Könnyen érthető programfüzet a Szegedi Vadasparkhoz

Hasonló dokumentumok
ÁLLATMENTÉSRE FELKÉSZÜLNI! TÁRSASJÁTÉK ÁLLATKÁRTYÁK

Állatsereglet a szavannán A szavannák állatai II.

Javítókulcs a második osztályos szöveges számolóhoz

Természetismeret 3. osztály - 3. forduló -

Természetismeret 4. osztály - 3. forduló -

80/ S z ö v e g é r t ő v e r s e n y május osztály. Jó versenyzést kívánunk! Név: Iskola: Elért pontszám:

10/b tétel. Dr. Forgó István Gerinces rendszertan II.

D Mandalák. 1. Mandala

ugyanazt a legyet 15-ször a könyvben! De vigyázz, akad köztük szélhámos is!

11/b tétel. Dr. Forgó István Gerinces rendszertan III.

Móra Ferenc: A kesztyű - Lapbook

SUBIECTELE Limba maghiar

Hírek a nagyvilágból

Kosárfonás. könnyen érthető tanulási segédanyag

Cím: Krokodil Forrás: Programcsomag

VADFAJ MÉRET, IVAR ÁR ( ) Pávián 90. Blesbuck 360. Blesbuck fehér 600. Kafferbivaly bika 83.82cm cm 9900

Ember: Állat: Növény:

Fedezze fel négy kontinens madárvilágának szépségeit az Élet Bárkájában!

ANYANYELVI JÁTÉKOK OSZTÁLY 2. FORDULÓ

Bemutatkozás. Kis állatkert - nagy élmény!

Amazónia varázslatos állatvilága

I.2. ROZSOMÁK. A feladatsor jellemzői

Szia Kedves Elsős! Remélem, jól megtanulsz írni év végéig! Jutalmad ez az érme lesz. Színezd ki, vágd ki, és viseld büszkén! Megérdemled! Jó munkát!

TestLine - Környezetismeret bemeneti mérés Minta feladatsor

TestLine - Környezetismeret bemeneti mérés Minta feladatsor

Éti csiga. Fekete csupaszcsiga

Természetmadárvédelem. gyerekszemmel

Kivilágosodó erdők. Elhelyezkedése, éghajlata, növényei. A csimpánz és a nílusi krokodil

Kedves Első Osztályos! Rajzold be az óvodai jeledet!

Kacor király. 1. Színezd ki azt a rajzot, amelyik a mese első jelenetét ábrázolja!

Keresd meg a többi lapot, ami szintén 1 tulajdonságban különbözik csak a kitalált laptól! Azokat is rajzold le!

Jelentkezési lap NÉV. Lakcím:. Iskola:... Osztály:. cím:... Telefonszám:

A kis hernyó története

A patkánysiklók élete a természetben. (Pantherophis obsoletus)

FÜLEMÜLE. Luscinia megarhynchos

Harmadik lecke. a szekrény mellett. a tükör előtt. az ablak alatt. a trikó és az alsónadrág között. a fehérnemű között

ANYANYELVI JÁTÉKOK OSZTÁLY. 2. FORDULÓ elérhető pontszám: 58 elért pontszám:

50. modul 1. melléklet 2. évfolyam tanítói fólia

V. TOLLFORGATÓ TEHETSÉGKUTATÓ VERSENY SZÖVEGÉRTÉS 3. OSZTÁLY. Tanuló neve:... Osztálya:... Iskola neve: Címe : Felkészítő tanár neve:...

Környezetismeret-környezetvédelem országos csapatverseny döntő május évfolyam I. forduló

Horváth Mária: Földtörténet gyakorlat IV. 2007

TOLLFORGATÓ TEHETSÉGKUTATÓ VERSENY SZÖVEGÉRTÉS 3. OSZTÁLY

Harmadik lecke. a szekrény mellett. a tükör előtt. az ablak alatt. a trikó és az alsónadrág között. a fehérnemű között. a vaku meg a film mellett

AKADÉMIAI KIADÓ KILIKI A FÖLDÖN OLDAL LECKE OLVASMÁNY HALLÁS UTÁNI GYAKORLAT. A pince A képek (Apu családja. Az unokatestvérek.

