HÍRLEVÉL 2012./1. Értelmi fogyatékosok BAZ Megyei Érdekvédelmi Egyesülete (3530 Miskolc, Corvin u. 17-19., 3501 Miskolc, Pf. 428. tel./fax: 46/357-046) ügyfélfogadás: hétfő: 9-11-óra, kedd: 15-17 óra, szerda: 15-17 óra, péntek: 13-15 óra; e-mail: ertelmifbaz@digikabel.hu honlap: www.ertelmifogyatekosbaz.hu SZERETETTEL ÉS KÖNNYEN ÉRTHETŐEN KEDVES TAGTÁRSAINKNAK Kedves Tagtársaink! ÁLDOTT, BOLDOG ÚJ ESZENDŐT KÍVÁNUNK MINDNYÁJATOKNAK! Készségfejlesztő-önérvényesítő foglalkozásaink időpontjai: 2012. február 10. (péntek) és február 17. (péntek), 13.00-15.00 óra között. Vezeti: Főző Lászlóné és Sternádel Sándorné tanárnő. Egyesületi irodánkban lesz megtartva. (Miskolc, Corvin u. 17-19.) 2012. február 25-én (szombaton) 10.00 14.00 óráig jelmezes bállal egybekötött DISCO-t rendezünk tagjaink részére. Helyszín: Éltes Mátyás Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézet (Miskolc, Szeles u. 65; a Búza térről könnyen megközelíthető.) Köszönetünket fejezzük ki Radványi Tivadarné igazgató nőnek és munkatársának Tóth Tamásnak. Öltözzetek minél többen jelmezbe! Szeretettel várunk benneteket! 1
Változások következtek be a rokkantnyugdíjazási rendszerben, ellátásokban. Erről a szüleiteknek küldött levélben részletesen beszámoltunk. A megyei nyugdíjbiztosítási igazgatóság írásban fogja tájékoztatni az érdekelteket a változásokról. Irodánkban is kaphattok tájékoztatást, ha kérdésetek adódna. Részletes felvilágosítást ad: a BAZ Megyei Kormányhivatal Nyugdíjbiztosítási Igazgatósága, Címe: 3530 Miskolc, Csizmadia köz 1-3.; tel: 46/514-610; e-mail: onyf_miskolc@onyf.hu Levelezési cím: 3501 Miskolc Pf.: 697 2012. február 1-től ügyfélfogadásunk időpontjai a következők: hétfő: 10.00-12.00 óra; szerda: 15.00-17.00 óra; péntek: 13.00-15.00 óra. Miskolc, 2012. január Dr.Szabó Mária az egyesület elnöke 2
HÍRLEVÉL 2012./2. Értelmi fogyatékosok BAZ Megyei Érdekvédelmi Egyesülete (3530 Miskolc, Corvin u. 17-19., 3501 Miskolc, Pf. 428. tel./46/357-046) ügyfélfogadás: hétfő: 10-12 óra, szerda: 15-17 óra, péntek: 13-15 óra; e-mail: ertelmifbaz@digikabel.hu honlap: www.ertelmifogyatekosbaz.hu SZERETETTEL ÉS KÖNNYEN ÉRTHETŐEN KEDVES TAGTÁRSAINKNAK Kedves Tagtársaink! Készségfejlesztő-önérvényesítő foglalkozásaink időpontjai: 2012. március 9. (péntek) és március 23. (péntek), 13.00-15.00 óra között. Vezeti: Főző Lászlóné és Sternádel Sándorné tanárnő. Egyesületi irodánkban lesz megtartva. (Miskolc, Corvin u. 17-19.) Várunk! Társadalmi egyeztetésen az új Polgári Törvénykönyv! Az új Polgári Törvénykönyv tervéhez a szakmai szervezetek javaslatokat tehetnek. A javaslatokat március végig várják. Az új Polgári Törvénykönyvet ősszel fogják elfogadni. Az új polgári Törvénykönyv tervében a gondnokság fogalma megváltozik: A cselekvőképességet korlátozó gondnokság helyett a cselekvőképességet részlegesen korlátozó gondnokság lesz az új elnevezés. A cselekvőképességet kizáró gondnokság helyett a teljesen korlátozó gondnokság lesz az új elnevezés. Az új Polgári Törvénykönyv szakmai szövegtervezete elolvasható a www.efoesz.hu honlapon. 3
