TÖRÖLVE! ooz~s~ a2 1a() n~nluuiininninnnflnuiunf1innutwií~~~ ~ - ~ ;., '~' (iűinininif~lndun linniűuiuniúi'üiii~ I Í

Hasonló dokumentumok
P Napirend : 2 Allamtitok! 1. Egyebek Elnököl : Pallag László (FKGP), a bizottság elnöke Jegyzőkönyvvezetők : Barna Beáta és Madarász Mária Államtitok

J e g y zőkönyv. Nbb-6/2011. (Nbb-25/ )

J e g y zőkönyv. Nbb-10/2011. (Nbb-29/ )

J e g y zőkönyv. Ikt.sz.: OKB/2-1/2013. OKB-1/2013. sz. ülés (OKB-109/ ) sz. ülés

J e g y zőkönyv. Ikt.sz.: OKB/36-1/2013. OKB-29/2013. sz. ülés (OKB-137/ sz. ülés)

J e g y z ő k ö n y v

J e g y zőkönyv FMB-7/2011. (FMB-36/ )

J e g y zőkönyv. Ikt. sz.: EUB/91-1/2013. EUB-32/2013. sz. ülés (EUB-121/ sz. ülés)

Jegyzőkönyv. Ikt. sz.: GAB/27-2/2015. GAB-16/2015. sz. ülés (GAB-36/ sz. ülés)

J e g y zőkönyv ÖKB-3/2010. ÖKB-3/

J e g y zőkönyv. Ikt.sz.: OKB/30-1/2013. OKB-24/2013. sz. ülés (OKB-132/ sz. ülés)

J e g y zőkönyv NBB/16/2010. NBB/16/

Baracska Község Önkormányzat Képviselő-testülete Pénzügyi, Informatikai és Településfejlesztési Bizottsága. 10/2012. számú.

J e g y zőkönyv KSB-14/2011. (KSB-36/ )

J e g y zőkönyv AIÜB-V-1/2010. AIÜB-V-1/

J e g y zőkönyv FMB-33/2011. (FMB-62/ )

J e g y zőkönyv HOB 3/2011/EL (HOB 5/ /EL)

J e g y zőkönyv AEB-10/2010. (AEB-10/ )

Ikt. sz.: HOB-40/22-2/2014. HOB-5/2014. sz. ülés (HOB-5/ sz. ülés)

J e g y zőkönyv. Ikt. sz.: EMB/24-1/ /2013./NE. sz. ülés (2/ /NE. sz. ülés)

J e g y z ő k ö n y v

J e g y zőkönyv STB-26/2011. (STB-51/ )

Jegyzőkönyv. Ikt. sz.: Nbb-40/200-9/2016. Nbb-21/2016. sz. ülés (Nbb-70/ sz. ülés)

J e g y z ő k ö n y v

JEGYZŐKÖNYV. Dr. Görgényi Ernő (elnök Gyula Város polgármester) A meghívóban feltüntetett napirendekkel egyetért-e mindenki?

J e g y zőkönyv. Ikt.sz.: ABB/1-1/2013. ABB-1/2013. (ABB-7/ )

J E G Y Z Ő K Ö N Y V

JEGYZŐKÖNYV. Készült: Hort Község Önkormányzata Képviselő-testületének június 19-én megtartott üléséről

Készült: Révfülöp Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének február 11-én (hétfőn) órai kezdettel tartott nyilvános üléséről.

Jegyzőkönyv. Ikt.sz.: MGB/17-2/2015. MGB-5/2015. sz. ülés (MGB-17/ sz. ülés)

J e g y zőkönyv. Ikt. sz.: HOB/7-2/2014. HOB-1/2014. sz. ülés (HOB-144/ sz. ülés)

J e g y zőkönyv. Ikt. sz.: KTB/118-1/2012. KTB/59/2012. sz. ülés (KTB/169/ sz. ülés)

J e g y zőkönyv FVB-19/ (FVB-19/ )

J e g y zőkönyv. Ikt.sz.: OKB/17/2013. OKB-15/2013. sz. ülés (OKB-123/ sz. ülés)

J e g y zőkönyv. Ikt.sz.: OKB/28-1/2013. OKB-23/2013. sz. ülés (OKB-131/ sz. ülés)

J e g y zőkönyv. Ikt. sz.: HOB/56-1/2012. HOB-21/2012. sz. ülés (HOB-90/ sz. ülés)

J e g y z ő k ö n y v

J e g y zőkönyv FFB-3/2011. (FFB-22/ )

J e g y zőkönyv FFB-18/2011. (FFB-37/ )

J e g y zőkönyv EUB-3/2011. (EUB-24/ )

T á r g y s o r o z a t a

J e g y zőkönyv. Ikt. sz.: FFB/109-1/2013. FFB-40/2013. sz. ülés (FFB-150/ sz. ülés)

Jegyzőkönyv. Ikt. sz.: KUB-40/34-3/2017. KUB-12/2017. sz. ülés (KUB-77/ sz. ülés)

J e g y zőkönyv. Ikt. sz.: KUB/8-2/2014. KUB-2/2014. sz. ülés (KUB-150/ sz. ülés)

J e g y zőkönyv. Nbb-17/2011. (Nbb-36/ )

A DEBRECENI EGYETEM KONZISZTÓRIUMÁNAK MŰKÖDÉSI RENDJE

Ikt. sz.: Nbb-40/68-2/2014. Nbb-14/2014. sz. ülés (Nbb-14/ sz. ülés)

Jegyzőkönyv. Ikt. sz.: MGB/2-3/2015. EL-1/2015. sz. ülés (EL-4/ sz. ülés)