Iskolakód 2008/2009. S ZÖVEGÉRTÉS 4. év f olyam. Az MFFPPTI nem járul hozzá a feladatok részben vagy egészben történő üzleti célú felhasználásához!

Vadkerti napló. Soltvadkerti tehetségtábor Természetismereti csoport 2014

Hogyan kell használni a SZÓFOGADÓ füzeteket? SZÓFOGADÓ füzetek

Kincses Természet. Erdő Anyó meséi. Szerződésszám: 16/1/KA219/022948

IMAGES FOR CLASSROOM USE

Državni izpitni center MAGYAR NYELV. ORSZÁGOS TUDÁSFELMÉRÉS az alacsonyabb követelményszintű alkalmazott képzési program 6.

HÉTFŐI REPÜLÉS A PÚPOS SZÖRNYETEG

FORGATÓKÖNYV. MEGNYITÓ MŰSOR: Köszöntő: (Földi Erika)

Kati mesét olvas. A tanító néni mosolyog. A dió csonthéjas gyümölcs. A fecske költözı madár. A szemetet a szemétgyőjtıbe rakjuk

A héten vendégeket fogadunk. Egy idegen bolygóról érkeztek, de nagyon kedvesek, szeretnének megismerkedni velünk. Ők a robotok.

Sün Simi. Iskolás Sün lettem Simi. 1. Hol lakhat Sün Simi? Színezd ki, és rajzold oda Simit! 2. Színezd ki Simi táplálékait!

IV. TOLLFORGATÓ TEHETSÉGKUTATÓ VERSENY SZÖVEGÉRTÉS 4. OSZTÁLY. Tanuló neve, osztálya: Iskola neve, címe: Felkészítő tanár neve:

S Z Í N E S JÁ T É K

MATEMATIKAI KOMPETENCIATERÜLET A

Eseménynaptár 2017/2018 nevelési év

van nincs étkészlet van nincs tartózkodó SZERVÍZ, SZEMÉRMES FÉNYES, SZEMÜVEG

Állatkerti foglalkozások. Óvodásoknak

JAVÍTÓKULCSOK VI. A SZAVAK SZERKEZETE: A SZÓTŐ ÉS A TOLDALÉK

Számok és műveletek 10-től 20-ig

A VESZPRÉMI ÁLLATKERT Készítette: Harnócz Anna Kovács Liza Nagy Liza

1. Az allergiás betegekről azt tartjuk nyilván, hogy mire allergiások.

Hagyományőrzés a óvodánkban

HÉTFŐ 9:00 gyülekező Tábori szabályok 9:45 ismertetése. 10:00 1. előadás: AFRIKA

Búzavirág magazin. Földrészek állatai. Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsőde szept. 30 okt. 06.

III. osztály 1 Orchidea Iskola IV. Matematika verseny 2011/2012 II. forduló

t4/"iktli e",lő8ök 25 db színes diapozitív összeállította és írta: Walla Gézáné Lektorálta: dr. Vízy Istvánné Magyar Diafilmgyártó Vállalat Budapest

Ötletek, javaslatok a Három kismalac lapbook feldolgozásához

KÖRÖS-MAROS NEMZETI PARK IGAZGATÓSÁG XIV. ŐSZIRÓZSA TERMÉSZETVÉDELMI VETÉLKEDŐ

Ha a Föld csupán egy egynemű anyagból álló síkfelület lenne, ahol nem lennének hegyek és tengerek, akkor az éghajlatot csak a napsugarak beesési

Szabadidős Munkacsoport éves programterve a 2018/2019. nevelési évre. Készítette: Móczár Tiborné Munkaközösség vezető Százhalombattai Kipp-Kopp Óvoda

SZAKMAI BESZÁMOLÓ. A Magyar Természettudományi Múzeum. Az NKA-nál elnyert pályázat azonosítója: 2313/0094/09

AZ ÁLLATOK VILÁGNAPJÁt október 4-én ünnepeljük. Ez a nap Assisi Szent Ferencnek, az állatok védőszentjének halála napja.