Utazási kedvezmény Azok a fogyatékos személyek, akik magasabb összegű családi pótlékot vagy fogyatékossági támogatást kapnak 2012. április 1-től is kapnak utazási kedvezményt. Az utazási kedvezményt a Magyar Államkincstár által kiadott igazolással lehet igénybe venni. Pályázat! Az Új Széchenyi Terv keretében pályázatot fognak kiírni. Megváltozott munkaképességűek munkahelyi integrációja témában. A pályázat célja, hogy egyenlő esélyeket biztosítson a munkavégzéshez. A pályázatokat 2012. március 1-től december 31-ig lehet benyújtani. Vár a Pihenés! A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány pályázatot hirdetett kedvezményes üdüléshez. A pályázatban fogyatékossággal élők is részt vehetnek. Egyesületünk segít a pályázati űrlap kitöltésében. Beadási határidő: 2012. február 29. A pályázat részletei a www.mnua.hu weboldalon olvashatók. Miskolc, 2012. február Dr.Szabó Mária az egyesület elnöke 4
HÍRLEVÉL 2012./3. Értelmi fogyatékosok BAZ Megyei Érdekvédelmi Egyesülete (3530 Miskolc, Corvin u. 17-19., 3501 Miskolc, Pf. 428. tel./46/357-046) ügyfélfogadás: hétfő: 10-12 óra, szerda: 15-17 óra, péntek: 13-15 óra; e-mail: ertelmifbaz@digikabel.hu honlap: www.ertelmifogyatekosbaz.hu SZERETETTEL ÉS KÖNNYEN ÉRTHETŐEN KEDVES TAGTÁRSAINKNAK Kedves Tagtársaink! A februári farsangi bálunk nagyon jól sikerült. Köszönet érte vezetőségi tagjainknak, az Éltes Mátyás Iskola igazgatójának, munkatársának és a Rotary Club Miskolc tagjainak. 2012. április 26-án (csütörtökön) 15. 00 órai kezdettel közgyűlést tartunk egyesületi irodahelyiségünkben. (3530 Miskolc, Corvin u. 17-19.) Feltétlenül gyertek el! Vezetőségi tagjaink közül néhányan leköszönnek, javasoljatok újakat helyettük! Készségfejlesztő-önérvényesítő foglalkozásaink időpontjai: 2012. április 13.. (péntek) és április 27. (péntek), 13.00-15.00 óra között. Vezeti: Főző Lászlóné és Sternádel Sándorné tanárnő. Egyesületi irodánkban lesz megtartva. (Miskolc, Corvin u. 17-19.) Várunk! Jó minőségű használtruha kapható ingyenesen irodánkban. Ha érdekel, nézzétek meg! 5
Április 2-a az autista emberek világnapja. Segítsük és támogassuk őket! A Mozdulj! Közhasznú Egyesület fotópályázatot hirdet fogyatékkal élők számára. A pályázat beküldési határideje: 2012. április 20. Ha érdekel, szívesen adunk felvilágosítást irodánkban, illetve a szüleiteknek írt hírlevelünkben részletesen elolvashatjátok a tudnivalókat. A Magyar Speciális Művészeti Műhely Egyesület (3300 Eger, Széchenyi u. 16. Tel.: 36/430-598, E-mail: msmme@t-online.hu ) Országos Kulturális Fesztiválját 2012. június 22-25. között tervezi megrendezni Szolnokon. Néptánc, társastánc, moderntánc, ének, vers, próza, színpadi játék, zenés színpadi játék, bábjáték, továbbá cirkuszi produkciók bemutatása, egyéni hangszeres zene előadása, illetve zenekar és együttes szerepeltetésére van lehetőség. Felvilágosítás kérhető irodánkban, illetve a szüleiteknek írt hírlevelünkben részletesen leírtuk a tudnivalókat. Egy finom sajtos ropogós sütemény receptet is közöltünk a szüleiteknek írt hírlevélben. Segítsetek az elkészítésében! Jó étvágyat kívánok! Vezetőségünk nevében is üdvözöllek: Miskolc, 2012. március Dr.Szabó Mária az egyesület elnöke 6