J e g y z ő k ö n y v

T á r g y s o r o z a t a

J e g y zőkönyv. Ikt.sz.: VVB/2/2012. VVB-1/2012. sz. ülés (VVB-1/ )

Esztergom Város Önkormányzat Képviselőtestületének. Nemzetiségi Bizottsága

JEGYZŐKÖNYV. Takács László a Közbiztonsági és Bűnmegelőzési Bizottság elnöke:

J e g y zőkönyv. Ikt. sz.: ISB/40-1/2012. ISB-10/2012. sz. ülés (ISB-69/ sz. ülés)

J e g y zőkönyv. Ikt. sz.: OTB/44-1/2013. OTB-13/2013. sz. ülés (OTB-101/ sz. ülés)

U7 1U2 A3~2~~ 3 9 la p felülvizsgálati záradék" Minősítő neve : Dr. Szili Katalin Beosztása : az Országgyűlés elnöke Felülvizsgálat időpontja :

J e g y zőkönyv NOB-26/2011. (NOB-26/ )

J e g y zőkönyv KTB/11/2011. KTB/57/

J e g y zőkönyv. Ikt.sz.: OKB/22-1/2012. OKB-16/2012. sz. ülés (OKB-81/ sz. ülés)

J e g y ző k ö n y v. Ikt.sz.: FMB/64-1/2012. FMB-10/2012. sz. ülés (FMB-72/ sz. ülés)

J E G Y Z Ő K Ö N Y V. Készült: Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlésének május 3- ai üléséről

J E G Y Z Ő K Ö N Y V. Készült Abádszalók Város Képviselő-testületének április 14-én megtartott soron kívüli üléséről.

JEGYZŐKÖNYV. Perkáta, december 19. Határozat: /2012. (XII. 19.) Rendelet: 19/2012. (XII. 20.) 20/2012. (XII. 20.)

Balajt község Önkormányzatának KÉPVISELŐ-TESTÜLETE cím:

2015. március 16-án (hétfő) du órára

J e g y zőkönyv STB/KV-1/2011. STB/KV-2/ )

J e g y z ő k ö n y v

Tartalomjegyzék. Napirendi javaslat 4

AZ ORSZÁGOS VÁLASZTÁSI BIZOTTSÁG JANUÁR 11-ÉN MEGTARTOTT ÜLÉSÉNEK A JEGYZŐKÖNYVE

26. számú JEGYZŐKÖNYV

J e g y zőkönyv. Ikt. sz.: OTB/99-1/2013. OTB-29/2013. sz. ülés (OTB-117/ sz. ülés)

J e g y zőkönyv. Ikt. sz.: Nbb/243-1/2013. Nbb-28/2013. sz. ülés (Nbb-105/ sz. ülés)

J E G Y Z Ő K Ö N Y V

TÁRSULATI ÜLÉS jegyzőkönyv

J E G Y Z Ő K Ö N Y V szeptember 27-én 9.30 órakor a Humán és Népjóléti Bizottság rendkívüli ülésén. Dorner László

JEGYZŐKÖNYV július 31-én 9.00 III. em. 300-as 3. rendkívüli Jelen vannak: Dr. Kocsis Máté

J E G Y Z Ő K Ö N Y V

JELEN VANNAK: Vollmuth Péter polgármester, Széllné Péber Szilvia, Kövesdi Sándor, Horváth István, Potornai Edit képviselők Dr. Harkai Barbara jegyző

TOLNA MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT KÖZGYŰLÉSE JEGYZŐKÖNYV

Lajosmizse Város Önkormányzat Ügyrendi Bizottságának üléséről készült jegyzőkönyv december 16.

Magyarcsanád Község Önkormányzat Képviselő-testületének március 26. napján délután órakor tartott soros, nyílt ülésének

JEGYZŐKÖNYV a Humánerőforrások Bizottság rendes, nyílt üléséről

J E G Y Z Ő K Ö N Y V. Készült Pitvaros Község Önkormányzati Képviselőtestületének augusztus hó 11. napján megtartott rendkívüli üléséről.

J e g y z ő k ö n y v. Készült: Heves Város Képviselő-testületének február 18-án (pénteken) órai kezdettel megtartott rendkívüli üléséről.

JEGYZŐKÖNYV. Készült: Hajdúbagos Község Önkormányzat május 27-én megtartott nyílt Képviselő-testületi ülésének jegyzőkönyvéből.

NAGYKEREKI KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETE MÁRCIUS 17-i NYILVÁNOS ÜLÉSÉNEK JEGYZŐKÖNYVE

J e g y zőkönyv. Ikt. sz.: FFB/23-1/2013. FFB-6/2013. sz. ülés (FFB-116/ sz. ülés)

T Á R G Y S O R O Z A T

J E G Y Z Ő K Ö N Y V

HANTOS KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLTÉNEK október 22-i RENDKÍVÜLI NYILVÁNOS ÜLÉSÉNEK JEGYZŐKÖNYVE

AZ EURÓPAI KÖZPONTI BANK 673/2014 RENDELETE (2014. június 2.) a közvetítő testület, valamint annak eljárási szabályzata létrehozásáról (EKB/2014/26)

BUDAPEST KÖBÁNYAI ÖNKORMÁNYZAT

J E G Y Z Ő K Ö N Y V

Jegyzõkönyv ÁÉT szeptember 30-án megtartott ülésérõl November 13.

Petőfibánya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének június 22-én megtartott soros nyílt üléséről készült jegyzőkönyv

J E G Y Z Ő K Ö N Y V

a./ Tárgysorozata b./ Jegyzőkönyve c./ Határozata T Á R G Y S O R O Z A T

JEGYZŐ KÖNYV. Készült Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése augusztus 8-án (Hétfő) órakor tartott soron kívüli nyílt üléséről.

