Könnyen érthető programfüzet a Szegedi Vadasparkhoz
|
|
- Balázs Balázs
- 7 évvel ezelőtt
- Látták:
Átírás
1 Könnyen érthető programfüzet a Szegedi Vadasparkhoz
2 Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus képző Intézet A kiadvány a Könnyen érthetően Kommunikáció értelmi sérült emberekkel című kurzus keretében készült. Oktató: Horváth Péter és Magyar Adél Írta és szerkeszteᘀe: Medvegy Nóra és Vecseri Zita A projektben részt veᘀ Endrédi Lajos, a Szegedi Vadaspark gyűjteményi részlegvezetője. A programfüzetben lévő képeket a Szegedi Vadaspark dolgozói készíteᘀék. A programfüzetet Szegeden, a Kálvária téri Fogyatékosok Nappali Intézményének tagjai tesztelték. Szeged,
3 Ez egy programfüzet a Szegedi Vadasparkhoz. A Szegedi Vadasparkban nagyon sok állat van. Az állatokkal sok programot szerveznek. Ezeket a programokat megnézheted a Vadasparkban. Ez a füzet segít megismerni az állatokat, és a programokat. 2
4 Tartalom Keddi programok 4 Szerdai programok 5 Csütörtöki programok 6 Pénteki programok 7 Szombati programok 8 Vasárnapi programok 9 Ázsiai állatok 10 Afrikai állatok 12 Európai állatok 16 Dél amerikai állatok 20 Éves programok 23 Használati útmutató a táblákhoz 26 Érdekes kérdések 28 Térképek 31 3
5 Keddi programok 9:30 Zsiráfok reggeli etetésének megnézése. Érdekes információkat mondanak a zsiráfról. 10:30 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 11:30 Fossza bemutatása 13:00 Hüllők simogatása és megérintése 14:00 Ormányos medve etetése 15:00 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 4
6 Szerdai programok 9:30 Rozsomák etetése 10:30 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 11:30 Szurikáták játéka és etetése 13:00 Hüllők simogatása és megérintése 14:00 Ormányos medve etetése 15:00 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 5
7 Csütörtöki programok 9:30 Pingvinek etetése és játékos bemutatója 10:30 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 11:30 Törpevíziló és ecse ülű disznó etetése 13:00 Hüllők simogatása és megérintése 14:00 Jaguár vagy ormányos medve etetése 15:00 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 6
8 Pénteki programok 9:30 Gepárd vagy rozsomák etetése 10:30 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 11:30 Makik etetése 13:00 Hüllők simogatása és megérintése 14:00 Ormányos medve etetése 15:00 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 7
9 Szomba programok 9:30 Zsiráfok reggeli etetése. Érdekes információkat mondanak a zsiráfról. 10:30 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 11:30 Hiéna etetése 13:00 Hüllők simogatása és megérintése 14:00 Karmosmajmok etetése 15:00 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 8
10 Vasárnapi programok 9:30 Pingvinek etetése és játékos bemutatója 10:30 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 11:30 Oroszlánok etetése 13:00 Hüllők simogatása és megérintése 14:00 Gibbonok bemutatója 15:00 Borjúfókák vízi trükköket mutatnak be. A vízben játszanak. A labdát ügyesen dobálják. 9
11 Ázsiai állatok Rozsomák A rozsomák egy húsevő állat. Nagyon sokat eszik. A medvéhez hasonlít, de kisebb. Erős, ezért nagy állatokra is vadászik. Például megeszi a szarvast. Kicsi állatot és növényt is eszik. Hosszú és meleg a bundája. Ezért télen nem fázik. Nagy és erős karmaival kapaszkodik. Felmászik a fára és a sziklára is. A világon kevés rozsomák él. Gyűrűsfarkú makik Afrikában él. A Vadasparkban az ázsiai állatokhoz tették. Erdőkben lakik. Növényeket, gyümölcsöket és rovarokat eszik. Szürke, fekete és fehér színű. Csapatokban él. Az ujjai nagyon vékonyak. 10
12 Aranyarcú gibbon Ázsiában él. Esőerdőkben lakik a fák tetején. Leveleket, gyümölcsöket, virágokat és rovarokat eszik. Fekete és arany színű. Nagyon hosszú karja van. Nincs farka. A fákon ülve alszik. Egy párt választ egész életére. 11
13 Afrikai állatok Pápaszemes pingvin A pápaszemes pingvin egy madár. Csak ez a fajta pingvin él Afrikában. Fekete és fehér színű. Nem tud repülni. Jól tud úszni. Körülbelül a térdedig ér fel. Halakat eszik. Tojásokban születnek a fiókái. Gepárd Négy lábú állat. Afrikában él. Sárga és fekete színű. Szőre foltos. Körülbelül a csípődig ér fel. Kicsi méretű állatokat eszik. Nagyon gyorsan fut. A leggyorsabb állat. Egy vagy akár nyolc kölyke is lehet. 12
14 Zsiráf A zsiráf Afrikában él, több zsiráffal együtt. Növényeket eszik. Például levelet és gyümölcsöt. Nagy és nehéz állat. Hosszú nyaka van, ezért messzire lát. Eléri a magas fákat. A magas fákról megeszi a leveleket. A zsiráf foltos, ezért könnyen elbújik a természetben. A nyaka erős és a feje nehéz. Ha bántani akarják, a fejével nagyot üt. Dél afrikai oroszlán Az oroszlán egy húsevő állat. Afrikában él falkában. A falka egy csoport, amelyben sok oroszlán él együtt. Az oroszlán nagy és nehéz. A szőre világos. Már csak az állatkertben élnek, mert a vadászok sok dél afrikai oroszlánt megöltek. 13
15 Szurikáta Afrikában él. Bokros és sziklás helyeken lakik. A föld alatt lakik. Kicsi állat. Barna vagy szürke színű. A szőrén foltok és csíkok vannak. Tojásokat, növényeket és kicsi állatokat eszik. Csapatokban, sokan élnek együtt. A csapatban van egy őr. Ő figyeli a veszélyeket. Fossza A fossza egy húsevő állat. Madagaszkárban él. Madagaszkár egy sziget Afrika mellett. Minden fossza egyedül él. Kicsi, de erős a teste. Ezért a földön és a fán is vadászik. A világon kevés fossza él. 14
16 Törpe víziló Afrikában él. Erdőben és mocsarakban lakik. Szárazföldön és vízben is szokott lenni. Szürke vagy barna színű. Nagyon nehéz állat. Gyümölcsöket, füvet és leveleket eszik. Kevés kölyke születik. Nappal pihenni szokott. Este lesz élénk. Foltos hiéna Afrikában él. Füves pusztákon lakik. Kicsi állatokat, madarakat és tojásokat eszik. Barna színű. Szőre fekete foltos. A hangja olyan, mint a nevetés. Sok hiénából álló csapatban él. Nagyon erősen harap. 15