HÍRLEVÉL 2012./4. Értelmi fogyatékosok BAZ Megyei Érdekvédelmi Egyesülete (3530 Miskolc, Corvin u. 17-19., 3501 Miskolc, Pf. 428. tel./46/357-046) ügyfélfogadás: hétfő: 10-12 óra, szerda: 15-17 óra, péntek: 13-15 óra; e-mail: ertelmifbaz@digikabel.hu honlap: www.ertelmifogyatekosbaz.hu SZERETETTEL ÉS KÖNNYEN ÉRTHETŐEN KEDVES TAGTÁRSAINKNAK Kedves Tagtársunk! Április végén megtartottuk közgyűlésünket. Az egyesület 2011-ben végzett munkájáról számoltunk be. Négy új vezetőségi tagot választottunk. Munkájukért köszönetet mondtunk a leköszönő tagoknak. Sok sikert kívánunk az újaknak. Egyesületünk tisztségviselőinek névsora a következő: Elnök: Dr.Szabó Mária; Titkár: Sternádel Sándorné; Gazdasági vezető: Cseh Györgyné; Vezetőségi tagok: Csépányi Kálmánné, Dombrádi Lajosné, Főző Lászlóné, Hanyecz Gusztávné, Kiss Istvánné, Mitró Ferencné, Osgyáni Károlyné, Vargáné Dienes Ildikó; Ellenőrző Bizottsági elnök: Bajor Józsefné, Ellenőrző bizottsági tagok: Farkas Istvánné és Gönczi Bálintné. 7
Készségfejlesztő-önérvényesítő foglalkozásaink időpontjai: 2012. június 15. (péntek) és június 29. (péntek), 13.00-15.00 óra között. Helye: az egyesületi iroda. Vezeti: Főző Lászlóné, Zsóka néni. Gyertek el! Használt ruhák ingyen elvihetők az irodánkból! A nyári kirándulásunk megrendezése attól függ, hogy nyerünk-e pénzt a pályázaton. Erről majd küldünk értesítést. A jelenlegi irodahelyiségünk fenntartása sokba kerül. Kértük a miskolci önkormányzat segítségét. Kérjük, hogy a tagdíjat pontosan fizessétek! Egyesületünk VEZETŐSÉGE nevében szeretettel üdvözöllek Mindnyájatokat. Miskolc, 2012. április-május Dr.Szabó Mária az egyesület elnöke 8
HÍRLEVÉL 2012./5. Értelmi fogyatékosok BAZ Megyei Érdekvédelmi Egyesülete (3530 Miskolc, Corvin u. 17-19., 3501 Miskolc, Pf. 428. tel./46/357-046) ügyfélfogadás: hétfő: 10-12 óra, szerda: 15-17 óra, péntek: 13-15 óra; e-mail: ertelmifbaz@digikabel.hu honlap: www.ertelmifogyatekosbaz.hu SZERETETTEL ÉS KÖNNYEN ÉRTHETŐEN KEDVES TAGTÁRSAINKNAK Kedves Tagtársunk! Augusztus 24-én autóbusszal kirándulni megyünk a mezőcsáti strandfürdőbe. Ha szeretnél eljönni, jelentkezzél az irodánkban! Az ősz folyamán kulturális seregszemlét és kiállítást szervezünk. A részletekről a szüleidnek írt Hírlevélből is tájékozódhatsz. A rendezvényeket pályázati pénzből valósítjuk meg. Köszönet érte az ÉMÁSZ Nyrt-nek és Miskolc Város Fogyatékosügyi Alapjának. 9
Az ÉFOÉSZ szeptember 24-én ismételten megrendezi Budapesten a Növény- és Állatkertben a Sérült Gyermekek Napját. Ha szeretnél elmenni, érdeklődjél irodánkban! Készségfejlesztő-önérvényesítő foglalkozás július 20-án és 27-én lesz 13.00 és 15.00 óra között. Gyere el! Használt ruhák ingyen elvihetők az irodánkból! Nyár van és nagyon meleg, vigyázzatok magatokra! Nem szabad a tűző napon tartózkodni és sok folyadékot kell fogyasztani. Az állatokat is óvjátok, kapjanak mindig vizet és élelmet, legyen rendes óljuk! Kérjük, hogy az egyesületi tagdíjat pontosan fizessétek! Egyesületünk VEZETŐSÉGE nevében szeretettel üdvözöllek Mindnyájatokat és boldog vakációt kívánunk. Miskolc, 2012. június Dr.Szabó Mária az egyesület elnöke 10