Jegyzőkönyv. Győrfiné Papp Judit polgármester szavasára teszi az 1. napirendi pont levételét a testületi ülésről.

J e g y zőkönyv. Ikt. sz. KTB/103-1/2012. KTB/49/2012. sz. ülés (KTB/159/ sz. ülés)

Átírás:

ooz~s~-4120 3.a2 1a() n~nluuiininninnnflnuiunf1innutwií~~~ ~ - ~ ;., '~' (iűinininif~lndun linniűuiuniúi'üiii~...................... --. I Í Í I I IuI I l Í 11 p~'rucniu ; iiiíii,' I I Íi I Í i l l l l_' j N'elüivizsgalatl zaraaek,, Minősítő neve : Dr. Szili Katalin Beosztása : az Országgyűlés elnöke Felülvizsgálat időpontja: 2006. 02. 15. Felülvizsgálat eredménye : ÁLLAMTITOK! SZIGORÚAN TITKOS! MK/HU Érvényességi idő : 2090. 12. 31. TÜK : 2857-4/2003-3. sz. alapján Zárt ülés!,f /4- s12 o OV/5/2000. OV/5/1998-2002. Felülvizsgálati záradék" Felülvizsgáló neve : Dr. Szili Katalin Beosztása : az Országgyűlés elnöke Felülvizsgálat időpontja : 2007. 07. 16. Felülvizsgálat eredménye : OE-702/2007. sz. alapján Jegyzőkönyv az Országgyűlés az olajügyek és a szervezett bűnözés között az esetleges korrupciós ügyek feltárására létrehozott vizsgálóbizottságának 2000. március 20-án (hétfőn) 13 óra 30 perckor az Országház főemelet 11. számú üléstermében megtartott üléséről TöRÖLVE!

Allamtitok! 2 Napirend : 1. Tájékoztató a zöldszám működéséről Elnököl : Pallag László (FKGP), a bizottság elnöke Jegyzőkönyvezetők: Barna Beáta és Madarász Mária Szigorúan titlar-' TOROLVE!

3 Állam titok' TÖR~LVE! Az ülés résztvevői A bizottság részéről : Pallag László (FKGP), a bizottság elnöke Juhász Ferenc (MSZP), a bizottság alelnöke Dr. Dorkota Lajos (Fidesz) Vígh Ilona (Fidesz) Dr. Fazekas Sándor (Fidesz) Pancza István (FKGP) Balogh László (MDF) Tóth Károly (MSZP) Dr. Vastagh Pál (MSZP) Dr. Kóródi Mária (SZDSZ) Dr. Lentner Csaba (MIÉP) Állandó résztvevők : Dr. Cserháti Judit, a bizottsági főosztály helyettes vezetője Kissné Andrásik Ilona, a bizottság munkatársa TöRÖLVE!

4 TÖRŐLVE! (Az ülés kezdetének időpontja : 13 óra 40 perc) PALLAG LÁSZLÓ (FKGP), a bizottság elnöke, a továbbiakban ELNÖK : Tisztelt Bizottság! Megkezdjük a rendkívüli bizottsági ülésünket. Tájékoztatom a bizottság tagjait arról, hogy a hivatal még csak nem is jelentkezett a winchesterért, amely vizsgálatra vár. Levél lett küldve a tárca nélküli miniszter úrnak, a vizsgálatot folytató hivatalvezetőnek. Most felhívtuk telefonon, azt mondta, hogy el voltak foglalva és nem volt ideje a kollégáknak eljönni a vizsgálandó winchesterért. Annyit kértek, hogy annyit mondjunk, folyamatban van az ügy, tehát folyamatban van ez a vizsgálat. Áder elnök úr tájékoztatatva lett ezekről a dolgokról. Úgyhogy a napirendi pontról nem tudunk tárgyalni. Viszont szeretném tájékoztatni a bizottság tagjait arról, hogy hova és milyen tartalmú levél ment el és milyen anyagokat kérünk be. Azt hiszem, mindjárt hozza a kolléganő. Tessék, Kóródi Mária! DR. KÓRÓDI MÁRIA (SZDSZ) : Örömmel fogadom az elnök úr tájékoztatását. De őszintén szólva azt is szeretném, ha arról is tájékoztatna, amit majd utána esetleg a sajtónak elmond. Szükségesnek tartom jegyzőkönyvileg rögzíteni, hogy az elmúlt bizottsági ülések tapasztalatai alapján a bizottság rendszeresen különböző technikai, formai, eljárási kérdésekkel foglalkozik, megbeszéljük, hogy ki legyen a bizottság szakértője, milyen anyagokat kérünk be, mit fogunk majd egyszer kézhez kapni, esetleg mit fogunk megvizsgálni. Ezt követően a sajtótájékoztatókon az elnök úr olyan bejelentéseket tett, amely bejelentések a bizottság többi tagja által tartalmilag nem elismertek. Ezt a magam részéről elfogadhatatlannak tartom. Elfogadhatatlannak tartom, hogy az elnök úr a bizottság tagjait olyan helyzetbe hozza, amelyben egyébként nyilatkozniuk kellene a bizottság működésével kapcsolatosan, csak éppen nem tudnak, mert a bizottság tevékenysége egyrészt zárt ülésen folyik, ezért arról nem lehet beszélni, másrészt azokról a kérdésekről semmilyen információ nem áll a bizottság tagjainak rendelkezésére. Úgyhogy őszintén szólva inkább ez utóbbira lennék kíváncsi és nem arra, hogy az elnök úr most milyen levelet ír, kinek, mit fogunk megint bekérni, mert az ugyanolyan felszínes információ, mint amilyenekkel eddig foglalkoztunk. Ezt szükségesnek tartom és ezért eddig ezt természetes folyamatnak tartottam a bizottság munkájában, de ami az utóbbi időben megtörtént, a múltkori bizottsági ülés után, arra nem szeretnék olyan módon reagálni, ahogy a szocialista képviselőtársaim tették, de azt gondolom, a dolognak így nincs jövője. Köszönöm szépen. I ELNÖK : Köszönöm. Tisztelt Képviselő Asszony! A sajtótájékoztató után a televízió külön kérte az interjút és a feltett kérdésre válaszoltam. A leadott válaszom nem tartalmazta azt, amit aztán a televízió kiemelt. Az újságíró kérdése volt az, hogy képviselők is érintettek ebben a kérdésben? Tehát ez az egész nem más, mint egy újságírói fordulat, hogy azt írják le és azt játsszák be, amit ők kérdeznek, és ez már többször előfordult. Egyébként a szándékom továbbra is az, hogy konszenzusos alapon működjön a bizottság. Azért is vontam vissza a legutóbb a javaslatomat, hogy tényleg konszenzusos alapon menjen a dolog. Az anyagok, amelyeket javasolt a bizottság bekérésre : nem az elnök és a titkárság hibája az, hogy a bekért anyagok nem érkeztek be. A legfőbb ügyész úr átadta azt az anyagot, amit valójában kért a bizottság, azt megkaptuk. Meg kell várni, amíg elkészül a jelentés. És azon anyagok alapján, amelyeket bekértünk, a szakértők és majd a bizottság tagjai is fognak