17 Európai állatok Borjúfóka Európában, Afrikában, Amerikában is él. Nagyon sok fajtája van. Szürke színű. Sokat eszik, ezért nagyon nehéz. Rákokat és halakat eszik. A szárazföldön ügyetlenül mozog. Nagyon jól úszik. Nagyon kevés kölyke születik. Ormányos medve Az ormányos medve Amerikában él. A Vadasparkban az európai állatokkal él. Az erdőben él. Könnyű és kicsi állat. Gyümölcsöt és kis állatokat eszik. Hosszú orra van, ezért sokféle szagot megérez. A föld alatti szagot is megérzi. Erős karmai vannak. 16
18 Hüllők A hüllők a szárazföldön élnek. Tojással szaporodnak. Pikkelyek vannak rajtuk. A pikkelyek kemény bőrdarabok. A hüllők közé tartozik: kaméleon teknős kígyó krokodil Sisakos kaméleon Ázsiában él a hegyeken. A Vadasparkban az európai állatokkal él. Egyedül él. Kicsi és könnyű állat. Levelet és rovarokat eszik. A kaméleon sokfelé mozgatja a szemét. A bőrszínét változtatja. Például lehet zöld, sárga és kék is. 17
19 Ékszerteknős Amerikában él a tavakban és a folyókban. A Vadasparkban az európai állatokkal él. Kicsi és könnyű állat. Növényt, halat és rovarokat eszik. A hátán kemény páncél van. Ez megvédi a testét az ütődéstől. A lábai nagyon izmosak. A karmai erősek. A zöld testén sötét foltok vannak. Falakó boa Amerikában él az esőerdőben, és száraz helyeken is. A Vadasparkban az európai állatokkal él. Óriáskígyó. Kicsi állatokat eszik. Például békát, madarat, egeret. Egyedül él. Éjszaka vadászik. Nagyon hosszú állat. Erős állat, megfogja a nagyobb állatokat is. A fákon szokott lógni. 18
20 Tompaorrú krokodil Afrikában él az esőerőben egyedül. A Vadasparkban az európai állatokkal él. Nagy és nehéz állat. Halat és rákot eszik. A lábai rövidek. A fogai erősek és élesek. A bőre érdes. A húsa értékes, ezért a vadászok meg akarják ölni. A világon sok van belőle. 19
21 Dél amerikai állatok Karmosmajmok A karmosmajmok kicsi majmok. Ilyen majmok például: Arany oroszlánmajom Liszt majmocska Ezüstös selyemmajom Arany oroszlánmajom Dél Amerikában él az esőerdőben. A fán, a levelek között él. Kicsi és könnyű állat. Hosszú vörös szőre van. Növényt és kicsi állatokat eszik. Például gyümölcsöt és csigát eszik. A világon kevés arany oroszlánmajom él. 20
22 Liszt majmocska Dél Amerikában él az esőerdők fáin. Kicsi állat. Vörös és fehér színű. Rovarokat, gyümölcsöket és növényeket eszik. A szőr a fején hasonló, mint Liszt Ferenc zongorista haja. A Szegedi Vadaspark címerén is ez a majmocska van. Ezüstös selyemmajom Az ezüstös selyemmajom Amerikában él. Az esőerdőben él. Kicsi és könnyű állat. Rövid szürke szőre van. Növényt és kicsi állatokat eszik. Például gyümölcsöt és pókot eszik. Hegyes és erős fogai vannak. 21
23 Jaguár A jaguár Amerikában él az erdőben. Minden jaguár egyedül él. Húsevő állat. Nagy és nehéz a teste. A bundája narancssárga. A bundáján fekete foltok vannak. Nagyon erősek a fogai és a karmai. A csontot is elrágja. Fára mászik és vízben is úszik. 22
24 Éves Programok Március Víz világnapja Teknős és kígyó simogatás. Megnézheted a vízi állatokat, növényeket mikroszkóppal. A mikroszkóppal a kicsi dolgokat nagynak látod. Húsvéti tojásvadászat Elrejtett tojásokat találhatsz az állatkertben. A tojásokon van egy kérdés. Ha tudod a választ, ajándékot kapsz. Tojásfestés. Április Föld Napja Feladatok a természet védelméről. Ha tudod a választ, ajándékot kapsz. 23
25 Május Madarak és fák napja Mesék előadása bábokkal. Arcfestés, rajzolás, játékok. Madarak bemutatója. Gyermeknap A gyermekek játékos feladatokat csinálnak. Kapnak lufit és édességet. Az egész család vicces programokban vesz részt. Nyár Éjszakai állatkerti túra Mindenféle ijesztőnek kinéző állattal találkozhatsz este a Vadasparkban. Este is körbejárhatod a Vadasparkot. 24
26 Október Állatok világnapja Játékos verseny. Állatok bemutatója. November Állatetető készítése Télen az állatok nehezen találnak ennivalót. Segítsünk nekik! Készítsünk állatetetőket, amikre ennivalót teszünk nekik! December Állatok karácsonya Ünnepeljük együtt a Vadaspark lakóival a Karácsonyt. Apró ajándékok és meglepetések várnak. Játékos feladatok. 25
27 Használati útmutató a táblákhoz A Vadasparkban sok tábla van kirakva. A táblákon hasznos információk vannak az állatokról. Így néz ki: 26
28 Ez egy útmutató a táblához. Itt kell keresned azt az információt, ami érdekel. 27
29 Érdekes kérdések Ha egy vadasparkban dolgozóval nézed meg az állatokat, akkor kérdezd meg ezeket a kérdéseket, mert érdekes válaszokat kapsz. Pingvin Miért nem ázik el a tolluk? Miért hívják frakkosnak? Gepárd Milyen gyorsan fut? Kik tartottak régen gepárdot? Borjúfóka Mikor születnek a kölykei? Mi veszélyes rá? Szurikáta Mit csinál, ha veszély van? Mi a napi programjuk? 28
30 Törpe víziló Mit csinál, ha veszély van? Miért van sokat a vízben? Foltos hiéna Kik tartoznak egy csapatba? Milyenek a nőstények? Liszt majmocska Miért ez a neve? Hány kölyke van? Gyűrűsfarkú maki Mi a másik neve? Melyik mesében szerepel? Gibbon Hogyan jelzik a területüket? Miért vadásznak rájuk? Rozsomák Miért hívják torkosborznak? Télen miért nem merül el a hóban? 29
31 Zsiráf Miért hosszú a szempillája? Milyen színű a nyelve? Dél afrikai oroszlán Mennyit pihen egy nap? Melyik mesében volt főszereplő? Fossza Hány kölyke van? Mikor vadászik? Ormányos medve Mit csinál, ha veszély van? Hány évet él? Karmosmajmok Miért kicsi a testük? Miért szúrják ki a fogukkal a fát? Jaguár Melyik állatra hasonlít? Hogyan vadászik? 30
32 31
33 32
ÁLLATMENTÉSRE FELKÉSZÜLNI! TÁRSASJÁTÉK ÁLLATKÁRTYÁK
ÁLLATMENTÉSRE FELKÉSZÜLNI! TÁRSASJÁTÉK ÁLLATKÁRTYÁK Csány-Szendrey Általános Iskola Rezi Tagintézménye 2017 Foltos szalamandra Szín: fekete alapon sárga foltok Testalkat: kb.: 20 cm hosszú Élőhely: Lomberdőben
Állatsereglet a szavannán A szavannák állatai II.