HÍRLEVÉL 2012./6. Értelmi fogyatékosok BAZ Megyei Érdekvédelmi Egyesülete (3530 Miskolc, Corvin u. 17-19., 3501 Miskolc, Pf. 428. tel./46/357-046) ügyfélfogadás: hétfő: 10-12 óra, szerda: 15-17 óra, péntek: 13-15 óra; e-mail: ertelmifbaz@digikabel.hu honlap: www.ertelmifogyatekosbaz.hu SZERETETTEL ÉS KÖNNYEN ÉRTHETŐEN KEDVES TAGTÁRSAINKNAK Kedves Tagtársunk! Az augusztus 24-i mezőcsáti strandfürdői kirándulásunk nagyon jól sikerült. Köszönet érte az ÉMÁSZ Nyrt-nek a támogatásért. Köszönetet mondunk a strandfürdő dolgozóinak és Tinta Zoltán autóbusz vezetőnek is a kedvességért és a segítségért. 2012. szeptember 26-án (szerdán) újra kirándulunk, most Bogácsra. Ha jó idő lesz, akkor strandolunk, ha hűvösre fordul, akkor megnézzük Bogács nevezetességeit. (tájház, lepkemúzeum, stb.) Ha szeretnél eljönni, jelentkezzél az irodánkban szeptember 19-ig! 2012. szeptember 28-án (pénteken) 14. 00 órai kezdettel közgyűlést tartunk a Szilra Alapítvány Civil Ház előadótermében. (Miskolc, Széchenyi u. 19. IV. emelet. Lift van!) Egyesületünk új elnevezését fogjuk megbeszélni és Alapszabályunkat is módosítani kell. Szeretettel várunk! 11
Az Emlékeztetőül: A Sérült Gyermekek Napjának időpontja: 2012. 09. 24. (hétfő); Helyszín: Budapest, Fővárosi Állat- és Növénykert. A rendezvény 10.00 órakor kezdődik ünnepélyes megnyitóval. Fellépnek: művészek, együttesek. Azok akik jelentkeztek egyesületi irodánkban a vonattal történő közös utazás céljából, telefonon (46/357-046) vagy személyesen keressék fel irodánkban - ügyfélfogadási időben - Farkas Istvánné vezetőségi tagot, aki a csoportot fogja vezetni. Készségfejlesztő-önérvényesítő foglalkozásaink időpontjai: szeptember 14. és 21. (péntek), 13.00 és 15.00 óra között. Gyere el! Használt ruhák ingyen elvihetők az irodánkból! Kérjük, hogy az egyesületi tagdíjat pontosan fizessétek! Kezdődik az iskola! Jó tanulást kívánok minden tanulónak és köszönetet a pedagógusoknak! Egyesületünk VEZETŐSÉGE nevében szeretettel üdvözöllek Mindnyájatokat! Miskolc, 2012. július-augusztus Dr.Szabó Mária az egyesület elnöke 12
HÍRLEVÉL 2012./7. Értelmi fogyatékosok BAZ Megyei Érdekvédelmi Egyesülete (3530 Miskolc, Corvin u. 17-19., 3501 Miskolc, Pf. 428. tel./46/357-046) ügyfélfogadás: hétfő: 10-12 óra, szerda: 15-17 óra, péntek: 13-15 óra; e-mail: ertelmifbaz@digikabel.hu honlap: www.ertelmifogyatekosbaz.hu SZERETETTEL ÉS KÖNNYEN ÉRTHETŐEN KEDVES TAGTÁRSAINKNAK Kedves Tagtársunk! A szeptember 26-i bogácsi strandfürdői kirándulásunk nagyon jól sikerült. Megnéztük a Lepkemúzeumot és a Hagyományőrző Házat is. Köszönet érte az ÉMÁSZ Nyrt-nek a támogatásért. 2012. szeptember 28-án közgyűlést tartottunk. Egyesületünk elnevezésében ezentúl szerepelni fog az ÉFOÉSZ szó. Az Alapszabályunkat is módosítottuk. Budapesten, a Sérült Gyermekek Napján is részt vettek egyes tagjaink, Farkas Istvánné (Zsóka néni) vezetésével. Tetszett a műsor és a sok látnivaló. Köszönjük a lehetőséget az ÉFOÉSZ vezetésének. 13
A Megyei Kulturális Seregszemle 2012. november 29-én lesz megtartva. Részletes tájékoztatást a következő Hírlevelünkben adunk. Közeleg az influenza, keressétek fel a háziorvost, és a védőoltásról kérjetek felvilágosítást! Készségfejlesztő-önérvényesítő foglalkozásaink időpontjai: október 12 és október 26 (péntek), 13.00 és 15.00 óra között. Gyere el! Használt ruhák ingyen elvihetők az irodánkból! A hozzátartozóitoknak írt levélben leírtuk, hogy hogyan lehet felismerni egy kezdődő agyvérzést, agyérgörcsöt. Fontos, hogy Ti is megismerjétek! Beszéljétek meg szüleitekkel! Egyesületünk VEZETŐSÉGE nevében szeretettel üdvözöllek Mindnyájatokat! Miskolc, 2012. szeptember Dr.Szabó Mária az egyesület elnöke 14