Hunyadi János Evangélikus Óvoda és Általános Iskola pályázata az innovatív iskolák fejlesztése című konstrukcióra

SZKB_102_03. Tóban és tóparton

Nyár Óvoda közzétételi lista a 229/2012. (VIII.28.) Kt. 23 alapján (2017. október 1-i állapot szerint )

BAJZÁTH MÁRIA: MA MEGLESSÜK A TELIHOLDAT! MA SZIVÁRVÁNYT FESTÜNK AZ UJJAINKKAL ÉS A TENYERÜNKKEL! MA ÉJSZAKA FOGUNK KIRÁNDULNI!

ISKOLAÚJSÁG. szerkeszti a csíkpálfalvi Márton Ferenc Iskola III. osztályos tanulócsapata. Bemutatkozik a szerkesztőség:

Karcag november 15. Az MME 1974-ben alakult

ZOO-OVI PROGRAM ÉVVÉGI BESZÁMOLÓ MACI CSOPORT

2012.március 1 június szeptember 1-december 20. Kétágyas szoba / fő / fő. Tóra néző felár / szoba

MATEMATIKA A. feladatlapok. 1. évfolyam. 1. félév

4. TALAJKÉPZŐ TÉNYEZŐK. Dr. Varga Csaba

Az állatok evolúciója

OLVASÁS SZÖVEGÉRTÉS Feladási határidő: január 14. (hétfő) Forduló: Évfolyam: 2. A versenyző neve:

Indul a Túzok Tusa I. fordulója!

MATEMATIKA FELADATGYŐJTEMÉNY 2. osztályos tanulásban akadályozott tanulók részére TÉMA: alapmőveletek - összeadás

Távoli vidékek éjjeli ragadozói Közzétéve itt: magyarmezogazdasag.hu az Agrárhírportál (

Lassan 17 éve Szolnokon élek a Széchenyi lakótelepen, így bőven volt alkalmam kiismerni a lakhelyemhez közeli területeket.


EUROPEAN CONSORTIUM FOR THE CERTIFICATE OF ATTAINMENT IN MODERN LANGUAGES NYELVVIZSGA-BIZONYÍTVÁNY MODERN NYELVEK ISMERETÉRŐL MAGYAR

Én és Ukrajna tantárgy. Óravázlat. Az óceánok természetvilága. Bakos Ilona Derceni Középiskola november 13..

A vizek élővilága Letölthető segédanyagok

bál, hab, bab, bot, láb, busz, zab, bőr, bor, seb

TANMENETJAVASLAT. 1. témakör A növények és az állatok élete, életműködései. környezeti tényezők;

Játéktár. Farm dominó. Dominó fa elemekből. 24 darabos játék, amelyet 4 éves kortól ajánlunk, akár több. résztvevőnek is.

A Szegedi Vadaspark hírlevele május 31.

Átírás:

Könnyen érthető programfüzet a Szegedi Vadasparkhoz

Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus képző Intézet A kiadvány a Könnyen érthetően Kommunikáció értelmi sérült emberekkel című kurzus keretében készült. Oktató: Horváth Péter és Magyar Adél Írta és szerkeszteᘀe: Medvegy Nóra és Vecseri Zita A projektben részt veᘀ Endrédi Lajos, a Szegedi Vadaspark gyűjteményi részlegvezetője. A programfüzetben lévő képeket a Szegedi Vadaspark dolgozói készíteᘀék. A programfüzetet Szegeden, a Kálvária téri Fogyatékosok Nappali Intézményének tagjai tesztelték. Szeged, 2017. 1

Ez egy programfüzet a Szegedi Vadasparkhoz. A Szegedi Vadasparkban nagyon sok állat van. Az állatokkal sok programot szerveznek. Ezeket a programokat megnézheted a Vadasparkban. Ez a füzet segít megismerni az állatokat, és a programokat. 2