Állatsereglet a szavannán A szavannák állatai II. Nagytestű növényevők Sok fű kedvező élőhely. Évszakváltáskor vándorlások- A fű kevés tápanyagot biztosít, ezért szinte folyamatosan legelniük kell. Patások.
Javítókulcs a második osztályos szöveges számolóhoz
Javítókulcs a második osztályos szöveges számolóhoz 1. Ismétlés 1 strucc, 2 szurikáta, 3 papagáj, 4 bagoly, 5 pelikán, 6 kenguru, 7 láma, 8 majom, 9 flamingó, 10 teve a) 2+5, 7 2, 7 5, 5+2 b) 6+7, 13 6,
Természetismeret 3. osztály - 3. forduló -
MERJ A LEGJOBB LENNI! A TEHETSÉGGONDOZÁS FELTÉTELRENDSZERÉNEK FEJLESZTÉSE A GYOMAENDRŐDI KIS BÁLINT ISKOLA ÉS ÓVODÁBAN AZONOSÍTÓ SZÁM: TÁMOP-3.4.3-08/2-2009-0053 PROJEKT KEDVEZMÉNYEZETT: KIS BÁLINT ÁLTALÁNOS
Természetismeret 4. osztály - 3. forduló -
MERJ A LEGJOBB LENNI! A TEHETSÉGGONDOZÁS FELTÉTELRENDSZERÉNEK FEJLESZTÉSE A GYOMAENDRŐDI KIS BÁLINT ISKOLA ÉS ÓVODÁBAN AZONOSÍTÓ SZÁM: TÁMOP-3.4.3-08/2-2009-0053 PROJEKT KEDVEZMÉNYEZETT: KIS BÁLINT ÁLTALÁNOS
80/ S z ö v e g é r t ő v e r s e n y május osztály. Jó versenyzést kívánunk! Név: Iskola: Elért pontszám:
S z ö v e g é r t ő v e r s e n y 2018. május 3. 1. osztály Név: Iskola: Elért pontszám: 80/ Hasznos tanácsok: 1. 45 percig dolgozhatsz! 2. Ceruzával írj! 3. Figyelj az utasítás pontos végrehajtására!
10/b tétel. Dr. Forgó István Gerinces rendszertan II.
10/b tétel GERINCES RENDSZERTAN II. KÉTÉLTŰEK TÖRZS: GERINCESEK (VERTEBRATA) ALTÖRZS: ÁLLKAPCSOSAK (GNATHOSTOMATA) OSZTÁLY: KÉTÉLTŰEK (AMPHIBIA) REND: FARKOS KÉTÉLTŰEK» CSALÁD: SZALAMANDRAFÉLÉK Testük
D Mandalák. 1. Mandala
Kiemelt figyelmet igénylő gyerekek Beszédészlelés fejlesztése mandalaszínezők segítségével D 2.4 2. Mandalák 1. Mandala Hol hallod a szóban az l hangot? Ejtsd ki hangosan a szót, és határozd meg, hogy
ugyanazt a legyet 15-ször a könyvben! De vigyázz, akad köztük szélhámos is!
Szöveg és illusztráció: Bogárszakértő: bogár Találd meg... ugyanazt a legyet 15-ször a könyvben! De vigyázz, akad köztük szélhámos is! Ki lakik idebenn Mindenféle bogár 6 Imádkozó sáska 38 Bogárlesen 8
11/b tétel. Dr. Forgó István Gerinces rendszertan III.
11/b tétel GERINCES RENDSZERTAN III. HÜLLŐK TÖRZS: GERINCESEK (VERTEBRATA) ALTÖRZS: ÁLLKAPCSOSAK (GNATHOSTOMATA) OSZTÁLY: HÜLLŐK (REPTILIA) REND: TEKNŐSÖK» CSALÁD: MOCSÁRITEKNŐS-FÉLÉK Ujjaik között az
Móra Ferenc: A kesztyű - Lapbook
Móra Ferenc: A kesztyű - Lapbook Hogyan képzeled el az erdőt és benne az ottfelejtett kasztyűt? Szerinted ki felejtette ott? Színezd ki a kártyákat, és ragaszd a megfelelő helyre: egy pár vagy fél pár
SUBIECTELE Limba maghiar
ROMÂNIA JUDEUL TIMI MUNICIPIUL TIMIOARA DIRECIA DE MEDIU SERVICIUL PROTECIA MEDIULUI SUBIECTELE Limba maghiar pentru competiia intercolar în vederea seleciei unitilor colare (elevi i cadre didactice) care
Hírek a nagyvilágból
8. szám 2014. augusztus szeptember MÓRAHALMI CSAHOLÓ Hírek a nagyvilágból Párt kapott a vörös panda A Szegedi Vadaspark hím vörös pandája párt kapott maga mellé. Összeszoktatásuk után augusztus 26 tól
Kosárfonás. könnyen érthető tanulási segédanyag
Kosárfonás könnyen érthető tanulási segédanyag Kosárfonás könnyen érthető tanulási segédanyag Készítette Aigner Petra Ildikó Bélteki Berta Borsodi Judit Vass Nikolett a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula
Cím: Krokodil Forrás: Programcsomag
Cím: Krokodil Forrás: Programcsomag Szöveg típusa: magyarázó Szöveg olvashatósága: könnyű Kérdések nehézsége: könnyű, közepesen nehéz, nehéz Javasolt felhasználás: 3 4. évfolyam. A folyópartok réme Szerencsére
VADFAJ MÉRET, IVAR ÁR ( ) Pávián 90. Blesbuck 360. Blesbuck fehér 600. Kafferbivaly bika 83.82cm cm 9900
VADFAJ MÉRET, IVAR ÁR ( ) Pávián 90 Blesbuck 360 Blesbuck fehér 600 Kafferbivaly bika 83.82cm- 86.36cm 9900 Kafferbivaly bika 101.6cm-ig 12500 Kafferbivaly bika 101.6cm fölött 14000 Bushbuck Limpopo Bokorbak
Ember: Állat: Növény:
Hova tartoznak a szavak? Írd a megfelelı csoport után a hozzá tartozó számot! Ember: Állat: Növény: 1 ibolya 9 nárcisz 2 Rózsa 10 paripa 3 béka 11 bálna 4 málna 12 Ibolya 5 láma 13 sóska 6 Nárcisz 14 Béla
Fedezze fel négy kontinens madárvilágának szépségeit az Élet Bárkájában!