5 Allamtitok! TOROLv tudni dolgozni. De mindaddig, ameddig nincs meg a szakértő "C"-típusú vizsgálata, mindaddig, ameddig az anyagokat nem kapjuk meg, mindaddig, ameddig ilyen technikai hibák vannak... Sajnálom, hogy a zöldszám kezdetekor úgymond drágának nevezett készüléket nem vették meg akkor és nem állították be. Most már be van állítva az a készülék, amelyik gyakorlatilag nem tud meghibásodni. Tessék! BALOGH LÁSZLÓ (MDF) : Köszönöm szépen. Elnök úr, az elkövetkező 14 percben nyilván nem fogjuk tudni megoldani a problémát, amely valós probléma és nyilván a következő bizottsági ülésen át kell tárgyalnunk a bizottság kommunikációját is úgy, hogy mindenki megnyugtatására történjen az egységes kommunikáció. Ugyanakkor egy közbevetett kérdésem lenne : a megmentett zöldvonalas kérdéseket - ami már 2 hete megy - megnézte-e valaki a bizottság tagjai közül? Látta-e valaki, hogy milyen témában jöttek kérdések? Közbevetett a kérdésem, a választól függően folytatom. ELNÖK : Köszönöm. A titkárság dolgozza fel a rögzített információkat. Ha a képviselők bármikor be kívánnak tekinteni az eddigi, a zöldszámra érkezett jelzésekbe, a képviselők meg tudják nézni, meg tudják hallgatni ezeket. BALOGH LÁSZLÓ (MDF) : Köszönöm, elnök úr. Csak azért jelezni szeretném, hogy 2 hét óta é1 a zöldszám. Legutóbb, egy héttel ezelőtt már azt hittük, hogy megkapjuk a tartalomjegyzéket - nem kaptuk meg. Egy héttel ezelőtt én magam kértem, hogy a mai ülésre kapjuk meg a tartalomjegyzéket - keresem a tartalomjegyzéket, nem találom a tartalomjegyzéket. A bizottság tagjaként két hete, közérdekű bejelentés alapján a bizottságunknak szóló üzeneteket a mai napig nem - még a tartalomjegyzéket se - volt módom megtekinteni. Fel szeretném tenni azt a kérdést, hogy mi ennek az oka? ELNÖK: Az első : az üzemzavar, ami keletkezett. A második pedig... (Balogh László : Bocsánat, elnök úr!) Szeretném befejezni, elnézést kérek, képviselő úr! BALOGH LÁSZLÓ (MDF) : Elnök úr, akkor én nem fogalmaztam világosan! Azt mondtam, hogy a megmentett üzenetek ; nem az eltűnt üzenetek, hanem a megmentett üzenetek tartalomjegyzékét sem kaptuk meg. Köszönöm. ELNÖK: Két dolgozó áll a bizottság rendelkezésére. Egyikőjük folyamatosan dolgozza fel ezeket az üzeneteket. Eddig hatvan információ van feldolgozva úgy, hogy megtekinthetők. Ha valaki bármikor bemegy a titkárságra, ott meg tudja ezeket tekinteni. Arról volt szó, hogyha meglesz, az első négyszáz fel lesz dolgozva, akkor a bizottság tagjai - egyébként folyamatosan is - betekinthetnek ebbe a jegyzékbe. Tehát ez mindenkinek rendelkezésére áll, oda lehet menni, meg lehet kérdezni és megmutatják az eddigi, kész anyagot. Tehát nem itt kellene polemizálni, hanem esetleg bemenni a bizottság titkárságára, és ott is megnézni és ott is érdeklődni. Tessék, Tóth képviselő úr! TÓTH KÁROLY (MSZP) : Nekem teljesen más jellegű kérésem van. Az első az kérés, elnök úr. Azt szeretném kérni, hogy a későbbi viták elkerülése végett vagy az elnök úr, vagy a titkárság egyértelmű jelzéssel lássa el az anyagokat a titkosság szempontjából. Allamtitok! TöRÖLVE!