Tartalom Keddi programok 4 Szerdai programok 5 Csütörtöki programok 6 Pénteki programok 7 Szombati programok 8 Vasárnapi programok 9 Ázsiai állatok 10 Afrikai állatok 12 Európai állatok 16 Dél amerikai állatok 20 Éves programok 23 Használati útmutató a táblákhoz 26 Érdekes kérdések 28 Térképek 31 3

Keddi programok 9:30 Zsiráfok reggeli etetésének megnézése. Érdekes információkat mondanak a zsiráfról. 10:30 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 11:30 Fossza bemutatása 13:00 Hüllők simogatása és megérintése 14:00 Ormányos medve etetése 15:00 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 4

Szerdai programok 9:30 Rozsomák etetése 10:30 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 11:30 Szurikáták játéka és etetése 13:00 Hüllők simogatása és megérintése 14:00 Ormányos medve etetése 15:00 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 5

Csütörtöki programok 9:30 Pingvinek etetése és játékos bemutatója 10:30 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 11:30 Törpevíziló és ecse ülű disznó etetése 13:00 Hüllők simogatása és megérintése 14:00 Jaguár vagy ormányos medve etetése 15:00 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 6

Pénteki programok 9:30 Gepárd vagy rozsomák etetése 10:30 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 11:30 Makik etetése 13:00 Hüllők simogatása és megérintése 14:00 Ormányos medve etetése 15:00 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 7

Szomba programok 9:30 Zsiráfok reggeli etetése. Érdekes információkat mondanak a zsiráfról. 10:30 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 11:30 Hiéna etetése 13:00 Hüllők simogatása és megérintése 14:00 Karmosmajmok etetése 15:00 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 8

Vasárnapi programok 9:30 Pingvinek etetése és játékos bemutatója 10:30 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 11:30 Oroszlánok etetése 13:00 Hüllők simogatása és megérintése 14:00 Gibbonok bemutatója 15:00 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 9

Ázsiai állatok Rozsomák A rozsomák egy húsevő állat. Nagyon sokat eszik. A medvéhez hasonlít, de kisebb. Erős, ezért nagy állatokra is vadászik. Például megeszi a szarvast. Kicsi állatot és növényt is eszik. Hosszú és meleg a bundája. Ezért télen nem fázik. Nagy és erős karmaival kapaszkodik. Felmászik a fára és a sziklára is. A világon kevés rozsomák él. Gyűrűsfarkú makik Afrikában él. A Vadasparkban az ázsiai állatokhoz tették. Erdőkben lakik. Növényeket, gyümölcsöket és rovarokat eszik. Szürke, fekete és fehér színű. Csapatokban él. Az ujjai nagyon vékonyak. 10

Aranyarcú gibbon Ázsiában él. Esőerdőkben lakik a fák tetején. Leveleket, gyümölcsöket, virágokat és rovarokat eszik. Fekete és arany színű. Nagyon hosszú karja van. Nincs farka. A fákon ülve alszik. Egy párt választ egész életére. 11

Afrikai állatok Pápaszemes pingvin A pápaszemes pingvin egy madár. Csak ez a fajta pingvin él Afrikában. Fekete és fehér színű. Nem tud repülni. Jól tud úszni. Körülbelül a térdedig ér fel. Halakat eszik. Tojásokban születnek a fiókái. Gepárd Négy lábú állat. Afrikában él. Sárga és fekete színű. Szőre foltos. Körülbelül a csípődig ér fel. Kicsi méretű állatokat eszik. Nagyon gyorsan fut. A leggyorsabb állat. Egy vagy akár nyolc kölyke is lehet. 12

Zsiráf A zsiráf Afrikában él, több zsiráffal együtt. Növényeket eszik. Például levelet és gyümölcsöt. Nagy és nehéz állat. Hosszú nyaka van, ezért messzire lát. Eléri a magas fákat. A magas fákról megeszi a leveleket. A zsiráf foltos, ezért könnyen elbújik a természetben. A nyaka erős és a feje nehéz. Ha bántani akarják, a fejével nagyot üt. Dél afrikai oroszlán Az oroszlán egy húsevő állat. Afrikában él falkában. A falka egy csoport, amelyben sok oroszlán él együtt. Az oroszlán nagy és nehéz. A szőre világos. Már csak az állatkertben élnek, mert a vadászok sok dél afrikai oroszlánt megöltek. 13