Fedezze fel négy kontinens madárvilágának szépségeit az Élet Bárkájában! Szeretnénk a látogatás előtt egy áttekintést nyújtani a Bárka madarairól, amely talán tartalmasábbá teheti a látogatást. A Bárka
ANYANYELVI JÁTÉKOK 2012-2013. 2. OSZTÁLY 2. FORDULÓ
ANYANYELVI JÁTÉKOK 2012-2013. 2. OSZTÁLY 2. FORDULÓ 1. TITKOS NYELV SZAVANKÉNT 1 PONT Gyűjtsetek szavakat titkos nyelven! A példa: tábla. 3 percig dolgozhattok. 2. MELYIKET VÁLASSZAM? 10+1 PONT Színezzétek
Bemutatkozás. Kis állatkert - nagy élmény!
Bemutatkozás Kis állatkert - nagy élmény! Állatkertünk célja, állatainknak a lehető legjobb körülmények között tartása és bemutatása, ezért kifutóink a természetes élőhelyeket utánozva tágasak és környezeti
Amazónia varázslatos állatvilága
Amazónia varázslatos állatvilága Az Amazonas-medence állatvilága Óriási fajgazdagság. (egysejtűek, férgek, rovarok /lepkék, bogarak kicsik és óriásiak/ különféle kétéltűek, hüllők és emlősök) Nappal az
I.2. ROZSOMÁK. A feladatsor jellemzői
I.2. ROZSOMÁK Tárgy, téma A feladatsor jellemzői Kombinatorikai alapfeladatok, halmazok használata. Logikai kijelentések vizsgálata, értelmezése. A szövegértés képességének fejlesztése. Előzmények Cél
Szia Kedves Elsős! Remélem, jól megtanulsz írni év végéig! Jutalmad ez az érme lesz. Színezd ki, vágd ki, és viseld büszkén! Megérdemled! Jó munkát!
Szia Kedves Elsős! Ugye ismersz? Én vagyok BÖLCS BAGOLY! Remélem, jól megtanulsz írni év végéig! Jutalmad ez az érme lesz. Színezd ki, vágd ki, és viseld büszkén! Megérdemled! Jó munkát! 3 4. Játsszunk
TestLine - Környezetismeret bemeneti mérés Minta feladatsor
soportosítsd az állatokat élőhelyük szerint! 1. 3:10 Normál tyúk vaddisznó szarvas szarvasmarha róka kecske Vadon élő állatok Ház körül élő állatok 2. kérdés nagyobb mint egy önálló oldal, ezért nem tud
TestLine - Környezetismeret bemeneti mérés Minta feladatsor
soportosítsd a világtájakat! 1. 4:04 Normál Jelöld! G H északkelet észak kelet délkelet délnyugat nyugat dél északnyugat minden sorban pontosan egy helyes válasz van ŐVILÁGTÁJK MLLÉKVILÁGTÁJK Jelöld! Melyik
Éti csiga. Fekete csupaszcsiga
Kedves Olvasó! Újságunk segítségével nem csak a Vadak Ura kártyajáték kedvelőinek szeretnénk további segítséget, tanácsokat adni, hanem szeretnénk információkat adni ahhoz a természettudományi versenyhez,
Természetmadárvédelem. gyerekszemmel
Természetmadárvédelem gyerekszemmel Tiszakécske Párkereső 1 izhá csaka 2 sitéve júvar 3 héref aglyó 4 artipcsekef 5 dajármég 6 nakadrilyás b d e 7 tulipán( t betűcsere = vízimadár ) a c f g Madártotó képben
Kivilágosodó erdők. Elhelyezkedése, éghajlata, növényei. A csimpánz és a nílusi krokodil
Kivilágosodó erdők Elhelyezkedése, éghajlata, növényei. A csimpánz és a nílusi krokodil 10-20. szélességi fokok között. Afrika > Ausztrália > India > Dél-Amerika Az esőerdők és a szavanna közötti átmenet:
Kedves Első Osztályos! Rajzold be az óvodai jeledet!
Kedves Első Osztályos! Rajzold be az óvodai jeledet! Ez a szép, színes feladatgyűjtemény segíti munkádat a matematika tanulásában. Érdekes, játékos feladatokon keresztül ismerkedhetsz meg a 20-as számkörrel.
Kacor király. 1. Színezd ki azt a rajzot, amelyik a mese első jelenetét ábrázolja!
Kacor király 1. Színezd ki azt a rajzot, amelyik a mese első jelenetét ábrázolja! 2. Húzd alá azt a mondatot, amelyikből kiderül, mit csinált a macska, miután elkergette az asszony! Elindult az erdőbe,
Keresd meg a többi lapot, ami szintén 1 tulajdonságban különbözik csak a kitalált laptól! Azokat is rajzold le!
47. modul 1/A melléklet 2. évfolyam Feladatkártyák tanuló/1. Elrejtettem egy logikai lapot. Ezt kérdezték tőlem: én ezt feleltem:? nem? nem? nem nagy? nem? igen? nem Ha kitaláltad, rajzold le az elrejtett
Jelentkezési lap NÉV. Lakcím:. Iskola:... Osztály:. E-mail cím:... Telefonszám:
Jelentkezési lap.. NÉV Lakcím:. Iskola:... Osztály:. E-mail cím:... Telefonszám: 1.Feladat TOTÓ (Húzd alá a helyes választ!) 1. Mibe lépett bele Kópé, amikor vérzett a lába? egy hegyes szögbe egy süni
A kis hernyó története
A kis hernyó története A kishernyó alszik a petében. Gyakorlat: A gyermek sarokülésben összegömbölyödik. Homlokával térde előtt érinti a padlót, popsija a sarkán, kezei lazán a lábfejek mellett. Kiszabadul
A patkánysiklók élete a természetben. (Pantherophis obsoletus)
A patkánysiklók élete a természetben. (Pantherophis obsoletus) Írta: Thurn Tamás Köszönet a képekért: http://www.herp-pix.org http://www.edu.ge.ch/co/renard/coursfacbio/welcome.htm Ez a csodálatos hüllő
FÜLEMÜLE. Luscinia megarhynchos
FÜLEMÜLE Luscinia megarhynchos Ezt a nyári vendéget inkább hallani fogod, mint látni. Nappali énekét sötétedéskor is folytatja. És micsoda dal ez! A legszebb és legbonyolultabb melódiákat este énekli,
Harmadik lecke. a szekrény mellett. a tükör előtt. az ablak alatt. a trikó és az alsónadrág között. a fehérnemű között
Harmadik lecke - Hol a koffer? - A szekrény mellett. - Melyik szekrény mellett? - A nagy barna mellett. - Hol? - Ott, a tükör előtt. - Aha, tényleg. És az a nagy táska? - Kint, az ablak alatt. - Cipő.