6 Az indoklást is elmondom, hogy miért. A legutóbb kaptunk a legfőbb ügyész úrtól jó sok anyagot. Rengeteg - név, anyja neve, lakcíme és sok minden más -, személyes érdeket tartalmazó adatot tartalmazott. Olyanokat is, amelyeknél jelezték a személy nevét, lakcímét, anyja nevét és utána az volt a megjegyzés, hogy megszüntették mondjuk bűncselekmény hiányában, tehát rengeteg személyes adatot tartalmazott. Miután rá volt írva a borítékra, hogy csak saját kezű felbontásra, én is - szinte naivitással -, azt hittem, hogy ezek az adatok titkosak, ráadásul úgy is éreztem, hogy mivel személyiségi jogokat sérthet a nyilvánosságuk, ezek titkos adatok. Ha ebben tévedtem, akkor kérek egy pontos jelzést. Ha jól értelmeztem, hogy a személyiségi jogokat azért védenünk kell, akkor viszont szeretném mondani, hogy meglepetten olvastam például a Békés Megyei Hírlapban a teljes, Békés megyét érintő cégek és az abban szereplő személyek komplett anyagát. Az újság - nyilván nem. magalapozottan - az elnök úrra hivatkozott mint hírforrásra, hogy az elnök úrtól szerzett információk alapján írta. Ezt azért mondom - és az a második -, mert ha jól értem az elnök úr szavait az első kérdésre adott válaszban, azt úgy kell értenem, hogy nem az elnök úr állította, hogy politikusok megvehetők voltak olajügyben való törvénykezés miatt, hanem ezt csak a média állította, és a lehető legközelebbi sajtótájékoztatón az elnök úr elmondja, hogy soha nem állított ilyet a sajtó előtt vagy a médiában, hogy politikusokat olajosok 25 millió forintért megpróbáltak megvenni olyan ügyben, amely éppen akkor múlt el. És alig hiszem, hogy lehetett volna találni olyan olajbárót, aki azért fizetett volna a politikusoknak, hogy legyetek szívesek bezárni a kiskapukat - mert ez logikailag is nehezen illik össze. Köszönöm szépen. ELNÖK : Köszönöm. Tessék! DR. LENTNER CSABA (MIÉP) : Köszönöm, elnök úr. Vissza szeretnék kanyarodni a magnófelvételekhez, illetve a meghibásodott winchesterhez. Nem annyira egyszerű a képlet - most már egy hét elteltével -, hogy 410 és 600 között megsemmisültek a felvételek. Javaslom elnök úr, hogy ezzel - idézőjelben mondom - komolyabban vagy határozottabban kezdjünk el foglalkozni, mert itt nem zárható ki teljességgel, hogy azon állampolgárok személyiségi jogai sérültek, akik a bejelentést tették a kazettára ; ezek az adatok - állampolgári bejelentések, nevek, telefonszámok - kikerülhettek. Ezt tehát komolyabban kellene vizsgálni. Idézőjelben mondom, még egyszer a komolyabbat. Megfontolásra javasolnám a Nemzetbiztonsági Hivatalon túl bizony, a nemzetbiztonsági bizottság bevonását. Ez egy nagyon súlyos, nagyon komoly kérdés. Az, hogy még várunk egy hetet vagy kettőt és majd történik valami és az Országgyűlés Hivatala alkalmazásában állók felelősségét vizsgálhatjuk, azt hiszem, kevés. Ha ez a hír kikerül - márpedig úgy tudom, hogy a múltkor is kérdezték már az elnök úrtól, hogy mi az igazság a törléssel vagy a megsemmisüléssel kapcsolatban ; - jó volna elébe menni egy kicsit a dolgoknak. Legalább - ezt is idézőjelben mondom - lefedeznénk magunkat ebből a szempontból. Köszönöm szépen. ELNÖK : Én is köszönöm. Tóth képviselő úr kérdésével kapcsolatosan : a legfőbb ügyésztől megkapott anyag semmilyen jelzéssel nem volt ellátva. Erről ennyit. A Békés Megyei Hírlapban nem jelent meg semmi : sem cégmegnevezés, csak csupán annyi, hogy 6 darab ügy volt az, ami Békés megyével foglalkozott. Részemről nem hangzott el semmi ilyen, én sem találkoztam még a Békés Megyeiben ilyen felsorolással. (Tóth Károly: Át fogom adni, elnök úr.) Jó. Köszönöm szépen. De részemről nem hangzott el ilyen információ, és az anyag sem lett nekik átadva. Tessék, Balogh képviselő úr!