HÍRLEVÉL 2012./8. Értelmi fogyatékosok BAZ Megyei Érdekvédelmi Egyesülete (3526 Miskolc, Szeles u. 65., 3501 Miskolc, Pf. 428. tel: 06-30/3477-963) ügyfélfogadás: hétfő: 10-12 óra, szerda: 14-16 óra, péntek: 13-15 óra; e-mail: kialakítása folyamatban honlap: www.ertelmifogyatekosbaz.hu SZERETETTEL ÉS KÖNNYEN ÉRTHETŐEN KEDVES TAGTÁRSAINKNAK Kedves Tagtársunk! Egyesületünk irodája elköltözött. Új címe: Miskolc, Szeles u. 65., Éltes Mátyás Általános Iskola. Telefonszám: : 06-30/3477-963. Ügyfélfogadási időben hívható. 2012. november 29-én (csütörtökön), 10.00 órai kezdettel, az Ady Endre Művelődési Házban (Miskolc, Árpád u. 4.) Megyei Kulturális Fesztivál lesz. Várunk! 2012. november 28-án (szerdán) 14.00 órai, és december 4-én (kedden) 14.00 órai kezdettel felvilágosító előadásokat tartunk. Helyszíne: Az Éltes Mátyás Iskola (Miskolc, Szeles u. 65.) terme. Szó lesz az egészségkárosodottak 15
felülvizsgálatáról, a gyámhatóság feladatairól, a tisztálkodás fontosságáról. Közeleg az influenza, keressétek meg a háziorvost, és a védőoltásról kérjetek felvilágosítást! Készségfejlesztő-önérvényesítő foglalkozásunk időpontja: november 30. (péntek) 13.00-15.00 óra. Várunk! Használt ruhák ingyen elvihetők az irodánkból! Számítógépes oktatás minden pénteken, 13.00-15.00 óra között van. Ha érdekel, gyere el! Egyesületünk VEZETŐSÉGE nevében szeretettel üdvözöllek Mindnyájatokat! Miskolc, 2012.október-november Dr.Szabó Mária az egyesület elnöke 16
HÍRLEVÉL 2012./9. Értelmi fogyatékosok BAZ Megyei Érdekvédelmi Egyesülete (3526 Miskolc, Szeles u. 65., 3501 Miskolc, Pf. 428. tel: 06-30/3477-963) ügyfélfogadás: hétfő: 10-12 óra, szerda: 14-16 óra, péntek: 13-15 óra; e-mail: efoeszbaz@gmail.com honlap: www.ertelmifogyatekosbaz.hu SZERETETTEL ÉS KÖNNYEN ÉRTHETŐEN KEDVES TAGTÁRSAINKNAK Kedves Tagtársunk! 2012. december 20-án (csütörtökön) 14 00 órai kezdettel közgyűlést tartunk az Éltes Mátyás Iskolában (Miskolc, Szeles u. 65.). Az egyesület nevének, címének változásáról és az Alapszabály módosításáról lesz szó. Utána kis karácsonyi megemlékezést tartunk. Várunk! Új e-mail címünk: efoeszbaz@gmail.com A Megyei Kulturális Fesztiválunk nagyon jól sikerült. Köszönetet mondunk a támogatóknak, szereplőknek, szervezőknek! Köszönjük a szakembereknek a nagyon hasznos felvilágosító előadásokat. Sok ismeretet szerezhettünk! Készségfejlesztő-önérvényesítő foglalkozásunk időpontja: december 14. 17
(péntek) 13.00-15.00 óra. Karácsonyi díszeket készítünk, Főző Zsóka néni fogja tartani. Gyertek el! Várunk! Használt ruhák ingyen elvihetők az irodánkból! Számítógépes oktatás minden pénteken, 13.00-15.00 óra között van. Ha érdekel, gyere el! Nem kell elküldeni a fejlesztő-felkészítő foglalkoztatásban résztvevő ellátottakat az új jogszabály szerint. Egyesületünk VEZETŐSÉGE nevében áldott Karácsonyt és boldog Új Évet kívánok Mindnyájatoknak! Miskolc, 2012. december Dr.Szabó Mária az egyesület elnöke 18