ANYANYELVI JÁTÉKOK 2010-2011. 1. OSZTÁLY. 2. FORDULÓ elérhető pontszám: 58 elért pontszám:
ANYANYELVI JÁTÉKOK 2010-2011. 1. OSZTÁLY 2. FORDULÓ elérhető pontszám: 58 elért pontszám: TANÍTÓI PÉLDÁNY SZERVEZÉS Szükséges eszközök: színes ceruza, feladatlapok A feladatokat sorrendben kell elvégezni.
50. modul 1. melléklet 2. évfolyam tanítói fólia
50. modul 1. melléklet 2. évfolyam tanítói fólia 50. modul 2. melléklet 2. évfolyam tanítói fólia 50. modul 3. melléklet 2. évfolyam tanítói fólia 50. modul 4. melléklet 2. évfolyam tanítói fólia és csoport
V. TOLLFORGATÓ TEHETSÉGKUTATÓ VERSENY SZÖVEGÉRTÉS 3. OSZTÁLY. Tanuló neve:... Osztálya:... Iskola neve: Címe : Felkészítő tanár neve:...
Fekete István Általános Iskola 13 Monorierdő, Szabadság u. 43. Tel./Fax: 06-9-419-113 www.fekete-merdo.sulinet.hu V. TOLLFORGATÓ 1. forduló V. TOLLFORGATÓ TEHETSÉGKUTATÓ VERSENY SZÖVEGÉRTÉS 3. OSZTÁLY
Környezetismeret-környezetvédelem országos csapatverseny döntő május évfolyam I. forduló
Miskolc - Szirmai Református Általános Iskola, AMI és Óvoda OM 201802 e-mail: refiskola.szirma@gmail.com 3521 Miskolc, Miskolci u. 38/a. Telefon: 46/405-124; Fax: 46/525-232 Környezetismeret-környezetvédelem
Horváth Mária: Földtörténet gyakorlat IV. 2007
Horváth Mária: Földtörténet gyakorlat IV. 2007 Kainozoikum Környezettan és környezettudomány szakos hallgatók részére Oktatási segédanyag İsföldrajz (www.humboldt.edu) Paleogén Határai: 65.5-23.0 m év
TOLLFORGATÓ TEHETSÉGKUTATÓ VERSENY SZÖVEGÉRTÉS 3. OSZTÁLY
TOLLFORGATÓ TEHETSÉGKUTATÓ VERSENY SZÖVEGÉRTÉS 3. OSZTÁLY Tanuló neve, osztálya: Iskola neve, címe: Levelezési cím: Felkészítő tanár neve: BEKÜLDÉSI HATÁRIDŐ: 2009. DECEMBER 7. CÍM: FEKETE ISTVÁN ÁLTALÁNOS
Harmadik lecke. a szekrény mellett. a tükör előtt. az ablak alatt. a trikó és az alsónadrág között. a fehérnemű között. a vaku meg a film mellett
Harmadik lecke - Hol a koffer? -A szekrény mellett. - Melyik szekrény mellett? - A nagy barna mellett. -Hol? - Ott, a tükör előtt. - Aha, tényleg. És az a nagy táska? - Kint, az ablak alatt. - Cipő. Zokni,
AKADÉMIAI KIADÓ KILIKI A FÖLDÖN OLDAL LECKE OLVASMÁNY HALLÁS UTÁNI GYAKORLAT. A pince A képek (Apu családja. Az unokatestvérek.
OLDAL OLVASMÁNY HALLÁS UTÁNI GYAKORLAT 8 Sziasztok! 11 1. A furcsa idegen 32 2. Amia bajban van Meglepetés 56 3. A kincsesláda 76 4. Vásárolni megyünk 96 5. Kedves naplóm! A pince A képek (Apu családja.
Iskolakód 2008/2009. S ZÖVEGÉRTÉS 4. év f olyam. Az MFFPPTI nem járul hozzá a feladatok részben vagy egészben történő üzleti célú felhasználásához!
Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet 1088 Budapest, Vas utca 8-10. Iskolakód 5 Évfolyam Osztálykód Naplósorszám Nem 2008/2009. S ZÖVEGÉRTÉS 4. év f olyam Az iskola bélyegzője:
Vadkerti napló. Soltvadkerti tehetségtábor Természetismereti csoport 2014
Vadkerti napló Soltvadkerti tehetségtábor Természetismereti csoport 2014. Soltvadkerti tehetségtábor természetismereti program 1. Hadd lobogjon táborzászló készítése 2. Beetles rovarcsapdák szerteszét
Hogyan kell használni a SZÓFOGADÓ füzeteket? SZÓFOGADÓ füzetek
SZÓFOGADÓ füzetek A SZÓFOGADÓ füzetek olyan hétköznapi dolgokban szeretnének segíteni neked, amikről nem biztos, hogy tanulni fogsz az iskolában Ilyen témák például a fogmosás, a közlekedés, táplálkozás,
Kincses Természet. Erdő Anyó meséi. Szerződésszám: 16/1/KA219/022948
Kincses Természet Erdő Anyó meséi Szerződésszám: 16/1/KA219/022948 Kincses Természet- Erdő anyó meséi Víz, víz tiszta víz 2018. március CÉL: Óvodánk természeti környezetének felfedezése, megismerése- Természetünk
IMAGES FOR CLASSROOM USE
IMAGES FOR CLASSROOM USE 2015 The LEGO Group. 57 BUTTERFLY 1 fehér világos 4x 3x 4x 5x 3x 5x A hernyó Hosszúság: 3 egység Magasság: 1 elem Szélesség: 1 egység 1. Építs három hernyót! Hasonlítsd össze őket
Državni izpitni center MAGYAR NYELV. ORSZÁGOS TUDÁSFELMÉRÉS az alacsonyabb követelményszintű alkalmazott képzési program 6.