7 Szigorúan titkos' BALOGH LÁSZLÓ (MDF) : Köszönöm szépen, elnök úr. Amióta létezik ez a bizottság, tapasztalhatta, elnök úr, hogy soha nem a konfliktust kerestem, hanem mindig megpróbáltam megoldani az adott problémát. Nagyon szeretném kérni az elnök urat, hogy ha a bizottság úgy dönt, hogy a bizottság azt az információt kéri, hogy a következő bizottsági ülésen a feldolgozott anyagok lajstroma kerüljön a bizottság elé, akkor ezt senkinek ne legyen módja mérlegelni, hogy a bizottság elé kerül-e amikorra kérjük, vagy hogy nem kerül! És nagyon szeretném kérni az elnök urat, hogy erre ne az legyen a válasz, hogy mentem volna be a hivatalba és néztem volna meg a lajstromot! Ha egyszer abban maradtunk egy héttel ezelőtt, hogy itt megkapjuk, sőt minden bizottsági ülésen megkapjuk az addig földolgozottakat, akkor kérem az elnök urat, intézkedjék, és ez meg is történjen. Köszönöm szépen. ELNÖK : Én is köszönöm. A mai bizottsági ülésre a telefon technikai problémájával kapcsolatosan vártuk volna a választ. A mai rendkívüli ülésre ez volt előkészítve. Nem volt előkészítve az, hogy a lajstromjegyzék a mai ülésre ide lesz hozva. Elnézést, én nem így emlékszem rá. BALOGH LÁSZLÓ (MDF) : Bocsánat, elnök úr, akkor hallgassuk meg ezt a kazettát, ami a múltkori bizottsági ülésről szól, mert én magam kértem azt, hogy a következő bizottság ülésre, ami ma lesz, kérem, hogy ez legyen meg! És azt gondolom, hogy ha egy országgyűlési képviselő, egy bizottság tagja kér, ha nincs is róla határozat, akkor is meg kell azt tenni. Tehát nyomatékosan kérem, hogy a következő bizottsági ülésre - bármikor is lesz, bármilyen napirenddel lesz összehíva - kapjuk meg a lajstromot, az addig elkészült lajstromot! Ha az csak tíz, akkor tízet! Ha négyszáz, akkor négyszázat! És megalázónak tartom azt, hogy ilyen dolgokról kelljen vitatkozni! Köszönöm szépen. ELNÖK : Én is köszönöm. Tessék, képviselő asszony! DR. KÓRÓDI MÁRIA (SZDSZ) : Köszönöm, elnök úr. Én a zöldtelefon kérdésében szeretnék szólni - alig van már időnk, mert be kell menni az ülésterembe. Azt gondolom, hogy a dolgot nem indokolt tovább titkosan kezelni, mert mi a magunk számára titkosítottuk, nem akartunk ebből a dologból semmilyen módon ügyet csinálni. Azt szerettük volna, ha ezt a dolgot el lehet rendezni. A mostani szituációban ennek semmi értelmét nem látom, hogy ezt a kérdést a továbbiakban zártan kezeljük. Itt egy olyan szembenállás van a bizottság munkájával, amivel szemben ha zárt módon, titkosan kezeljük az ügyet, akkor nem tudunk fellépni. Ennek csak az a módja, ha ezt az ügyet nyilvánosan kezeljük. Köszönöm szépen. ELNÖK : Balogh képviselő úrnak mondom, hogy a következő bizottsági ülésre ide fogjuk hozni a szükséges információt. (Balogh László : Köszönöm.) Azért fogadtam el a legutóbbi javaslatot a zöldszám technikai kérdésével kapcsolatosan, mert én magam sem láttam egyáltalán megoldást ebben a kérdésben. A kérdés az, hogy ennek a kérdésnek a nyilvánosságrahozatala milyen hatással lesz azokra, akik eddig igénybe vették a zöldszámot, vagy esetleg ezután igénybe kívánták volna venni vagy igénybe kívánják venni. Tessék, képviselő asszony! a DR. KÓRÓDI MÁRIA (SZDSZ): Azt gondolom, elnök úr, hogy azokra, akik (Dr. Fazekas Sándor belép a terembe, és helyet foglal.) már igénybe vették és rajta van az Állam titok!

s ToRÖLVE! üzenetük, semmilyen különösebb hatással nincs, akiket mi ellenőrizni tudunk, akik meghallgathatók. Akik nem hallgathatók meg, azoknak elmegy egy felhívás egyben, és elmondhatják még egyszer, hogyha úgy gondolják. Ennek a dolognak valójában, nem hiszem, hogy a telefonálók szempontjából van hatása. Ha jól emlékszem, a múltkor is arról beszéltünk, hogy nem szeretnénk, ha az Országgyűlés és a bizottság munkája egy ilyen malőrrel nem kapna igazán pozitív megítélést. De itt most úgy érzem, hogy egy kicsit többről van szó. A kormányzati hivatalok nemigen engedhetnék meg maguknak, hogy ezt a szórakozást, kekeckedést - bocsánat a kifejezés szlengszerű voltáért -, a bizottsággal szemben megtegyék, mert ennek nagyon rossz íze és üzenete van. Azért volt a múltkor, hogy senki nem gondolkodott abban, hogy máris pakoljunk kí, menjünk nekí a dolognak. De ha ez máshogy nem kezelhető, akkor a magunk számára nem engedhetjük meg, hogy olyan vélt érdeket védjünk, amelyet... Köszönőm szépen. ELNÖK : Juhász alelnök úr! JUHÁSZ FERENC (MSZP) : Tisztelt Bizottság! Egyetértek Kóródi Máriával, annál is inkább, mert az elmúlt héten több olyan nyilatkozat is elhangzott kormányzati politikusok részéről, amelyek gyakorlatilag kicsit ránk próbálják terhelni a bizottság eddigi tevékenységének mérlegét, hogy tudniillik nem tudjuk, hogy mit kérünk ; kérjük, és akkor megkapjuk! Nem érzem azt a segítő szándékot, aminek egy ilyen szituációban meg kellene nyilvánulnia! Nekünk az egyetlenegy fegyverünk ilyenkor csak és kizárólag a nyilvánosság! A nyilvánosság, ahol be lehet vallani azt, hogy emberek, történt egy malőr! Emberek, nem kell megíjední, mert személyes adat és ínformáció nem veszett el, csak egyszerűen lehívhatatlan a rendszerből, de illetéktelen kezekbe nem került! Itt ez a lényeg. Mert ha jól tudom, akkor az a winchester még mindig abban a páncélszekrényben van. Éppen ezért azt lehet mondani, hogy kértünk segítséget, még csak válaszra sem méltattak, és innentől kezdve az a dolgunk, az a lehetőségünk, hogy felkérjük őket, hogy aki ebben és ebben az időben nekünk telefonált - kivéve a tévést - legyen kedves megismételni a hívását, és küldje el ismételten az üzenetét. Köszönöm. ELNÖK : Én is köszönöm. Van-e még valakinek a Kóródi Mária által felvetett javaslathoz hozzáfűznivalója? (Senki sem jelentkezik.) Felteszem szavazásra a javaslatot. Aki elfogadja ezzel kapcsolatosan Kóródi Mária javaslatát, azt kérem, kézfelnyújtással jelesítse! (Szavazás. -7) Ki tartózkodott? (4) Tessék, képviselő úr! BALOGH LÁSZLÓ (MDF) : Elnök úr, akkor viszont szeretném kérni, ha azt a tájékoztatást most megismételné, hogy melyik nap, hány órától hány óráig volt rossz az üzenetrögzítő! Gondolom, ha bárkit megkérdeznek a bizottság tagjai közül erről az ügyről, akkor naprakész információval kellene rendelkeznünk. Tehát a kérdésem az, hogy melyik nap, hány órától hány óráig nem működött a rendszer. ELNÖK : Az az időszak, amíg nem működött a zöldszám, március 8., szerda, 13 óra 15 perc és 18 óra 05 perc között - ez idő alatt keresték a híbát. (Balogh László : Tehát 13 óra 15 perctől...) 18 óra 05 percig. Ezen időtartamban egyáltalán nem működött a zöldszám. (Balogh László: És míkor volt az, amikor eltűntek az adatok?) Március 3., péntek, 18 órától március