Szurikáta Afrikában él. Bokros és sziklás helyeken lakik. A föld alatt lakik. Kicsi állat. Barna vagy szürke színű. A szőrén foltok és csíkok vannak. Tojásokat, növényeket és kicsi állatokat eszik. Csapatokban, sokan élnek együtt. A csapatban van egy őr. Ő figyeli a veszélyeket. Fossza A fossza egy húsevő állat. Madagaszkárban él. Madagaszkár egy sziget Afrika mellett. Minden fossza egyedül él. Kicsi, de erős a teste. Ezért a földön és a fán is vadászik. A világon kevés fossza él. 14

Törpe víziló Afrikában él. Erdőben és mocsarakban lakik. Szárazföldön és vízben is szokott lenni. Szürke vagy barna színű. Nagyon nehéz állat. Gyümölcsöket, füvet és leveleket eszik. Kevés kölyke születik. Nappal pihenni szokott. Este lesz élénk. Foltos hiéna Afrikában él. Füves pusztákon lakik. Kicsi állatokat, madarakat és tojásokat eszik. Barna színű. Szőre fekete foltos. A hangja olyan, mint a nevetés. Sok hiénából álló csapatban él. Nagyon erősen harap. 15

Európai állatok Borjúfóka Európában, Afrikában, Amerikában is él. Nagyon sok fajtája van. Szürke színű. Sokat eszik, ezért nagyon nehéz. Rákokat és halakat eszik. A szárazföldön ügyetlenül mozog. Nagyon jól úszik. Nagyon kevés kölyke születik. Ormányos medve Az ormányos medve Amerikában él. A Vadasparkban az európai állatokkal él. Az erdőben él. Könnyű és kicsi állat. Gyümölcsöt és kis állatokat eszik. Hosszú orra van, ezért sokféle szagot megérez. A föld alatti szagot is megérzi. Erős karmai vannak. 16

Hüllők A hüllők a szárazföldön élnek. Tojással szaporodnak. Pikkelyek vannak rajtuk. A pikkelyek kemény bőrdarabok. A hüllők közé tartozik: kaméleon teknős kígyó krokodil Sisakos kaméleon Ázsiában él a hegyeken. A Vadasparkban az európai állatokkal él. Egyedül él. Kicsi és könnyű állat. Levelet és rovarokat eszik. A kaméleon sokfelé mozgatja a szemét. A bőrszínét változtatja. Például lehet zöld, sárga és kék is. 17

Ékszerteknős Amerikában él a tavakban és a folyókban. A Vadasparkban az európai állatokkal él. Kicsi és könnyű állat. Növényt, halat és rovarokat eszik. A hátán kemény páncél van. Ez megvédi a testét az ütődéstől. A lábai nagyon izmosak. A karmai erősek. A zöld testén sötét foltok vannak. Falakó boa Amerikában él az esőerdőben, és száraz helyeken is. A Vadasparkban az európai állatokkal él. Óriáskígyó. Kicsi állatokat eszik. Például békát, madarat, egeret. Egyedül él. Éjszaka vadászik. Nagyon hosszú állat. Erős állat, megfogja a nagyobb állatokat is. A fákon szokott lógni. 18

Tompaorrú krokodil Afrikában él az esőerőben egyedül. A Vadasparkban az európai állatokkal él. Nagy és nehéz állat. Halat és rákot eszik. A lábai rövidek. A fogai erősek és élesek. A bőre érdes. A húsa értékes, ezért a vadászok meg akarják ölni. A világon sok van belőle. 19

Dél amerikai állatok Karmosmajmok A karmosmajmok kicsi majmok. Ilyen majmok például: Arany oroszlánmajom Liszt majmocska Ezüstös selyemmajom Arany oroszlánmajom Dél Amerikában él az esőerdőben. A fán, a levelek között él. Kicsi és könnyű állat. Hosszú vörös szőre van. Növényt és kicsi állatokat eszik. Például gyümölcsöt és csigát eszik. A világon kevés arany oroszlánmajom él. 20