A tanuló kódszáma: Državni izpitni center *N17113921* 6. osztály MAGYAR NYELV ORSZÁGOS TUDÁSFELMÉRÉS az alacsonyabb követelményszintű alkalmazott képzési program 6. osztályában 2017. május 4., csütörtök
HÉTFŐI REPÜLÉS A PÚPOS SZÖRNYETEG
HÉTFŐI REPÜLÉS A PÚPOS SZÖRNYETEG Sötétben minden más. Az egy más világ. Gyuszi fekszik a sötétben. A kályhánál valami furcsa domborodik. Valami púpos szörnyeteg, ugrásra készen. Gyuszi feljebb húzza a
FORGATÓKÖNYV. MEGNYITÓ MŰSOR: Köszöntő: (Földi Erika)
FORGATÓKÖNYV Esemény: Madarak és fák napja Időpont: 2014. május 12. (hétfő) A program szervezői: Földi Erika, Török Éva, Vinnai Krisztina, Helyszín: PARK, Művelődési ház előtti terület, Iskolai ebédlő
Kati mesét olvas. A tanító néni mosolyog. A dió csonthéjas gyümölcs. A fecske költözı madár. A szemetet a szemétgyőjtıbe rakjuk
Nyírd ki a mondatkártyákat Kati mesét olvas A dió csonthéjas gyümölcs Kétszer kettı egyenlı néggyel A felnıtteknek udvariasan köszönünk Rendben tartom a szobámat Étkezés elıtt mindig kezet mosok Alaposan
A héten vendégeket fogadunk. Egy idegen bolygóról érkeztek, de nagyon kedvesek, szeretnének megismerkedni velünk. Ők a robotok.
A héten vendégeket fogadunk. Egy idegen bolygóról érkeztek, de nagyon kedvesek, szeretnének megismerkedni velünk. Ők a robotok. Elsőként bemutatkozunk egymásnak. Ekkor derül ki, hogy értik a nyelvünket,
Sün Simi. Iskolás Sün lettem Simi. 1. Hol lakhat Sün Simi? Színezd ki, és rajzold oda Simit! 2. Színezd ki Simi táplálékait!
Iskolás Sün lettem Simi Sün Simi. Hol lakhat Sün Simi? Színezd ki, és rajzold oda Simit! 2. Színezd ki Simi táplálékait!. Rajzold le, mi jelenthet veszélyt Simi számára! Óvodából az iskolába. Rajzold le,
IV. TOLLFORGATÓ TEHETSÉGKUTATÓ VERSENY SZÖVEGÉRTÉS 4. OSZTÁLY. Tanuló neve, osztálya: Iskola neve, címe: Felkészítő tanár neve:
IV. TOLLFORGATÓ TEHETSÉGKUTATÓ VERSENY SZÖVEGÉRTÉS 4. OSZTÁLY Tanuló neve, osztálya: Iskola neve, címe: Felkészítő tanár neve: A név, cím részt nyomtatott nagybetűkkel kérjük kitölteni az olvashatóság
S Z Í N E S JÁ T É K
S Z Í N E S JÁ T É K 3 10 éves gyermekeknek Láttál már SZIVÁRVÁNYT? Ugye milyen szép? Hogyan keletkezik a szivárvány? Süt a nap és esik az eső, vagy eláll az eső és kisüt a nap. A levegőben sok a vízcsepp.
MATEMATIKAI KOMPETENCIATERÜLET A
MATEMATIKAI KOMPETENCIATERÜLET A Matematika 2. évfolyam MÉRŐLAPOK 7. modul 6. melléklet 2. évfolyam 1. mérőlap tanuló/1. 1. Írd le a számokat egymás mellé! ; ; ; ; 2. Tedd a kapott számokat csökkenő sorrendbe!
Eseménynaptár 2017/2018 nevelési év
PESTERZSÉBETI NYITNIKÉK ÓVODA 1203 Budapest, Kossuth L. u. 3. Tel: 284-5755 Email: pesterzsebeti.nyitnikekovoda@mail.h1telekom.hu OM:034710 Eseménynaptár 2017/2018 nevelési év Szeptember 04-15. Szülői
van nincs étkészlet van nincs tartózkodó SZERVÍZ, SZEMÉRMES FÉNYES, SZEMÜVEG
1. feladatlap 1., Szinonimaolvasás Hasonlítsd össze a kisbetős és NAGYBETŐS szavakat! Figyeld meg melyik kisbetős szónak van NAGYBETŐS megfelelıje! van nincs étkészlet van nincs tartózkodó van nincs ragyogó
Állatkerti foglalkozások. Óvodásoknak
Állatkerti foglalkozások Óvodásoknak Az állatkert az élmények kertje Élménygyűjtő séták az állatkertben Vannak, akik már megtapasztalták, milyen izgalmas úgy érkezni egy állatkerti látogatásra, hogy ott
JAVÍTÓKULCSOK VI. A SZAVAK SZERKEZETE: A SZÓTŐ ÉS A TOLDALÉK
JAVÍTÓKULCSOK VI. A SZAVAK SZERKEZETE: A SZÓTŐ ÉS A TOLDALÉK 1. a) Marci kiflit eszik a konyhában. b) Zsuzsi könyvet olvas a szobában. c) Anna levelet ír Fanninak. d) Balázs a kutyával játszik a kertben.
Számok és műveletek 10-től 20-ig
Számok és műveletek től 20ig. Hány gyerek vesz részt a síversenyen? 2. Hányas számú versenyző áll a 4. helyen, 3. helyen,. helyen? A versenyzők közül hányadik helyen áll a 4es számú, 3as számú, es számú?
A VESZPRÉMI ÁLLATKERT Készítette: Harnócz Anna Kovács Liza Nagy Liza
A VESZPRÉMI ÁLLATKERT Készítette: Harnócz Anna Kovács Liza Nagy Liza Névadó Az állatkertet egy Afrika-kutatóról, állattani gyűjtőről, útirajzíróról nevezték el, Kittenberger Kálmánról. Először 1902-ben
1. Az allergiás betegekről azt tartjuk nyilván, hogy mire allergiások.
1. Az allergiás betegekről azt tartjuk nyilván, hogy mire allergiások. Pl. [Peti [tej tojás] Lotti [tojás] Ákos [tojás liszt]] a., Kik allergiások a legtöbb anyagra [Peti Ákos] b. Gyűjtsük ki, hogy melyik
Hagyományőrzés a óvodánkban
Önálló intézményi innováció Hagyományőrzés a óvodánkban A kidolgozó pedagógus neve: Sárosiné Büki Anikó 2010. 2. Ismerkedés az óvoda más csoportjaival, az ott dolgozókkal 3. Őszi termések gyűjtögetése
HÉTFŐ 9:00 gyülekező Tábori szabályok 9:45 ismertetése. 10:00 1. előadás: AFRIKA
HÉTFŐ 9:00 gyülekező Tábori szabályok 9:45 ismertetése 1. előadás: AFRIKA 11:00 sport, foci, akadályverseny 17:30 szünet A kollégiumnál kipakolás, elrendeződés A helyszín bemutatása, Csoportok beosztása,
Búzavirág magazin. Földrészek állatai. Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsőde szept. 30 okt. 06.
