÉS: PAPÍR SODRÁSA Készítsd elő a következő eszközöket: Ragasztó Hegesztő pálca vagy vékony hurkapálca Újságpapír csík 15

Vegyél magad elé 1 darab újságpapír csíkot. Ragasztózd be a papír felső részét. 16

Tedd a hurkapálcát az újságpapír sarkához ferdén. 17

Kezdd el szorosan felcsavarni a hurkapálcára a papírt. 18

Csavard fel a papírt az egyik sarkáig. Ragasztózd be a papír sarkát. 19

Nyomd rá a hurkapálcára a papír sarkát. 20

Húzd ki a hurkapálcát a papírból. 21

Elkészültél egy papírrúddal. Ha jól dolgoztál, akkor az egyik vége a papír rúdnak kicsit vastagabb. Vastagabb Vékonyabb 22

Ismételd a folyamatot, amíg sok papír rudad nem lesz. 23

HARMADIK LÉPÉS: A KOSÁR ALAPJA Készítsd elő a következő eszközöket: Papír rudak Olló Ragasztó 24

Tegyél 6 darab papír rudat egymás mellé. 6 darab Ragasztózd be a rudakat, ahogy a kép mutatja. 25

Tegyél magad elé még 6 darab papír rudat. 6 darab 26

Tedd a másik 6 rudat a ragasztós felületre, keresztbe. Nyomd rá! 27

Kész vagy a kereszttel. A keresztnek 4 szára van. A szárakat betűkkel jelöltük. Vegyél a kezedbe 1 új papír rudat. 28

Hajlítsd félbe a papír rudat. A fényképen lévő piros csík mutatja, hol hajlítsd meg a rudat. Így néz ki a félbehajtott rúd. 29

A meghajlított papír rudat ráhúzzuk a keresztre. A kereszt tövéhez húzd a meghajlított rudat. 30

A rúdnak 2 szála van. A képen és jelöli a szálakat. 31

A keresztnek 4 szára van. A szárakat betűkkel jelöltük. 32

Hajtsd rá a szálat az A szárra. 33

Van, hogy túl rövid a szál. Ilyenkor pótolni kell a szálat. A pótlás azt jelenti, hogy meghosszabbítjuk a szálat. Fogd meg a rövid szálat. Ragasztózd be. 34

Fogj meg egy új papírrudat. Csúsztasd be a rövidebb szálba az új papírrudat. Mindig hosszabbíts, amikor rövid a szálad. Ne felejtsd el! 35

Fogd meg a Hajtsd a szálat. szálat az A szár alá. 36

Egyik kezeddel emeld fel a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd rá a szálat a B szárra. szálat a B szárra. 37

Fogd meg a Hajtsd a szálat. szálat a B szár alá. 38

Egyik kezeddel emeld fel a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd rá a szálat a C szárra. szálat a C szárra. 39

Fogd meg a Hajtsd a szálat. szálat a C szár alá. 40

Egyik kezeddel emeld fel a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd rá a szálat a D szárra. szálat a D szárra. 41

Ismételd a kék vonalak közötti lépéseket. A kék vonalat így jelöltük. Még 1 körön keresztül ismételd a folyamatot. Fogd meg a kereszt egyik szárát. A kép segítségével párosítsd a szálakat. A párosítás azt jelenti, hogy két szálat fogsz össze. Erősen húzd szét a párokat. 42

Egyik kezeddel emeld fel a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd rá a Hajtsd a szálat az 1. párra. szálat az 1. párra. szálat az 1. pár alá. 1. pár 43

Egyik kezeddel emeld fel a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd rá a Hajtsd a szálat a 2. párra. szálat a 2. párra. szálat a 2. pár alá. 2. pár 44

Egyik kezeddel emeld fel a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd rá a Hajtsd a szálat a 3. párra. szálat a 3. párra. szálat az 3. pár alá. 3. pár 45

Ismételd a piros vonalak közötti lépéseket. A piros vonalat így jelöltük. 3 körön keresztül ismételd a folyamatot. 46

Válaszd szét a páros rudakat. A szétválasztás azt jelenti, hogy minden szál egyedül áll. 47

Egyik kezeddel szorítsd le a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd le a szálat az 1. szál alá. szálat. 1. szál 48

Fogd meg a Hajtsd rá a szálat. szálat az 1. szálra. 1. szál 49

Egyik kezeddel szorítsd le a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a szálat az 2. szál alá. 2. szál 50

Szorítsd le a szálat. 51

Egyik kezeddel szorítsd le a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a szálat az 2. szálra. 2. szál 52

Egyik kezeddel szorítsd le a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a Szorítsd le a szálat az 3. szál alá. szálat. 3. szál 53

Egyik kezeddel szorítsd le a A másik kezeddel fogd meg a szálat. szálat. Hajtsd a szálat az 4. szál alá. 4. szál 54