9 8-án, 13 óra 15 percig. Tehát március 3-án, pénteken, 18 órától, március 8-án, szerdán, 13 óra 15 percig. Ekkor állt le. Tehát szombat, vasárnap, hétfő, kedd, szerda - öt nap alatt gyűlt össze az a kétszázharmincvalahány információ, amiről nem tudjuk, hogy elveszítette-e a winchester, vagy rajta van. A lényeg az, hogy nem tudják ezeket az információkat lehívni a winchesterről. A március 3-a 18 óra előtti négyszázegynéhány információ megvan, kazettán van, ennek a feldolgozása folyamatban van. Tessék, Balogh képviselő úr! BALOGH LÁSZLÓ (MDF) : Elnök úr, azt hiszem, akkor valamit rosszul értettem a múltkori bizottsági ülésen, mert az ottani tájékoztató szerint csupán pár órás kiesésről volt szó. Csodálkoztam is, hogy pár óra alatt hogyan lehet annyi hívást összerakni. De itt arról van szó, bocsánat, hogy 3-ától 8-áig senki nem vette észre, hogy nem jó? Bocsánat! Péntek : munkanap, szombat, vasárnap, hétfő, kedd - azért ez elég nehezen lesz védhető! ELNÖK : Hadd igazítsam helyre : nem így volt! Akkor gyakorlatilag Bakos úr tájékoztatóját nem értettük meg. Tehát március 3-án 18 órától március 8-án 13 óra 15 percig rendesen működött a berendezés, rajta volt úgy a négyszázegynéhány információ, mint a kétszázegynéhány információ. (Dr. Kóródi Mária : Le is lehet hallgatni?) És figyelte is a bizottság titkára. Jelezte azt is a technikai személyzetnek, hogy le van rögzítve négyszázegynéhány információ, kérem megkezdeni a törlést a winchester elején, mert telítődik a rögzítő. És ha telítődik, akkor automatikusan megkezdi a törlést a program. Tehát kazettára lett véve a négyszázegynéhány információ, majd nem lett letörölve, tovább jöttek az információk, tehát pénteken 18 órától szerdán 13 óra 15 percig, amikor jelezte a készülék, hogy hiba van a winchesterben. És ekkor leállt az egész program. Akkor összeültek a szakemberek és aznap 18 óra 05 percig keresték a hibát ; közben gondoskodtak arról, hogy egy másik winchesterre lehessen tovább rögzíteni. Attól kezdve folyamatosan rögzítődik az információ. BALOGH LÁSZLÓ (MDF) : Elnök úr, akkor egy dolgot szeretnék megkérdezni. Mert az előző bizottsági ülésen elhangzott, hogy tudjuk óráról percre, hogy mikortól kell a felhívást közzétennünk, hogy tehát aki azután telefonált, az ismételje meg a hívást. Tehát akkor az a kérdésem, hogy amikor a négyszáz mentett telefonhívás rendben van, utána hányadikán, hány órától nem tudjuk lehallgatni az üzeneteket. (Dr. Kóródi Mária közbeszólására :) Most azt mondta az elnök úr, hogy 3-ától 8-áig volt az összes hívás. Y ELNÖK : Tehát akkor hadd mondjam el még egyszer : én is úgy gondolom, ahogy az előző bizottsági ülésen megtörtént a tájékoztató. Tehát a zöldszám beállításától kezdve folyamatosan érkeznek az információk a zöldszámra. A titkár folyamatosan figyelte. És több mint 400 információ megvolt már, amikor jelezte a technikát kezelő személyzetnek, hogy kellene törölni - itt van a jegyzék elkészítve, jegyzéket készített akkor az egész történésről (Felmutatja a dokumentumot.) - az információ elejét, mert csak bizonyos mennyiség fér föl a winchesterre. Ez nem történt meg... (Balogh László: Melyik nap, hány órától nem tudjuk az információt felhasználni?) Március 3., 18 óra - ez péntek, így mondtam, bocsánat! Március 8-án, szerdán 13 órakor hibát jelzett a készülék. Tehát március 8-án 13 óráig folyamatosan jöttek az információk, de rajta volt az összes és nem törölték le az elején lévő információt, mert le kellett volna törölni. Március 8-án 13 óra és 18 óra között oldották meg a problémát : kivették a winchestert, tettek be helyette egy másikat és folyamatosan ment az üzenet. Allamtitok!