Búzavirág magazin Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsőde Földrészek állatai Kivonat [Ragadja meg az olvasó figyelmét egy izgalmas kivonattal. Ez többnyire a dokumentum
III. osztály 1 Orchidea Iskola IV. Matematika verseny 2011/2012 II. forduló
III. osztály 1 Orchidea Iskola IV. Matematika verseny 2011/2012 II. forduló 1. Mennyi az eredmény 15+17 15+17 15+17=? A) 28 B) 35 C) 36 D)96 2. Melyik szám van a piramis csúcsán? 42 82 38 A) 168 B) 138
t4/"iktli e",lő8ök 25 db színes diapozitív összeállította és írta: Walla Gézáné Lektorálta: dr. Vízy Istvánné Magyar Diafilmgyártó Vállalat Budapest
ALLATKERTI ISMERÖSEINK t4/"iktli e",lő8ök 25 db színes diapozitív összeállította és írta: Walla Gézáné Lektorálta: dr. Vízy Istvánné Magyar Diafilmgyártó Vállalat Budapest A bemutatott képeken csak néhány
Ötletek, javaslatok a Három kismalac lapbook feldolgozásához
Ötletek, javaslatok a Három kismalac lapbook feldolgozásához A lapbook feldolgozásához elengedhetetlen a mese ismerete. Nem muszáj könyvből ismernie a gyermeknek, de tapasztalatom szerint jobb, ha könyvből
KÖRÖS-MAROS NEMZETI PARK IGAZGATÓSÁG XIV. ŐSZIRÓZSA TERMÉSZETVÉDELMI VETÉLKEDŐ
KÖRÖS-MAROS NEMZETI PARK IGAZGATÓSÁG XIV. ŐSZIRÓZSA TERMÉSZETVÉDELMI VETÉLKEDŐ 2017 Feladatlap Kedves Versenyzők! Szeretettel köszöntünk benneteket az idei - már 14. - Őszirózsa Természetvédelmi Vetélkedő
Ha a Föld csupán egy egynemű anyagból álló síkfelület lenne, ahol nem lennének hegyek és tengerek, akkor az éghajlatot csak a napsugarak beesési
A Forró övezet Ha a Föld csupán egy egynemű anyagból álló síkfelület lenne, ahol nem lennének hegyek és tengerek, akkor az éghajlatot csak a napsugarak beesési szöge, vagyis a felszínnel bezárt szöge határozná
Szabadidős Munkacsoport éves programterve a 2018/2019. nevelési évre. Készítette: Móczár Tiborné Munkaközösség vezető Százhalombattai Kipp-Kopp Óvoda
Szabadidős Munkacsoport éves programterve a 2018/2019. nevelési évre Készítette: Móczár Tiborné Munkaközösség vezető Százhalombattai Kipp-Kopp Óvoda Éves programjaink, ünnepeink, megemlékezések, hagyományok,
SZAKMAI BESZÁMOLÓ. A Magyar Természettudományi Múzeum. Az NKA-nál elnyert pályázat azonosítója: 2313/0094/09
SZAKMAI BESZÁMOLÓ A Magyar Természettudományi Múzeum c. idıszaki kiállításáról Az NKA-nál elnyert pályázat azonosítója: 2313/0094/09 A kiállítás címe: Predátorok Típusa: interaktív, idıszaki vándorkiállítás
AZ ÁLLATOK VILÁGNAPJÁt október 4-én ünnepeljük. Ez a nap Assisi Szent Ferencnek, az állatok védőszentjének halála napja.
ÁLLATOK VILÁGNAPJA 2012. október 18. AZ ÁLLATOK VILÁGNAPJÁt október 4-én ünnepeljük. Ez a nap Assisi Szent Ferencnek, az állatok védőszentjének halála napja. A könyvtár kapcsolódott a napközis munkaközösség
Hunyadi János Evangélikus Óvoda és Általános Iskola pályázata az innovatív iskolák fejlesztése című konstrukcióra
Hunyadi János Evangélikus Óvoda és Általános Iskola pályázata az innovatív iskolák fejlesztése című konstrukcióra Éjszakai túra a Medvetalp Túracsoporttal! Találkozó/Indulás: Május 17-én ( szombaton),
SZKB_102_03. Tóban és tóparton
SZKB_102_03 Tóban és tóparton DIAK_2evfolyam.indd 23 2007.07.30. 10:37:27 DIAK_2evfolyam.indd 24 2007.07.30. 10:37:28 DIÁKMELLÉKLET TÓBAN ÉS TÓPARTON 2. ÉVFOLYAM 25 D1 Tóban és tóparton élő állatok A A
Nyár Óvoda közzétételi lista a 229/2012. (VIII.28.) Kt. 23 alapján (2017. október 1-i állapot szerint )
Nyár Óvoda közzétételi lista a 229/2012. (VIII.28.) Kt. 23 alapján (2017. október 1-i állapot szerint ) 1. Óvodai felvétel Az óvodai felvétel, átvétel jelentkezés alapján történik. Az óvodai előjegyzésre
BAJZÁTH MÁRIA: MA MEGLESSÜK A TELIHOLDAT! MA SZIVÁRVÁNYT FESTÜNK AZ UJJAINKKAL ÉS A TENYERÜNKKEL! MA ÉJSZAKA FOGUNK KIRÁNDULNI!
BAJZÁTH MÁRIA: Szabadidős ötletkártyák a nyári szünetre MA MEGLESSÜK A TELIHOLDAT! Mese: Hogyan mentették meg a vitézek a Napot, meg a Holdat? Így megyek az iskolába: 10-14. oldal MA ÉJSZAKA FOGUNK KIRÁNDULNI!