Szorítsd le a szálat. Ismételd a lila vonalak közötti lépéseket. A lila vonalat így jelöltük. 7 körön keresztül ismételd a folyamatot. 55

HARMADIK LÉPÉS: A KOSÁR OLDALA Készítsd elő a következő eszközöket: Műanyag edény és kövek Csipeszek Papírrudak 56

Most hosszabbítás következik. Fogd meg a rövid szálat. Ragasztózd be. 57

Fogj meg egy új papírrudat. Csúsztasd be a rövidebb szálba az új papírrudat. Hosszabbíts minden rövid szálat. 58

Kész vagy az alappal. Az alapot fordítsd a másik oldalára. 59

Az alap közepére tegyél egy műanyag edényt és köveket. 60

Fogj meg 2 szálat. Ezt nevezzük egy párnak. A másik kezedbe vegyél 1 csipeszt. Csipeszeld fel a 2 szálat az edény szélére. Ismételd ezt a folyamatot. 61

A pár egyik szálát csipeszeld le. Ezt a szálat hajtsd le. Lehajtott szál 62

Fogd meg a Elemd fel a szálat. szálat. Lehajtott szál 63

Hajtsd a Szorosan fond! szálat a lehajtott szálra. Lehajtott szál 64

Fogd meg a lehajtott szálat. Csipeszeld fel az edény szélére. 65

A piros nyíl mutatja, hogy melyik irányba haladj a fonással. Ismételd a zöld vonalak közötti lépéseket. A zöld vonalat így jelöltük. 17 körön keresztül ismételd a folyamatot. 66

NEGYEDIK LÉPÉS: A KOSÁR TETEJE Készítsd elő a következő eszközöket: Vízspriccelő Ragasztó Ecset 67

Tálka Csípőfogó 68

Vedd le a csipeszeket az edény széléről. 69

Vedd ki a műanyag edényt a kosárból. 70

3 fújással spricceld le vízzel a kiálló pálcát. 71

Fogj meg 3 szálat. Az első szálat hajtsd a másik 2 szál mögé. Az első szálnak kifelé kell állnia. Első szál 72

A fonás irányát nyíllal jelöljük. 73

Most 2 szál van a kezedben. A képen bekarikázott rudat fogd hozzá a másik 2 szálhoz. 74

A második szálat hajtsd a másik 2 szál mögé. Az második szálnak kifelé kell állnia. Második szál Ismételd a rózsaszín vonalak közötti lépéseket. A rózsaszín vonalat így jelöltük. 1 körön keresztül ismételd a folyamatot. Minden szálnak kifelé kell állnia. 75

Fogj meg egy szálat. 76

2 kiálló rúd felett vezesd át a szálat. Fűzd be a résen. A befűzött szál a kosár belseje felé áll. 77

Minden második résbe fűzz be egy szálat. Ismételd a narancssárga vonalak közötti lépéseket. A narancssárga vonalat így jelöltük. 1 körön keresztül ismételd a folyamatot. Minden szálnak befelé kell állnia. 78

Így néz ki a kosár, amikor kész vagy a tetejével. 79

Fogj meg egy tálkát. Nyomj bele egy kis ragasztót. 80

2 fújásnyi vizet spriccelj bele. 81

Keverd össze az ecsettel. 82

A kosár tetejét ragasztózd be vele. Hagyd megszáradni a ragasztót a kosár tetején. 83

Fogd meg a csípőfogót. Vágd le a kosár belseje felé álló szálakat. 84

Így néz ki a kosár belseje, amikor levágtad a szálakat. 85

ÖTÖDIK LÉPÉS: A KOSÁR FESTÉSE Készítsd elő a következő eszközöket: Festék Tálka 86

Ecset Újságpapír 87

Teríts ki magad elé egy újságpapírt. Tedd rá a festékes tálat. Nyomj a tálba festéket. A kosár belsejét fesd ki. Kezd a kosár aljával. 88

A kosár belső oldalát is fesd ki. Hagyd a kifestett kosarat száradni. 89

Fesd be a kosár külsejét. Hagyd a kifestett kosarat száradni. 90

Fesd be a kosár alját. Hagyd a kifestett kosarat száradni. 91

Így néz ki a kosár, amikor megszáradt. 92

HATODIK LÉPÉS: A KOSÁR LAKKOZÁSA Készítsd elő a következő eszközöket: Ragasztó Vízspriccelő 93

Tálka Ecset 94

Nyomj a tálkába egy kis ragasztót. 95

2 fújásnyi vizet spriccelj bele. 96

A vizet és a ragasztót keverd össze az ecsettel. 97

Lakkozd be a kosár belsejét. Hagyd megszáradni. Lakkozd be a kosár külsejét. Hagyd megszáradni. Elkészültél a kosárral. Ügyes vagy. 98