Liszt majmocska Dél Amerikában él az esőerdők fáin. Kicsi állat. Vörös és fehér színű. Rovarokat, gyümölcsöket és növényeket eszik. A szőr a fején hasonló, mint Liszt Ferenc zongorista haja. A Szegedi Vadaspark címerén is ez a majmocska van. Ezüstös selyemmajom Az ezüstös selyemmajom Amerikában él. Az esőerdőben él. Kicsi és könnyű állat. Rövid szürke szőre van. Növényt és kicsi állatokat eszik. Például gyümölcsöt és pókot eszik. Hegyes és erős fogai vannak. 21

Jaguár A jaguár Amerikában él az erdőben. Minden jaguár egyedül él. Húsevő állat. Nagy és nehéz a teste. A bundája narancssárga. A bundáján fekete foltok vannak. Nagyon erősek a fogai és a karmai. A csontot is elrágja. Fára mászik és vízben is úszik. 22

Éves Programok Március Víz világnapja Teknős és kígyó simogatás. Megnézheted a vízi állatokat, növényeket mikroszkóppal. A mikroszkóppal a kicsi dolgokat nagynak látod. Húsvéti tojásvadászat Elrejtett tojásokat találhatsz az állatkertben. A tojásokon van egy kérdés. Ha tudod a választ, ajándékot kapsz. Tojásfestés. Április Föld Napja Feladatok a természet védelméről. Ha tudod a választ, ajándékot kapsz. 23

Május Madarak és fák napja Mesék előadása bábokkal. Arcfestés, rajzolás, játékok. Madarak bemutatója. Gyermeknap A gyermekek játékos feladatokat csinálnak. Kapnak lufit és édességet. Az egész család vicces programokban vesz részt. Nyár Éjszakai állatkerti túra Mindenféle ijesztőnek kinéző állattal találkozhatsz este a Vadasparkban. Este is körbejárhatod a Vadasparkot. 24

Október Állatok világnapja Játékos verseny. Állatok bemutatója. November Állatetető készítése Télen az állatok nehezen találnak ennivalót. Segítsünk nekik! Készítsünk állatetetőket, amikre ennivalót teszünk nekik! December Állatok karácsonya Ünnepeljük együtt a Vadaspark lakóival a Karácsonyt. Apró ajándékok és meglepetések várnak. Játékos feladatok. 25

Használati útmutató a táblákhoz A Vadasparkban sok tábla van kirakva. A táblákon hasznos információk vannak az állatokról. Így néz ki: 26

Ez egy útmutató a táblához. Itt kell keresned azt az információt, ami érdekel. 27

Érdekes kérdések Ha egy vadasparkban dolgozóval nézed meg az állatokat, akkor kérdezd meg ezeket a kérdéseket, mert érdekes válaszokat kapsz. Pingvin Miért nem ázik el a tolluk? Miért hívják frakkosnak? Gepárd Milyen gyorsan fut? Kik tartottak régen gepárdot? Borjúfóka Mikor születnek a kölykei? Mi veszélyes rá? Szurikáta Mit csinál, ha veszély van? Mi a napi programjuk? 28

Törpe víziló Mit csinál, ha veszély van? Miért van sokat a vízben? Foltos hiéna Kik tartoznak egy csapatba? Milyenek a nőstények? Liszt majmocska Miért ez a neve? Hány kölyke van? Gyűrűsfarkú maki Mi a másik neve? Melyik mesében szerepel? Gibbon Hogyan jelzik a területüket? Miért vadásznak rájuk? Rozsomák Miért hívják torkosborznak? Télen miért nem merül el a hóban? 29

Zsiráf Miért hosszú a szempillája? Milyen színű a nyelve? Dél afrikai oroszlán Mennyit pihen egy nap? Melyik mesében volt főszereplő? Fossza Hány kölyke van? Mikor vadászik? Ormányos medve Mit csinál, ha veszély van? Hány évet él? Karmosmajmok Miért kicsi a testük? Miért szúrják ki a fogukkal a fát? Jaguár Melyik állatra hasonlít? Hogyan vadászik? 30

31

32