ISKOLAÚJSÁG. szerkeszti a csíkpálfalvi Márton Ferenc Iskola III. osztályos tanulócsapata. Bemutatkozik a szerkesztőség:
ISKOLAÚJSÁG szerkeszti a csíkpálfalvi Márton Ferenc Iskola III. osztályos tanulócsapata 2015 TAVASZ TARTALOM Bemutatkozik a szerkesztőség: Naptár A. Brigita, B. Zsolti, B. Anita, B. Barbara, Híres-neves
Karcag 2013. november 15. Az MME 1974-ben alakult
A madárbarát Magyarországért! Madárbarát Kert Halmos Gergő Magyarország legszebb konyhakertje Karcag 2013. november 15. Az MME 1974-ben alakult 1 10000 tag 32 MME csoport Magyarországon 2 BirdLife Partnership
ZOO-OVI PROGRAM ÉVVÉGI BESZÁMOLÓ MACI CSOPORT
ZOO-OVI PROGRAM ÉVVÉGI BESZÁMOLÓ MACI CSOPORT Immár 3. éve vagyunk részesei a programnak, mely az idén érett meg leginkább, elmondható, a szemlélet változás csírája is megjelenik a gyerekek részéről. A
2012.március 1 június szeptember 1-december 20. Kétágyas szoba / fő / fő. Tóra néző felár / szoba
TISZA BALNEUM NAPI ÁRAK 2012 már 1 éjszakától is 2012.március 1 június 15. 2012.szeptember 1-december 20. 2012.június 16 augusztus 31. 2012.december 20-2013.január 02. 19.000.- / fő 21.000.- / fő Max 6
MATEMATIKA A. feladatlapok. 1. évfolyam. 1. félév
MATEMATIKA A feladatlapok 1. évfolyam 1. félév A kiadvány KHF/3995-17/2008. engedélyszámon 2008.08.18. időponttól tankönyvi engedélyt kapott Educatio Kht. Kompetenciafejlesztő oktatási program kerettanterv
4. TALAJKÉPZŐ TÉNYEZŐK. Dr. Varga Csaba
4. TALAJKÉPZŐ TÉNYEZŐK Dr. Varga Csaba Talajképző tényezők 1. Növényzet, állatvilág 3. Éghajlat 5. Domborzat 7. Talajképző kőzet 9. Talaj kora 11. Emberi tevékenység 1. Természetes növényzet és állatvilág
Az állatok evolúciója
Az állatok evolúciója Az állatvilág rendszere A gerincesek osztályai Általános jellemzés: - fej, törzs, végtagok, farok - csontos v. porcos szilárdító belső váz - mozgás: vázhoz tapadó harántcsíkolt izmok
OLVASÁS SZÖVEGÉRTÉS Feladási határidő: január 14. (hétfő) Forduló: Évfolyam: 2. A versenyző neve:
Tanítók Fekete István Egyesülete OLVASÁS SZÖVEGÉRTÉS Feladási határidő: 2019. január 14. (hétfő) Forduló: Évfolyam: III. 2. A versenyző neve: Postai cím: Harmatcsepp 8500 Pápa, Pf. 57. Az iskola kódja:
Indul a Túzok Tusa I. fordulója!
ndul a Túzok Tusa. fordulója! A Körös-Maros Nemzeti Park gazgatóság Körösvölgyi Látogatóközpontja idén is meghirdeti természetismereti vetélkedőjét az általános iskolák 7-8. osztályos tanulói számára.
MATEMATIKA FELADATGYŐJTEMÉNY 2. osztályos tanulásban akadályozott tanulók részére TÉMA: alapmőveletek - összeadás
Soós Luca és Szári Laura MATEMATIKA FELADATGYŐJTEMÉNY. osztályos tanulásban akadályozott tanulók részére TÉMA: alapmőveletek - összeadás 0. 0.. Ő. JÁTÉK A FORMÁKKAL Nézd meg jól a képet! Mit gondolsz,
Távoli vidékek éjjeli ragadozói Közzétéve itt: magyarmezogazdasag.hu az Agrárhírportál (
Bagolymustra Kaposvárott Nyugat-Európában az elmúlt egy-másfél évtizedben igen nagy népszerűségnek örvend a felelős állattartók körében az egzotikus baglyok tartása, s a nagyobb testű fajokkal még hasznot
Lassan 17 éve Szolnokon élek a Széchenyi lakótelepen, így bőven volt alkalmam kiismerni a lakhelyemhez közeli területeket.
Lassan 17 éve Szolnokon élek a Széchenyi lakótelepen, így bőven volt alkalmam kiismerni a lakhelyemhez közeli területeket. A lakóteleptől északra helyezkedik el a Széchenyi Parkerdő, ami a köztudatban
Köszönjük, hogy kipróbálod Azakit! A véleményed fontos számunkra oszd meg velünk tapasztalataidat, ha már játszottál néhányat! Minden írásnak, képnek, videónak örülünk a játékkal kapcsolatban és persze
EUROPEAN CONSORTIUM FOR THE CERTIFICATE OF ATTAINMENT IN MODERN LANGUAGES NYELVVIZSGA-BIZONYÍTVÁNY MODERN NYELVEK ISMERETÉRŐL MAGYAR
Centre Number Vizsgaközpont száma.... Candidate No. Vizsgázó száma EUROPEAN CONSORTIUM FOR THE CERTIFICATE OF ATTAINMENT IN MODERN LANGUAGES NYELVVIZSGA-BIZONYÍTVÁNY MODERN NYELVEK ISMERETÉRŐL For Examiners'
Én és Ukrajna tantárgy. Óravázlat. Az óceánok természetvilága. Bakos Ilona Derceni Középiskola 2012. november 13..
Én és Ukrajna tantárgy Óravázlat Az óceánok természetvilága Bakos Ilona 2012. november 13.. TÉMA. Az óceánok természetvilága CÉL. Megismertetni a tanulókat a világóceán és óceán fogalmakkal, az óceánok
A vizek élővilága Letölthető segédanyagok
A vizek élővilága Ez a téma a 6. osztályos természetismeret része. A Magyar Természettudományi Múzeumban a Sokszínű élet című kiállítás egyik fejezete éppen ezzel a témával foglalkozik. Több tankönyvkiadó
bál, hab, bab, bot, láb, busz, zab, bőr, bor, seb
1. Írd le a képek nevét! bál, hab, bab, bot, láb, busz, zab, bőr, bor, seb 2. Írd a mondatokba a hiányzó szavakat! szabó, baba, boci A kiságyban alszik a. A tehén kicsinye a. Ruhát varr a. 4 1. Írd be
TANMENETJAVASLAT. 1. témakör A növények és az állatok élete, életműködései. környezeti tényezők;
Éves óraszám: 55,5 óra Heti óraszám: 1,5 óra TANMENETJAVASLAT A harmadik osztályos természetismeret témakörei az új leckék óraszámával: 1. témakör: A növények és az állatok élete, életműködése 9 óra 2.
Játéktár. Farm dominó. Dominó fa elemekből. 24 darabos játék, amelyet 4 éves kortól ajánlunk, akár több. résztvevőnek is.
Játéktár Ha játszani szeretnél ezekkel a játékokkal, keresd meg a Fogadóportán dolgozó munkatársunkat és kérd el tőle! 2.000 Ft letét ellenében megkapod őket! Farm dominó Dominó, fa elemekből. 24 darabos
A Szegedi Vadaspark hírlevele 2012. május 31.
A hírlevele 2012. május 31. Tartalom: Ködfoltos párducok és binturongok a Vadasparkban / Rendhagyó vadasparki szimfonikus hangverseny június 9-én / Atlant, a zsiráf / Mozgalmas volt a gyermeknap Ködfoltos