10 r Allamtitok! A hatszázegynéhány információból négyszázegynéhány információ megvan. Arról a kétszáz hívásról, amely március 3-án 18 óra és március 8-a 13 óra között van, erről nincsen semmilyen információnk - ez több mint kétszáz információ. Tehát azoktól kérjük ismételten a hívást a zöldszámra, akik március 3., 18 óra és március 8., 13 óra 15 perc között telefonáltak. Tóth képviselő úr, tessék! TÓTH KÁROLY (MSZP) : Elnök úr, azt javaslom, hogy csak annyit mondjunk, hogy ennél a rendszernél működési hiba lépett fel, az illetékesek még nem tárták fel a működés tényleges hibáját. De ne tegyük magunkat nevetségessé, hogy közzétesszük az állampolgároknak, hogy 5 napig érkező telefonhívások vesztek el! Véresen komolytalanok leszünk! Felőlem közzétehetjük, de ez nevetséges lesz, ki fognak nevetni, ha ezt mondjuk. Otthon szembe fognak röhögni - bocsánat a röhögés szót, ha kell, visszavonom, úgyse lehetett érteni... De teljesen komolytalan azt mondani, hogy 5 napig egy rendszer működik, emberek, és 5 napig visszamenőleg mindenki pótolja. p ELNÖK: Erre az időszakra vonatkozóan van egy áthidaló megoldás. A híváslista a bizottság rendelkezésére bocsátható, tehát le tudjuk kérni a híváslistát, ezt a MATÁV a rendelkezésünkre tudja bocsátani. Időpontban a március 3., 18 óra és március 8., 13 óra közötti hívások listáját meg tudjuk kapni, vissza tudjuk őket hívni és közöljük az illetőkkel, hogy mi történt. (Balogh László: Akkor fognak megijedni! - Juhász Ferenc : Így van!) Tessék, képviselő asszony! DR. KÓRÓDI MÁRIA (SZDSZ) : Én ugyan megértem, és a múltkor is ez volt a problémánk, amit most Tóth képviselő úr kifejtett, hogy nem akarjuk. De azt gondolom, nem mi vagyunk nevetséges helyzetben ; szóval azzal egyáltalán nem értek egyet, hogy mi ezzel nevetséges helyzetbe kerülnénk. A polgároknak pedig, akik telefonáltak, nem kellett feltétlenül ott hagyniuk a telefonszámukat. Ha ezt mi mégis megtudjuk, és visszahívjuk, akkor ez elég ijesztően hangzik, hogy egyébként a zöldszámon meg nem hagyott telefonszámomat elkezdik visszahívogatni. Ezt semmiképpen nem tanácsolnám. Harmadsorban pedig az embereket mindenképpen tájékoztatni kell arról, hogy ismét telefonálhatnak, ha akarnak és még fenntartják azokat az állításaikat. Szerintem a technika meg ilyen. Ami nem elfogadható, az az, hogy a szakszolgálat meg olyan, hogy ebben nem segítséget ad, hanem keresztbe tesz. ELNÖK : Számomra még mindig megnyugtatóbb az, hogy a nyilvánosság elé vigyük azt, hogy kérem, akik március 3-ától március 8-áig a zöldszámot igénybe vették, technikai okok miatt - mert nem érthető a szöveg - kérjük, ismételten vegyék igénybe a zöldszámot. Tessék, képviselő úr! DR. VASTAGH PÁL (MSZP) : Én is azt javaslom, és úgy emlékszem, hogy az előző ülésen is azzal a konklúzióval zártuk le ennek a vitáját, hogy ha nem lehet technikailag gyorsan rekonstruálni, akkor ésszerűbb és racionálisabb a nyilvánossághoz fordulni, mert fennáll a veszélye annak, hogy ez a probléma vagy technikai malőr egyébként is ki fog kerülni a nyilvánossághoz, mert nagyon sok ember kerül már kapcsolatba a korrekcióval. Ezt nem lehet garantálni.

i i. TÖRÓLVE! Akkor pedig még mindig szerencsésebb... - de azt nem javaslom, hogy valaki visszahívja azokat a számokat, mert az nem ugyanaz, hogy valaki fölveszi a telefont, tárcsáz egy zöldszámot és ott elmondja a magáét, mintha aztán ez alapján valaki újra visszahívja, és megkéri, hogy ismételje meg. Ez nyilvánvalóan nem ugyanaz a szituáció. Nem sok reménnyel kecsegtet. A szavazás megtörtént, ha jól emlékszem, a bizottság ebben állást foglalt, tehát utána vagyunk a dolognak. ELNÖK : Akkor ez a március 3 és március 8 közötti időtartam. Szerintem nem szükséges perctől percig, csak a két dátumot meghatározni, és akkor ezt közzétesszük. (Dr. Lentner Csaba : Így van.) Köszönöm szépen. (Az ülés befejezésének időpontja: 14 óra 2 perc) 114 Palla László a bizottság elnöke

12 Tartalomjegyzék Az elnök tájékoztatója Kérdések, hozzászólások Szavazás 4 4 8 Allamtitok!